Skrubbsår

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Hvordan behandler du det? Vesla på to år falt på asfalten. Hadde ikke pyrisept men vasket hendene hennes med såpe og vann og skyldte godt og tok våtservietter og tørket. To lange streker på hver hånd. Hun river av plaster.

Hvis de er overfladisk og ikke blør trenger det strengt tatt ikke plaster. Vi vasker/renser, plaster fjernes i løpet av kort tid uansett. Men man får kjøpt sprayplaster, så det kan jo være noe?

Hvis de er overfladisk og ikke blør trenger det strengt tatt ikke plaster. Vi vasker/renser, plaster fjernes i løpet av kort tid uansett. Men man får kjøpt sprayplaster, så det kan jo være noe?

Blødde litt men er stoppet nå. Er det noen tenke på når jeg sender henne i bhg imorgen? Bør hun ha på plaster eller noe?

Blødde litt men er stoppet nå. Er det noen tenke på når jeg sender henne i bhg imorgen? Bør hun ha på plaster eller noe?

Går sikkert bra når det ikke blør :)

Hvordan behandler du det? Vesla på to år falt på asfalten. Hadde ikke pyrisept men vasket hendene hennes med såpe og vann og skyldte godt og tok våtservietter og tørket. To lange streker på hver hånd. Hun river av plaster.

Har aldri gjort noe ved skrubbsår bortsett fra å vaske det med vann hvis det er grus i det :)

I natt holder jo hendene seg rene og gror ila natten. Da er det beskyttende skorpe før lek i bhg i morgen. Null stress :)

Takk for svar:) fikk nettopp tlf fra bhg om at han hadde falt og fått flere. Huff skal ikke være lett å være liten.

Vask med såpe og vann. Blås litt på og si "ut og lek igjen" :)
Trenger ikke plaster så lenge det ikke blør.
Ingen forhåndsregler for bhg.
Tut og kjør :)

Takk for svar:) fikk nettopp tlf fra bhg om at han hadde falt og fått flere. Huff skal ikke være lett å være liten.

Gjør veldig lite ut av det, vasker med en ren klut når vi kommer hjem. Hadde barnehagen skullet ringe oss hver gang min 2,5 åring fikk skrubbsår hadde de ikke gjort annet og måttet ringe flere ganger om dagen.

Vår bhg ringte ikke angående skrubbsår, de tok det heller opp med oss når vi hentet.
Så fremst ikke det var dype sår. Men min kar har egentlig aldri slått seg noe kraftig. Litt skrubbsår på hendene, som var overfladisk.

Ofte er det greit nok å kun skylle i vann :) blør det så forsvinner bakterier ut uansett. Ellers er det bare å rense så det ikke setter seg skit fast i sår :)

Back
Topp