skrytetråd!

Trultemor86

Elsker forumet
la oss lage en skrytetråd der vi kan skryte oss ihjeeel om noe poden har gjort nylig :)

det har seg slik at jeg har grua meg litt til pottetreningen eller "dotreningen" som det blir her i huset, da Evelina ikke vil sitte på potta. Så vi har hatt noen kamper, som hun selfølgelig har vunnet, da jeg aldri aldri vil tvinge henne til å sitte på do.

Men i dag så kom jammen nr 2 mens hun satt på skåla, jadda, hun bæsja! Og som den stolte mor jeg er har jeg lyst å roooope det ut til hele verden. haha, men nei, det er liksom ikke helt tingen å sette på status på facebook, eller ringe veninna mi som ikke har barn - hun hadde sikker lurt på om det hadde klikket for meg.

So, creds til flinke jenta mi :)

ORIGINAL: *Fru H*

Hehe.
Jeg synes Teodor har blitt kjempehøflig i det siste! Han sier Nei Takk, Ja takk, Versågo (gæggo) og spør om han kan få.
Vi har "terpet" endel på at han skal spørre om han kan få ting, istedet for å peke å si "DENNA! HA!". Da spør vi han hva han skal si, eller spør om han kan si "kan jeg få" istedet.
Her om dagen hadde vi noen pepperkaker på stuebordet, som han forsynte seg av. Og hans kjære mor, som ikke tenkte seg om, sa "Gi meg en og da Teodor!". Da tar han opp pepperkaken og sier "Kan jeg få!" (Eller "Kan tei hå", som han sier) og ser strengt på meg [&o] "Kan jeg være så snill å få", sa jeg, og da rekte han meg pepperkaken og sa "JA!" og smilte [:D]
Vi må jammen meg passe på å være høflige vi og om vi skal forvente det av han, FNIS!

Så utrolig søt! haha, De snapper opp det meste :)
Jeg prøvte faktisk å snakke litt med Evelina om å si "nei takk" istede for "nei!" i dag. Eh, litt vanskelig å snakke med en 2åring om sånt da.. men kommer til å terpe på det fremover.
Hadde besøk av en veninne sin datter på 4 år, og hun var sååå høflig at jeg smeltet.

ORIGINAL: *Fru H*

Fikk fortalt en historie fra barnehagen angående å si nei takk. Han nektet for at han hadde bursdag dagen etterpå da det var et stort tema den dagen. Han forstod det nok ikke helt tror jeg. Så skulle de lage krone, noe han ikke ville. De prøvde å motivere han og spurte seg litt frem. "Vil du ha grønn krone?" "Nei takk!", "Vil du ha blå krone da?" "Nei takk!!" Og slik fortsatte det =) Samme når min mor spurte en gang han lå under spisebordet og hadde jobbet litt i bleien: "Teodor, skal vi gå og skifte bleia di?" "NEI TAKK, IKKE FERDIG!"

Haha, nå fikk jeg meg en god latter!
Sjarmerenes liten veslevoksen gutt du har :):)

Jeg føler det renner over av stolthet hver dag her, syns det skjer mye om dagen! Utrolig morsomt å lese om deres:)

Alma er veldig opptatt av å kle av og på seg selv, og er utrolig flink! Tar på seg skoene selv også! Når jeg skal gjøre noe, sier hun "nei, mamma, Amma også!" ("Amma også" er det "nye" som hun sier med jevne mellomrom, i tillegg til "min" "mamma bære deg" osv.)

I går kjevlet vi pizzadeig sammen, og etterpå vasket hun opp kjevlen sin selv! Hun vasket så bra med oppvaskkosten at jeg virkelig ikke trengte å gjøre noe mer etterpå! Det krever jo litt tålmodighet å ta henne med på sånne ting, men hun er virkelig flink, og så fornøyd når hun får delta. Gjentar og gjentar at "mamma og Amma kjevler" (f.eks.).
Hun er ei herlig jente, rett og slett, jeg syns dette er en herlig alder selvom det er krevende med alt hun vil og ikke vil. Syns uansett det hjelper å bekrefte følelsene hennes (si at jeg ser at hun er sint, feks.), og at hun lettere lar seg avlede nå enn før faktisk.

I barnehagen fikk hun kalendergave og et kort hvor det stod: "Du er ei omsorgsfull, snill og veslevoksen lita frøken. " Det syns jeg passet bra! Jeg er SÅ stolt av henne [:)]!

Her er der masse som skjer hele tiden![:)] Kjempe spennende! Men har lyst til å skryta av hvor flink han er med ball. Har stål kontroll med ballen. Både kaste og sparke. Har også begynt å "dabbe" ballen. Blir nok en ballgutt i en eller annen idrett[:D]

Kjetil er veldig flink til å inkludere alle![:)] Hvis jeg spør hvem han skal leke med i barnehagen ramser han opp alle navnene han kommer på, ikke bare de han stort sett leker med[:)] Inkluderer også de voksne[:D]

Når vi er hjemme og jeg spør hvem sin gutt han er ramser han opp hele familien nesten[:)]

I barnehagen er han også veldig flink til å skryte over de andre! Hun ene satt og sang mens de spiste,og når hun var feridg sier han: Flinke du e Alma[:D]

Så er han veldig flink til å gi meg handleliste![:D] Hvis noe er tomt sier han: Kjøba marr på butikken i mårå[:D]

Så må jeg få legge til at når jeg hentet ham i barnehagen sier ped.lederen at hun har testet ham i dag for å finne ut hvor smart han er[8D] De skriver jo navn på youghurten og frukta ungene har med seg, og han kjente igjen alle navnene på barna pga forbokstaven og lengden![:-] I tillegg hadde han tellt til 30 i dag.

Back
Topp