Skriv noe på dialekt

Fearless..

Forumet er livet
Ble inspirtert av hvem dialekt er den styggeste. Vil gjerne "høre" din dialekt.

Nå he æg jysst teie mæg ein dosj å heve ein pizza i ågnen, glede mæg t å eda den.
Ettepå sga mi ha ekko snob å gaffla i åkke, å slida någen tima på sofan me någe go drikka[:D]
Så fær æg vel loffa ein tur me honnan i rigne før eg sga søva..
K dåkke styra me ikvell då?

eg sitte nå her å glor på tv..ska snart legga meg tror eg [:D] e kje så vanskelig å fatta dialektå mi da [8D][8D]

eg sitte jemma åg kjeder mg..sr på the ring 2 så eg skvetter t litt av åg t..mn mn d går vell d åg iblant..mn kansje eg skrud dn vekk snart..e ekkelt aleina

Nå gidde eg ikkje marr i kvell, går å legge meg eg!  Ha en fine kvell alle samen [:)]  Ikkje så vanskelig å lesa det så står øve meg! [:)]

tja, ka æ ska si? sett nu hær å kjeda ræva a mæ. gubben e forn på besøk. Sjøl e æ ganske døutrøjtt hær æ sett. lura på om d bi tili kveld. men æ har nu ei skål me ostepop hær æ må førtære først.

ORIGINAL: ~fearless~

Ble inspirtert av hvem dialekt er den styggeste. Vil gjerne "høre" din dialekt.

Nå he æg jysst teie mæg ein dosj å heve ein pizza i ågnen, glede mæg t å eda den.
Ettepå sga mi ha ekko snob å gaffla i åkke, å slida någen tima på sofan me någe go drikka[:D]
Så fær æg vel loffa ein tur me honnan i rigne før eg sga søva..
K dåkke styra me ikvell då?

Nu har æ akkurat tatt mæ en dusj å hevve en pitsa i åvn', glede mæ te å ete denn.
Ættepå ska vi ha ??????????, å slite nånn tima på sofan me nåkka go drekka.
Så får æ vel rusle en tur me hunnan i rægne før æ ska sove.
Ka dåkker styre me ikvell da?

bollllle [8D] nei, jei skriver som jei prater. men blir vel litt bolllle innimellom.
er jo tross alt fra trøgstad [8D][8D]

eg ventar på typen, han har vært i byn i hele dag, så eg e drit sliten og gledar meg t han kommar.No liggar eg på sofan å eter stratos å drikker vann.

hallayen, kedde går ii? no e eg så forbaska lei a sambo sitte på datan at eg giddsje sitte her mer å eg tror eg går å legge meg.

ORIGINAL: Prøveline

Æ sidde heime i kvell å bare slappe a. Va ude i går å i da he æ ikkje stemme ijenn. Æ sang ingenting men når æ allti ska prate øve alle andre så kan æ faen mæ bare ha d så gått!!

Lyngdal du va frå?
Lyngdølan seie somregel heime, mens mi seie heima[:)] 
Tru dåkke jenge mer østøve me dialekta, mens mi jenge vestøve..
For e ganske go forsjell, sjøl om d e så nimme.
Vakje så vanskeli å fårstå någen a dialektan egentli[:)]

Å jei likær ikke å se folk såm skriver på dialekt, men får gjøra et forsøk sjøl denna gangen da!
Pratær vel egentli bare breit jei [:D] Skulle kansje bodd på are sia dammen jei [:D][:D][:D]

ORIGINAL: ~fearless~

Æ sidde heime i kvell å bare slappe a. Va ude i går å i da he æ ikkje stemme ijenn. Æ sang ingenting men når æ allti ska prate øve alle andre så kan æ faen mæ bare ha d så gått!!

Lyngdal du va frå?
Lyngdølan seie somregel heime, mens mi seie heima[:)] 
Tru dåkke jenge mer østøve me dialekta, mens mi jenge vestøve..
For e ganske go forsjell, sjøl om d e så nimme.
Vakje så vanskeli å fårstå någen a dialektan egentli[:)]

Ja det var lyngdal :)

Satt også å tenkte på hvor ulike dialektene var. Syns kvinesdal dialekta e himla sjarmerans! Dåkke e så breie :p

Hehe, ekje jusst så fin, men ganske harrykul[:D]
eg liga lyngdal/vigelandsdialekta. Litt mer presentabel[:)]

neeii..., ka ej ska sæi da? tru ej ska legge mej i den deilie senga mi å lese ei go bok.. dåkke får kose dåkke videre folkens![:D]

Men det e jo pinade ingen trøndera her!! Det e førr dåli!
Vi har såtte  å sjett på nrk1 stort sett i heile kvell, men ska vesstnok sjå en film på canal first (eller nå sånt) snart.. Dæææven, det e itj lett å skriv dialekt når æ ikke e vant te det te vanli' liksåm..

æ sitter hjemme å venter på at det skal skje nokka, e jo bare to daga til termin.
Har vaska bikkja og må vel kanskje børste ho litt åsså

Site no heima og trykkje pao dinna dataen å ete smaogodt.....ska snart opp å leiggja meg pao låfte. 

sitte no her med litt hugleik på staur... lure på om eg skal trynsleika mannen litt på etahålet!

aukans båt og dekans aura...

Back
Topp