Skriver du gravid-dagbok?

snart_vår_tur_igjen

Gift med forumet
Novemberbarna 19
Augustlykke 2022 ❤️
Utmarsj 2024
Akkurat fått Gravidjournalen i hus og koser meg med å fylle denne ut. Har skrevet litt fra før på spesifikke dager (da vi kjøpte baby sitt barndomshjem og i forbindelse med andre milepæler) som kommer i tillegg. Er så redd for å glemme, og vil gjerne ha litt å se tilbake på, både av bilder, tekst og følelser. Prøver å ta bilder som både er kreative, og beskrivende. Et morsomt prosjekt foreløpig som jeg koser meg veldig med. Til og med samboer synes det er morsomt og kommer stadig med innspill som «husk å skrive at jeg gjorde sånn og sånn, og skriv det litt morsomt». Så har vært fint prosjekt for oss sammen også.

Skriver dere ned ting i graviditeten? I såfall hva? Hvordan?

Har også gravidjorunalen, blir ikke brukt like flittig som hos dere ser jeg :p

Tar bilde hver søndag :p men ikke noe mer

Vil ikke akkurat kalle det en journal eller dagbok, men jeg skriver litt i etterkant av legebesøk. Om hva som har skjedd i mellomtiden, spørsmål jeg ønsker å stille legen osv. F.eks. skrev jeg inn prosessen rundt kjøp av bil og bestefars involvering i det og at bestemor allerede har rukket å strikke et nydelig sett i ull. I tillegg til bekymringer og ultralydundersøkelser.

Vil ikke akkurat kalle det en journal eller dagbok, men jeg skriver litt i etterkant av legebesøk. Om hva som har skjedd i mellomtiden, spørsmål jeg ønsker å stille legen osv. F.eks. skrev jeg inn prosessen rundt kjøp av bil og bestefars involvering i det og at bestemor allerede har rukket å strikke et nydelig sett i ull. I tillegg til bekymringer og ultralydundersøkelser.

Blir ikke helt journal her heller med unntak av Gravidjournalen hvor man fyller ut ferdige sider, men skriver litt ned utenom. Blir gøy å lese i etterkant ;-)

Eksempler på hva jeg skrevet ned:
  • Hvem som trodde det ble gutt, hvem som trodde det ble jente (har spurt en del familie og venner om å avgi svar)
  • Hvem andre som gikk gravid samtidig som meg, både i min og samboers omgangskrets
  • Morsomme ting fra "barnemunn" om graviditeten min. Eksempelvis at nevøen min kaller beibi for "Herr Baby"
  • Ett par brev til baby, eksempelvis: "I dag kjøpte vi barndomshjemmet ditt" og "I morgen får vi vite om du er gutt eller jente" osv. Blir nok et brev om "Dette er historien om mamma og pappa" og "Dette er storebroren din" osv. Litt ting som kan være stas å trekke frem når baby blir eldre.

Back
Topp