Skriver dere "dagbok" gjennom svangerskapet?

Fruen<3

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Jeg skriver litt her og der om ting jeg opplever, noe for meg selv og noe for babyen. F.eks første jordmortime.
Da har jeg alltid dato og hva som skjedde lagret.
Fører dere noen få notater gjennom svangerskapet?

Har litt lyst å lage en bok til babyen :)
Sånn "ditt liv i magen"-bok

Har ikke gjort det, men angrer litt nå... Svangerskapet kom på en måte så veldig uventet selv om vi har vært prøvere lenge så har liksom ikke fått tenkt så mye på sånne ting...

Jeg hadde ikke tenkt ¨på det hadde det ikke vært for en venninne av meg som viste seg sitt notat på telefonen.
Bare hun hadde vært ganske kvalm gjennom svangerskapet ditt, så der var det mange notater med når hun hadde spydd :P hehe... Det var det som satte meg på ideen. Har i ettertid fylt inn f.eks når vi mistenkte av frøet var sådd og når vi testet første gangen.

Det går sikker ant å lage en nå, selv om du ikke husker selve datoen, så husker du sikker ca når i svangerskapet du var når ting skjedde. f.eks i uke 6 var jeg til legen for å få det bekreftet (er førstegang, så viste ikke da at hjemmetester var like sikre som de legen har :P)

Jeg har lagt inn hjertelyden til gutten vår og, tok den opp sist gang vi var hos jordmor :D På den måten vil vi alltid ha minnene med oss.

Jeg skriver dagbok og er så glad for at jeg begynte med en gang leser nå igjen og mye jeg allerede hadde glemt :) skrevet om når jeg tok testen hva far ordrett sa når han fikk vite det, hvordan vi fortalte folk og når. Første legetime, jordmortime. Om ordinær ultralyd osv. Også fremkalt magebilder og bilder av førate kjøp osv :) kjempe morro. Boka er ikke så fin, men skrevet masse som jeg tenker er morro for han og oss å lese siden :)

Så koselig å ha opptak av hjertelyden! Jeg har tenkt på at det kunne vært fint med opptak av lyd fra magen min som babyen kan høre på etter fødselen, men hvordan gjør man det? På ultralyd? Har lest at det er veldig beroligende for baby :-)

Så koselig å ha opptak av hjertelyden! Jeg har tenkt på at det kunne vært fint med opptak av lyd fra magen min som babyen kan høre på etter fødselen, men hvordan gjør man det? På ultralyd? Har lest at det er veldig beroligende for baby :)

Jordmor har en slik duppedings der du får hjertelyden :)
Vi avtalte bare med hun at vi ville ta opp lyden og det var hun mer enn behjelpelige med.

Der kan du og høre dine egne lyder, forklar jordmoren din hva du ønsker og hun hjelper sikkert til ;)

Hadde en fin notatbok liggende, "paperblanks". Så har skrevet litt i den nå i det siste. Tenker jeg skriver litt til begge mine, og limer inn noen bilder og slikt etterhvert. så kan barna få se i den når de blir eldre. i tillegg får de jo slike babybøker som jeg fyller ut og pynter med bilder og andre ting fra første årene :)

Jordmor har en slik duppedings der du får hjertelyden :)
Vi avtalte bare med hun at vi ville ta opp lyden og det var hun mer enn behjelpelige med.

Der kan du og høre dine egne lyder, forklar jordmoren din hva du ønsker og hun hjelper sikkert til ;)
Tok du opp med mobilen liksom eller var det noe fancy teknisk løsning?

Ja :-) Skriver fra uke til uke om alt mulig. Utrolig hvor fort man glemmer ting, så fornøyd med at jeg har gjort det fra dag 1 :-)

Back
Topp