Skremmende...

Linka

Gift med forumet
Idag da Alexander lå og sov hørte jeg at han hostet og gråt på babycallen så jeg gikk inn og der lå han med gulp/oppkast over hele ansiktet. Jeg fortet meg å ta han opp, men han fortsatte å hoste så slimet rant. Var på helsestasjonen med han på mandag, men siden han ikke har feber, spiser godt, sover godt og er i fordømt godt humør mente jordmor at vi skulle avvente og se. Er jo enig i det og prøvde å bygge opp hodet hans slik at han får puste, men det er lissom ikke der problemet ser til å ligge. Det er alt slimet han hoster opp. Jordmor sa at det var ganske trangt i pusterøret til spedbarn. Det er på størrelsen med en fyrstikk. så det skal ikke mye til før det tetter seg. Og at det høres værre ut enn det det er. Måtte bare gi opp denne oppbyggingen for han ble sint som en tørk.

Så nå henvender jeg meg til dere. Har noen et forslag eller råd om hva jeg kan gjøre ?? Jeg prøver igjen idag med slimløsende så jeg får se om det hjelper, men jeg blir så sabla redd når han hoster til han blir blå i ansiktet. Jeg må blåse han i ansiktet for da trekker han pusten dypt. Det hjelper litt, men jeg kan ikke fortsette å gjøre det 50 % av gangene han hoster slim.

Så... mine kjære felles januarmammaer... HJELP MEG !!!! Er jeg skikkelig overhysterisk eller syntes dere jeg burde sjekke hos legen hvorfor han hoster så mye slim ????

Klem

Huff da, dette hørtes ille ut syntes jeg! Jeg forstår fryktelig godt at du blir redd, det hadde jeg også blitt! Jeg har ikke noen konkrete råd å gi deg egentlig, men har du vært i kontakt med legen? Huff, håper det ordner seg, altså..det er ikke noe gøy når småttisene er syke. Ønsker bade deg og gullet ditt lykke til! Du kan jo prøve å legge et omslag med kamfer på brystet hans, det har jeg hørt skal hjelpe, og det er helt ufarlig. Det skal visst nok løse opp. Leste det i Foreldre og barn i "spør barnelegen" spalten.

Masse lykke til, og en  god klem til dere begge[:)]

ORIGINAL: Hanna C

Huff da, dette hørtes ille ut syntes jeg! Jeg forstår fryktelig godt at du blir redd, det hadde jeg også blitt! Jeg har ikke noen konkrete råd å gi deg egentlig, men har du vært i kontakt med legen? Huff, håper det ordner seg, altså..det er ikke noe gøy når småttisene er syke. Ønsker bade deg og gullet ditt lykke til! Du kan jo prøve å legge et omslag med kamfer på brystet hans, det har jeg hørt skal hjelpe, og det er helt ufarlig. Det skal visst nok løse opp. Leste det i Foreldre og barn i "spør barnelegen" spalten.

Masse lykke til, og en  god klem til dere begge[:)]

Prøver alt jeg nå men, hvordan gjør man det da ??? Er ikke så teknisk annlagt av meg serru... hehehe...
Klem

Man fukter en klut, og drypper noen kaferdråper på. Vannet skal være ca 37-38 grader[:)]

Da skal jeg gå til innkjøp av det i morgen og prøve. Er det noen bestemt tid den skal ligge på eller skal man bare smøre det på ??

Jeg tror man kan ta det så ofte og lenge man vil siden det ikke er farlig på noen som helst måte, men jeg ville nok prøvd meg litt fram til å begynne med. Lykke til!

Thanks vennen. Godt at noen følger med på hva som er bra her inne.
Klem

Gi meg en oppdatering på hvordan det går da[:)]

ORIGINAL: homma

Må bare si at det høres utrolig fælt ut.
Har vært ute for det 2-3 ganger selv.Jeg ble jo dritredd.

Har ikke noen råd til deg,men håper det går over snart.

Syntes ikke du er hysterisk nei.Absolutt ikke.

Hva gjorde du da?? Gikk det over av seg selv ??
Han har lissom vært slik i nesten 3 hele uker nå.
Klem

Synes iallefall ikke at du er overhysterisk!!
Jeg hadde nok villet reist en tur til legen, er
jo ganske fortvilende å ha det slik, både for deg og Alexander!!

Får gi lille vennen en klem og ønske god bedring fra meg!!

Og en klem til mammaen også!!

jeg ville nok tatt en tur til legen jeg... bedre men en gang for mye enn en gang for lite.... det kan jo være en enkel ting å fikse... dette blir jo slitsomt for både foreldre og barn. vondt for dere å høre og slitsomt for denlille kroppen!!!!!

Da tror jeg at jeg skal bestille time i morgen. Tar litt tid før de har ledig så i mellomtiden kan jeg prøve Kamferdråpene.
Klem

prøv å overdriv litt så får du kanskje en akutt-time... jeg tror de pleier å ha 2-3 timer ledig i tilfelle det kommer noen akutte..... så slipper du å tenke på det i mange dager

Tanken har streifet hodet mitt om rs viruset ja. Må få sjekket ut detta asså !!!
Klem

Kanskje det er litt dumt å gi han slimløsende.. vet vil jo også fremkalle hoste, for slimet løsner jo... gi han det i våken tilstand og hostedempende før sengetid......Men datteren min hadde delvis sprutbrekninger, og det kom mye og langt, men legen ville ikke gjøre noe forde det var ikke alvorlig nok. Men det oppleves ganske alvorlig for foreldrene...... men fikk samme beskjed som deg, støtte opp hodet....... [&:]

Bedre å ta kontakt med legen en gang for mye enn en gang for lite. Og du.. i stedet for å bygge opp selve ungen i senga, prøv å bygge opp senga med å legge noen tygge, stabile bøker under sengebeina i fotenden, slik at senga blir skrå. De selger sengeklosser som er ment til dette bl.a. på alexi.no, men det hjelper neppe i kveld. Lykke til, og god bedring.

Takk alle sammen !!!!
Klem

homma:
Rs virus kan vær farlig, vår sønn fikk det når han var 3 mnd men akuratt pasert termin.
Var hos lege me gutten som slutta å puste og ble sent hjem me beskjed om å stimulere han når han slutta. 3 dagen hos legen så slutta han helt igjen og ble blå da var det ambulansen rett inn. Metningsmålere viste 50 og pleieren trodde ikke den funka helt (skal vær mellom 85 og 98 etter prematuravd)
Vi ente ned på intesiven og der hadde de varma opp respiratoren men kom seg litt etter vi kom ned dit så han slapp den men motte ligge der ei natt. Og 7 netter på barna avd me sykeplier inne 24 timer i døgne.

Linka:
Skulle trodd jeg kunne gi deg svar etter alt Ole Martin har vært igjenom me pustestopp og masse tetthet (har/hatt astma) men sitter her litt tom [8|][&:]
Jeg hadde ring lege hadde jeg vært deg. Jeg vet me astma barn skal du helst ikke gi slimløsene. Håper han blir frisk ikke gøy når de små er syke [&o]

Stor god bedrings klem

Uff da...stakkar liten!!!
Har ikke så gode råd å gi deg desverre, men jeg tror jeg hadde
kontaktet lege som de andre her sier.... bedre en gang for mye enn en gang for lite...
og han kan jo kansje gi deg noen gode råd!?

Go bedring til lilleprinsen da!!

Hvis du ikke får time hos fastlegen med en gang ville jeg gått til et privat legesenter. Der får du time på dagen, og de tar seg ofte bedre tid enn hos en offentlig lege. Jeg ville uansett gått til lege med det du beskriver... Lykke til

Back
Topp