Skremt!!

moccamint

Elsker forumet
I dag har min morgen stått helt på hodet! Ringte legen bare for å få vite resultater på blodprøvene mine som ble tatt på torsdag. Hcg var fint med langt over doblet stigning på to dager (fra 580 til 1700), men progesteronet var halvert fra 89 til 46!!

Det er jo nesten en uke siden torsdag! Jeg har tenkt at jeg oppdaget det for sent, men fikk kastet meg rundt og gynekologen skrev ut lutinus til meg. Begynte på dette umiddelbart og sitter nå igjen med en enorm bekymring for at det kan være dødt allerede... Skal på ultralyd på mandag (6+2) og gruer meg noe helt enormt!

Noen som har noen erfaringer her?
 
Huff skjønner bekymringen din og håper det ikke er for sent! Vet ikke helt hvordan dette med progesteron virker jeg, men er det mulig det kan svinge litt?
Krysser i hvert fall det jeg har for at det skal gå bra!
 
Huff skjønner bekymringen din og håper det ikke er for sent! Vet ikke helt hvordan dette med progesteron virker jeg, men er det mulig det kan svinge litt?
Krysser i hvert fall det jeg har for at det skal gå bra!
Aner ikke... Håper det er sånn at det kan svinge litt. Gruer meg til ul!
 
Progesteron mangel leder jo til blødning fordi kroppen ikke opprettholder graviditeten om nivået synker så tror du er safe så lenge du ikke har begynt å blø enda og nå har startet på progesteron tilskudd ;)
 
Progesteron mangel leder jo til blødning fordi kroppen ikke opprettholder graviditeten om nivået synker så tror du er safe så lenge du ikke har begynt å blø enda og nå har startet på progesteron tilskudd ;)
Håper det. Og jeg håper at dette egentlig var innenfor det som er normalt...
 
Men når jeg leser nå så ser det ut som om de siste nivåene dine er mer normale for hvor du er i svangerskapet nå, enn de første. Der står det at i første trimester er mellom 9-47 med mindre man har flerlinger. Da kan det være høyere.
Så vil jo heller si at 89 var unormalt høyt og 46 mer normalt.
 
Kan ikke noe om progesteron, men vil jo tro at ting går rette veien når HCG stiger så fint? Tipper du får et beroligende svar på ultralyden:)
Krysser uansett fingrene for at alt går supert:p
 
Takk dere! Er så glad for å være her når ting går litt i motbakke. Da kan det jo være at jeg er satt på lutinus unødvendig også. Jaja, håper å se et bittelite bankende hjerte på mandag. Skal til samme gynekologen som konstaterte MA sist, så jeg gruer meg!
 
Back
Topp