Skriker ved mageleie

Summer

Flørter med forumet
Jenta mi på 13 uker er fortsatt ikke stødig på å holde hodet oppe når vi legger henne på magen. Hun hylgriner når vi legger henne på magen og ligger derfor litt bak når det gjelder dette. Blir helt stressa når jeg ser babyer på samme alder som klarer å holde hodet oppe så lenge. Noen tips til hvordan vi kan stimulere henne til å ligge på magen uten å skrike?
 
Jenta mi på 13 uker er fortsatt ikke stødig på å holde hodet oppe når vi legger henne på magen. Hun hylgriner når vi legger henne på magen og ligger derfor litt bak når det gjelder dette. Blir helt stressa når jeg ser babyer på samme alder som klarer å holde hodet oppe så lenge. Noen tips til hvordan vi kan stimulere henne til å ligge på magen uten å skrike?
Prøv å ikke sammenlikne med andre babyer, selv om det er vanskelig:Heartred Hvis hun syns det er slitsomt å ligge helt flatt, så kan dere f.eks bygge opp litt under overkroppen med et teppe eller liknende så hun får mer støtte og hjelp, eller ligge over lårene deres. Også kjempefint å ligge på brystet deres og se på dere, da kan dere varierer hvor bratt vinkelen blir med hvor tilbakelent dere sitter/ligger og dermed hvor tungt det blir for henne. Og hun blir nok ekstra motivert av å se ansiktene deres også. Øv litt og litt, heller mange korte økter (et minutt er lenge for en baby!) enn få og lange, så blir hun nok sterkere og mindre frustrert etterhvert! Noen trenger bare litt mer tid:)
 
Jenta mi på 13 uker er fortsatt ikke stødig på å holde hodet oppe når vi legger henne på magen. Hun hylgriner når vi legger henne på magen og ligger derfor litt bak når det gjelder dette. Blir helt stressa når jeg ser babyer på samme alder som klarer å holde hodet oppe så lenge. Noen tips til hvordan vi kan stimulere henne til å ligge på magen uten å skrike?
Når er det dere øver? Vi begynte å snu vår rundt etter skift på stellebordet når hun var i supergodt humør og snudde tilbake igjen så snart hun viste tegn til å bli sutrete. Heller flere sånne korte økter enn én lang. Dessuten støttes det Girafften sier over meg her.
 
Jenta mi på 13 uker er fortsatt ikke stødig på å holde hodet oppe når vi legger henne på magen. Hun hylgriner når vi legger henne på magen og ligger derfor litt bak når det gjelder dette. Blir helt stressa når jeg ser babyer på samme alder som klarer å holde hodet oppe så lenge. Noen tips til hvordan vi kan stimulere henne til å ligge på magen uten å skrike?
Jeg ville undersøkt om hun kan ha noe vondt i rygg eller nakke. Gå til kiropraktor eller manuellterapeut med spesialisering på baby.
Jeg merket selv ved amming at ungen hadde vondt i nakken da han ikke ville ligge til den ene siden i d hele tatt. Gikk til kiropraktor som fant stramme muskler i nakken - ingen «knekking» eller sånn men bare forsiktig tøying. Han gråt mens det stod på men roet seg med en eneste gang etterpå og tok den puppen han aldri før hadde villet hatt med en eneste gang. Hadde en time til før vi aldri trengte å komme tilbake.
 
Min liker heller ikke mageleie. Men har gått gradvis fra 5 sekunder til 30 sekunder til 1 minutt osv. Må bare begynne. Ta ho opp når ho begynner å klage sånn at det ikke blir noe negativt for ho:) støtter også tipset om å gå til manuellterapeut eller kiropraktor. Manuellterapeut er gratis, så jeg ville starta der :) og for all del, ikke sammenligne med andre barn ❤️
 
Gutten min elsker stellebordet, alltid blid som en sol der. Når vi startet med magetrening der så virket han mer happy enn i babygymmen.
Forøvrig helt enig med hva Tiriltoppen skriver. Er nøyaktig sånn vi gikk frem.

Elsker når folk er enig med meg ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
 
Enig med de over her, kan være greit å få sjekket om baby er stiv også å øve i situasjoner hvor babyen allerede trives :)
 
Har gjort som Tiriltoppen og Sjokolade og alltid løftet han opp ved første tegn til misnøye slik at mageteningen ikke forbindes med gråt. Han er skikkelig sterk nå, men begynte meg å bare ligge veldig korte økter.
 
Prøvd å halvveis sitte/ligge selv og baby oppå deg.... Sånn vi startet denne gangen.. Mi ville ikke heller på magen fra starten...
 
Mi hater mageleie. Men vi må øve, så blir sånn 2-3 minutter flere ganger om dagen
 
Back
Topp