Skriker hver gang på stellebordet

Marikl

Forelsket i forumet
Julibaluba 2017
hei alle!! Er vi alene om å ha En baby som gråter hver eneste gang vi skal bytte tøy eller vaske eller bytte bleie? Har prøvd å synge og spille musikk , leke. og smokker nekter hun å ta, så her vasker vi og bytter bleie i rekord fart mens hun skriker og skriker... er det noe de vokser fra seg? Hun er 2 uker
 
Pass på at det ikke er kaldt, legg en klut på brystet hennes, og samle armene hennes på brystet hennes.
De liker ikke ligge på ryggen så åpent, det føles utrygt. De vokser det av seg ja. :)
 
Vesla her gråt mye helt til jeg sluttet å bruke våtservietter. Bruker nå kun tørre engangskluter med varmt vann og hun er bare blir og fornøyd ved stell nå:)
 
Snuppa her er 4.5 uker og hyler på stellebordet hun også.. hun gulper som en foss når hun legges flatt og det er nok ikke særlig behagelig.
 
Samme her!! Høres ut som om vi driver med misshandling! [emoji32] skifter vi derimot i vogn eller i seng, null stress!
 
Litamor liker heller ikke stellebordet. Skriker seg rød.

Går bedre nå. Begynte først å gi mat til hun var helt mett før vi la henne der, det hjalp. Har nå også ammet henne på stellebordet. De siste dagene har hun til og med kunnet ligge på stellebordet og lufttørke og leke litt☺️ Hun er seks uker nå
 
Min eldste skrek når han ikke ble holdt, men det gikk over og hjalp om han hadde et håndkle over seg og de gangene vi var to og kunne stryke på ham samtidig.
 
Jenta vår skrek ofte når vi skulle skifte bleie , hvertfall hvis hun var sulten, fram til hun var omtrent 6 uker. Mye bedre nå:)
 
Samme her, men det går over! Skulle ønske noen fortalte det til meg, at det går over. Og det gjør det! :)
 
Jenta mi skriker også intenst kvar einaste gang ho blir lagt på stellebordet. :( Det er ingenting som hjelper heller, verken trøst, kos, synging eller noko anna.

Det einaste eg har funne ut som hjelper, er å amma henne rett før eg byttar bleie på henne. Då er ho mykje roligare på stellebordet, og kan då ofte faktisk liggja der uten å grina. ;)
 
Amme først er lurt ja! Og/eller stelle når han/hun er søvnig og rolig. Må ikke bli kald, legg noe klær over brystet. Hold en hånd på mage eller hold hendene inntil så de ikke føler de faller.
 
Hvis lille er utrolig legger vi ofte en gulpeklut eller noe over henne slik at hun ikke føler seg så eksponert :happy:
 
Er ikke veldig stor fan, men noen ganger går det veldig bra :)
Storebror var også slik førTe tiden.

Har på følelsen at det er flere som er slik.
 
Sånn er det her og, viste seg at han har veldig stiv muskulatur i nakke, rygg og bekken, og at det rett og slett er smertefullt å få løftet beina for vask og skift når han ligger på ryggen :( Går til kiropraktor for å få rettet opp i det.
 
Lille jenta vår var godt misfornøyd hver gang det var bleieskift fram til hun var ca 2 uker, nå virker det som hun liker å ligge på stellebordet uten bleie[emoji4] er 3 uker imorgen
 
Back
Topp