Skriker når hun får mat?

anend

Andre møte med forumet
Lille janta mi drikker normalt 150 ml erstatning til hvert måltid, men i det siste drikker hun kanskje bare 50 - 70 ml før hun skriker noe forferdelig. Etterpå får jeg ikke i henne mat pga at at hun skriker veldig mye. Hun har en liten forkjølelse, men nesen er ikke tett i det hele tatt, så jeg tenker at det kanskje ikke er det som er problemet. Noen som har erfaring med dette og kan gi meg tips til hva det kan være?

Hun kan være sår i halsen? Utviklet ørebetennelse? Får ikke opp rap pga snørr i svelget?

Har ikke peiling... men god bedring til jenta di :-)

Jenta mi har også begynt å tulle no veldig! Først starta det med at hun begynte å skrike da hun fikk mat en gang mellom 18.00-19.00. Da måtte jeg opp å gå og hoppe rundt med henne og flaska. Hun tok den til slutt og drakk greit.. De siste dagene har hun holdt på sånn til flere måltider om dagen.. Skjønner ingenting jeg, for plutselig går det helt fint også. Syns ikke hu virker i dårlig form ellers, for etter hu har spist smiler hu som bare det..

gir du 60-70 i strekk? eller får hun rapepause ette 30/40 ml? Kan hend hun blir så full a luft når hun drikker at hun ikke får plass til mer mat selv om hun vil ha mer å så gjør det bare vondt og ubehag pga lufta.... ?

Her må vi gi han rapepause ette 30/40 ml... ikke veldi populært da men da får han etter måltide mindre luft å systeme+han sprutgulper ikke lengre....

Om hun er forkjølet og ikke virker tett. Så er det mulig at slimet ligger langt bak så når hun puster med nesen mens hun drikker så drar hun slimet ned i halsen. Det har min gjort litt nå når hun var forkjølet og da var hun veldig urolig når hun fikk mat. Men satt hun ler opp ubder matingen og da kom det seg veldig

gir du 60-70 i strekk? eller får hun rapepause ette 30/40 ml? Kan hend hun blir så full a luft når hun drikker at hun ikke får plass til mer mat selv om hun vil ha mer å så gjør det bare vondt og ubehag pga lufta.... ?

Her må vi gi han rapepause ette 30/40 ml... ikke veldi populært da men da får han etter måltide mindre luft å systeme+han sprutgulper ikke lengre....

Her sluker hun hele flasken på 150 uten å rape. Og ikke alltid det kommer raper etter måltidet heller. Kommer litt an på hvilke flasker du bruker. Vi bruker kun dr.brown sine for de får ikke så mte luft i seg av de flaskene.

Her sluker hun hele flasken på 150 uten å rape. Og ikke alltid det kommer raper etter måltidet heller. Kommer litt an på hvilke flasker du bruker. Vi bruker kun dr.brown sine for de får ikke så mte luft i seg av de flaskene.

Åh, så heldi du er:) Vi kjøpte en flaske fra dr.brown men den lekker så ble så mye gris...+får jo ikk tatt alt pga den pinnen inni flaska som går så langt ned....

Om den lekker så er det fordi det er kommet melk inn i røret. Og det skjer oftr om melken er for varm eller for kald. Jeg bruker egne lokk til å blande melken for å så sette sammen flaksen da lekker den ikke. For har merket at varmen på melken har mye å si om den lekker eller ikke.

hvis det ikke er luft som plager, så kan det hende hun synes maten kommer for sakte ut av smokken? hvor mange hull har du i den? her har vi 2 hull og det er nokk fåreløbig, men merker noen ganger at han "tuller" litt når maten ikke kommer ut så fort som han ønsker ;)

Da Sophia var syk,så var hun også sånn at hun gråt da hun fikk mat.Vi brukte mye saltvannsdråper i den perioden,hun fikk til og med litt i munnen. Det hjalp veldig,og hun fikk dråpene før maten sånn at vi kunne tømme nesa.Hun ble en helt annen baby etter dette,og gråt ikke da hun fikk melk.

Mulig at hun trenger pause midt i måltidet for å rape. Hun kan svelge for mye luft eller drikke for fort slik at hun får vondt i magen. Husker at jenta mi var sånn en liten periode når hun var litt mindre, og da var rap det eneste som fungerte her:) Det kan ta laaang tid før man får opp en rap.

Kan også være at hun blir utolmodig, at hun ikke får melken fort nok. Da må du evt bytte smokk, til en med flere hull.
håper du finner ut av det!

Huff... god bedring til din lille :)
Kan være hun har noe i ørene som irriterer henne, hvis hun har vært syk.... ville kansje tatt meg en tur til legen med henne... lykke til!

Om den lekker så er det fordi det er kommet melk inn i røret. Og det skjer oftr om melken er for varm eller for kald. Jeg bruker egne lokk til å blande melken for å så sette sammen flaksen da lekker den ikke. For har merket at varmen på melken har mye å si om den lekker eller ikke.

Ja fant ut no sånt ja:) Har nå vært å kjøpt inn 5 flasker 240 ml me smokk i strl 2 som vi bruker, så nå trenger han bare 1 rapepause og så rape til slutt... men han gulper fortsatt en del i ettertid av måltide... uansett hvor mye han får liksom så det kan ikke være pga han ha for mye... men er sålangt fornøyd med dr brown flaskene selv om det blir en del gulping, hehe

Ja fant ut no sånt ja:) Har nå vært å kjøpt inn 5 flasker 240 ml me smokk i strl 2 som vi bruker, så nå trenger han bare 1 rapepause og så rape til slutt... men han gulper fortsatt en del i ettertid av måltide... uansett hvor mye han får liksom så det kan ikke være pga han ha for mye... men er sålangt fornøyd med dr brown flaskene selv om det blir en del gulping, hehe

Så bra da :) dr brown er veldig gode flasker. Gir du mme? Jeg har prøvd alle typer mme og merker at hun gulper mer av noen og så er det noen hun ikke gulper av i det heletatt. Så gulpingen kan ha litt å si på hvilke type mme de får og. Den første måneden pumpet jeg og ga fea flaske da gulpen hun ikke i det hele tatt. Men gulper veldig av hipp sin mme

Så bra da :) dr brown er veldig gode flasker. Gir du mme? Jeg har prøvd alle typer mme og merker at hun gulper mer av noen og så er det noen hun ikke gulper av i det heletatt. Så gulpingen kan ha litt å si på hvilke type mme de får og. Den første måneden pumpet jeg og ga fea flaske da gulpen hun ikke i det hele tatt. Men gulper veldig av hipp sin mme

ja ha kommen fram t da i og, å så kommer rapen fortar og... Treng ikk gå me han i ti minutt liksom:-)

bruka nan, é da som fins der i bor... Ha prøvd hipp men vart ikk nå forskjell på gulpinga, men merka at han vart ikk like mett som me nan... Vet ikke om flere typa... Kan hend da fins nakka han ikke villa gulp av, men é ikk nå vits i å bruk nakka som ikk é å få tak i der vi bor så vi får klar oss me nan, han får bare gulp:-p

i pumpa i seks uke ette fødsel å ga da i fikk, ikke at da va så mye, fra av aldri mer en t sammen 100 ml i døgne ^^ å ette 5 uke så hadd i vel bare 40 ml i døgne...

Hadd jo en tøff fødsel me komplikasjona under og etter så ha fått beskjed at da av sikkert derfor i ikk fikk nå melk, uansett kor godt i prøva(for da gjorde i), og at i ikk må tru at da bi sånn neste gang og...

Back
Topp