Skriv ned handlelista di?

Prox

Gift med forumet
Er du flink til å handle billig?

Håper noen orker å skrive ned lista si så vi kan få se hva dere spiser som pålegg og til middag :)

Handlet igår så har ikke handlelister lenger:p men her er middagslisten for uken: ImageUploadedByBV Forum1413881964.180322.jpg

Til pålegg spiser vi mye det samme:p samboer spiser alltid skinke. Jeg spiser mye yoghurt og havregryn:p og knekkebrød med leverpostei, brunost, hvitost etc:)

Me har nett prøvd godtlevert.no så då blir det middagsplanen for denne uka. Ellers går det veldig mykje i havregryn og skiver med kvitost, syltetøy og prim no om dagen :)

Vi bruker mye forskjellig pålegg. Alt fra skinke, kaviar, majones, hvitost (det går myyyyye av det), brunost, salami, leverpostei osv.

Middager: Fiskegrateng, grønnsaker, saus, poteter, fiskekaker, pølser, karbonader, kjøttdeig, taco,koteletter, spaghetti, makaroni, skinkestek, seifilet, fiskepinner, kokt torsk, fiskekarbonader, kylling, kalkun, risengrynsgrøt osv. Varierer hver uke.

Vi har nettopp handlet, men kan jo nevne ting det går mye av her hjemme :)

Av pålegg går det mye i leverpostei, syltetøy, gulost, brunost, servelat, majones, salami og smøreost :)

Av middager går det i fiskegrateng, grønnsaker, lapskaus, kjøttkaker, saus, karbonader, fiskepinner, poteter, fiskeboller, makaroni/pastaskruer, pølser, potetmos blandt mange andre ting jeg ikke kommer på i farta :P

Vi prøver å handle mest billigmerker. Som oftest smaker det likedan. F.eks; first price taco dinner kit som inneholder skjell + salsa + krydderblanding til 6,90. Kjøper du de tingene seperat til andre merker blir det hvertfall 40,-
De fleste pålegg som skinke, servelat osv fåes kjøpt som first price mye billigere. :)

Skal handle i morgen, da handles det for en uke.
Melk, Juice, brød (3for 39på coop),egg, Grønnsaker (paprika, agurk, tomat, løk, brokkoli, mais), Frukt (banan, eple, pære, kiwi og druer), Tacosaus, Fiskeboller, kjøttdeig, og pølser. 4pk brus og snacks til helgen, bleier, våtservietter, toalettetpapir og tannkrem. Skinke, prim, leverpostei og salami.

Nå handlet jeg litt mye i forje uke, så vi har en del middager i fryseren og en del pålegg i kjøleskapet. I tillegg er vi heldige og handler fisk direkte fra Lofoten når det er sesong, så det har vi fryseren full av. Handler vel for 700kr der, og da har vi fisk i nesten et helt år. Spiser vel av den fisken ca to ganger i uka :)

ImageUploadedByBV Forum1413965872.529333.jpg

Ikke store greiene idag :)
Jeg må lage liste, ellers glemmer jeg halvparten av det jeg skal ha :p

Pålegg:
Kokt skinke, hvitost, baconost, leverpostei, trønderfår, lett syltetøy, cottage cheese, roastbeef..

Frukt og grønt:
Eple, banan, pære, kiwi..
Gulrot, løk, paprika, agurk, tomat..

Annet:
Karbonadedeig, pølser, kyllingfilet, lammelår i skiver, lettsaltet knoke, laks, lettsaltet torsk, fullkornspasta, potet..

Har faktisk handlelisten fra i dag i lommen :) Der står følgende: Havremelk (eldstemann har allergi mot kumelkprotein), paprika, tomater, purre, hvitløk, basilikumsplante, brød, torsk, lefser og løkpulver (bruker det når jeg lager taco- og fajitaskrydder).

Vi spiser mye frukt og grønnsaker og typiske pålegg er leverpostei, ost, kjøttpålegg som skinke, kyllingpålegg og salami samt makrell i tomat. Til middag prøver vi å lage mye fra bunnen av, og retter som går mye igjen her i huset er spagetti bolognese, hjemmesnekret fiskegrateng eller fiskepinner, ovnsbakt fisk, hjemmelagede supper av diverse typer og kylling i all slags varianter :)

Vi ligger vel noenlunde midt på treet når det gjelder å handle billig og vi er definitivt ikke merkesnobber. Jeg kan fint kjøpe billigmerker, for eksempel av fryst fisk, kjøkkenpapir, hermetikk og frukt/grønt. Samtidig synes jeg Gilde og Synnøve gulost er bedre enn First Price, så da handler jeg heller det. Vil vel si at man finner en god blanding av billig og mindre billig i handlekorgen :)

Når det er sagt ser jeg at vi sparer mer på å handle stort og sjeldnere enn å sikte oss inn på billigere merker.

Vi er dårlige på billigmerker, så bruker vel ca 1500 kroner på alt som handles på dagligvare i uka. Vi er 2 voksne, og 3 barn (7 uker, 3 og 5 år) + at minste er flaskebaby.

Men middagslista denne uka:

Fiskesuppe
Fiskepinner
Kyllingsalat (med grillet kylling)
Hjemmelaget pizza
Lasange og salat
Grøt.
Koteletter

Back
Topp