Skryte, skryte :) (ang. kake)

*trinemor*

Gift med forumet

Må bare skryte litt av kaken jeg lagde til prinsesse-bursdagen til Amelia.

Synes den ikke ble så verst, med tanke på at jeg ikke har noe særlig erfaring med slike kaker :) Var veldig gøy da, men også tidkrevende....


 
Har du bakt den? Wow! Så flink du er! Utrolig bra rosa prinsesseslott, tipper hun var fornøyd med bursdagskaken. 

Jeg er sååååå misunnelig. Finnes det noe triks for å få på den flotte rosa kremen? Jeg får bare ikke til kakebakingen. Sist skulle jeg prøve på en enkel togkake, og ble så aggressiv da jeg skulle pynte den at mannen min måtte ta over. :P Jeg får ikke til å smøre på kremen på kaken. Kaken går i stykker, kremen blir full av smuler, og den dekker ingenting selv om jeg lager 3-dobbel oppskrift. Ingenting annet gjør meg så sint som baking jeg ikke får til, jeg takler det ikke... 
 
Takk, takk :) Var en fornøyd jente ja, og spesielt at den var rosa :)

Hva slags krem har du prøvd deg med?

Det her er smørkrem av melis, meierismør og egg + konditorfarge. Det var ikke så lett å få den på pent. Tok vel ca. 1 time å ta på kremen. Pynte var bare gøy :)

Vanlig sjokoladeglasur er enda vanskligere da, synes jeg....
 
ÅH! Så fin!!! =) 
Teodor har ønsket seg sjørøverskip han

SÅ jeg burde vel begynt å øve snart....
 
Takk, takk :)

Jeg kastet meg bare ut i det kvelden før, med litt googling på forhånd da, så det går sikkert bra for deg også :)
 
Håper det! Forventningene hans er store :-p
 
Takk, takk :)

Er bare redd jeg har lagt lista litt høyt for de neste bursdagene hennes....
 
Back
Topp