Skremmende- terrortrussel.

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Uff. Er en pressekonferanse nå om at det er mottatt tips om en terrorhandling som skal gjennomføres i Norge. Er hysterisk på sånne ting jeg når jeg er gravid, så her holder vi oss langt unna store offentlige steder til vi evt får vite noe mer. Er stor festival midt sentrum her nå, 10min unna. Vi hadde planlagt å gå, jeg og mannen, på lørdag. Men det er jo tusenvis av mennesker som samles der, så jeg har ombestemt meg.

Sent from my iPad using BV Forum

Synes det er helt forferdelig.
Har ikke lyst å bevege meg utendørs jeg heller.
Sitter her med tanken om hva er det vi føder barn inn til for en verden :(
Kjenner jeg er veldig følelsesladet akkurat nå.

Grusomt skal på ferie i morgen..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg også skal ut å fly i morgen. Men det er fra en liten flyplass, så satser på at det går fint?... skumle greier.

Synes det er helt forferdelig.
Har ikke lyst å bevege meg utendørs jeg heller.
Sitter her med tanken om hva er det vi føder barn inn til for en verden :(
Kjenner jeg er veldig følelsesladet akkurat nå.
Har ofte den følelsen selv. Hvorfor setter vi barn til verden :/ Men tenk så flott det er å være barn i Norge (og spesielt jente) mtp andre steder i verden. Vi må tenke på alt det gode også :)

Har ofte den følelsen selv. Hvorfor setter vi barn til verden :/ Men tenk så flott det er å være barn i Norge (og spesielt jente) mtp andre steder i verden. Vi må tenke på alt det gode også :)
Du har vel rett. Men er så skummelt det her synes jeg.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

:o har jeg ikke fått med meg.. sykt. bor på bygda men likevel da:o

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Synes det er skummelt :/ uff.. får bare håpe på det beste.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Uff, jeg som bor nesten på Gardemoen, seter meg i bilen og drar til fjells!

Kjempefælt :( vi reiser med banen gjennom Oslo sentrum to ganger om dagen. Holder på å spy nå... Har en følelse av at det er nettopp tbanen i sentrum som kommer til å rammes.

Skikkelig ekkelt;( mannen min jobber på toget;( gruer meg skikkelig til han skal ut i jobb igjen mandag;(

Lineee83

Godt jeg drar til skogs i dag å blir over helga. Liker ikke sånne ting. Er jo ekkelt!

Desember 2014

Bruker App

Dere trenger ikke bekymre dere. Vi har i realiteten bare noen få strategiske terrormål sett fra et politisk standpunkt. T-bane etc er ikke typiske mål. Ei heller slottet, festivaler og steder folk møtes. :) At de holder pressekonferanse for å informere om et mulig forsøk er bare for dumt hvis de ikke vet hvor. Jeg har dog ikke lest nyheter.

Jeg skal reise Tromsø-Stavanger på mandag med flybytte i Oslo. Frister ikke mye nå for å si det sånn. Pr nå blir jeg holde meg hjemme
http://www.itromso.no/nyheter/article9950145.ece

Flyplassen vår idag

♡ Venter en overraskelse 4 Desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Dere trenger ikke bekymre dere. Vi har i realiteten bare noen få strategiske terrormål sett fra et politisk standpunkt. T-bane etc er ikke typiske mål. Ei heller slottet, festivaler og steder folk møtes. :) At de holder pressekonferanse for å informere om et mulig forsøk er bare for dumt hvis de ikke vet hvor. Jeg har dog ikke lest nyheter.
Nei de har jo fått tips om terrortrussel, de trapper jo opp med bevæpnet mannskap på offentlige steder, så synes det er bra de informerer. Klart at det kan virke skremmende på oss at de ikke vet hvor det skal skje, men hadde også syntes det var skremmende om jeg ser flere politifolk i byen med våpen uten å vite hvorfor. I tillegg håper de jo at det kan virke avskrekkende på de potensielle terroristene, med tanke på at de trapper opp sikkerheten.

Jeg bekymrer meg.. Klart, utøya var en politisk statement, men det var også barn og ungdom som var målet. Man vet jo aldri, så jeg velger å ta mine forhåndsregler.

Får litt fugleinfluensa-følelse rundt denne saken, stoler på magefølelsen her gitt. Skumle greier, men media er som oftest ute etter å lage kaos og mer skriverier. Tror det kun er trussel mot politiske mål som hevngjerning eller skremsel. Synes det å innrette barna er alt for drøyt, man skal ikke være hysteriske eller. Trussel for terror og potensielle dødsfarer er det hver eneste dag - men det tjener ikke media penger på :)

Skal ikke oppsøke store steder for å leke med ilden, men skal heller ikke føle meg redd eller fanget.

Nei de har jo fått tips om terrortrussel, de trapper jo opp med bevæpnet mannskap på offentlige steder, så synes det er bra de informerer. Klart at det kan virke skremmende på oss at de ikke vet hvor det skal skje, men hadde også syntes det var skremmende om jeg ser flere politifolk i byen med våpen uten å vite hvorfor. I tillegg håper de jo at det kan virke avskrekkende på de potensielle terroristene, med tanke på at de trapper opp sikkerheten.

Jeg bekymrer meg.. Klart, utøya var en politisk statement, men det var også barn og ungdom som var målet. Man vet jo aldri, så jeg velger å ta mine forhåndsregler.

Joda de tror noe skal skje og det er greit å trappe opp, men sånn som vg framstiller det høres det som om det skal bli et attentat mot t-banen. Offentlig transport er ikke et høyt sannsynlig mål i norge. Om noen vil angripe oss er det tvilsomt at det vil ramme sivile mål. Om du er sint på noen så viser du hvorfor og gjør et målrettet angrep. For å si det litt banalt, og misforstå meg rett nå; angrepet på metroen i Moskva nylig var et barnslig forsøk på oppmerksomhet uten de store målene. Det betyr dog ikke at det er mindre tragisk.
Men at et slikt angrep skulle skje her er lite sannsynlig. Det er større sjanse for at K-sat eller atomreaktoren på Kjeller blir mål om det skulle være politisk provosert. Personlig tror jeg ikke det er noen stor gruppe. Hvorfor skulle syriske opprørere ville ramme oss, slik det spekuleres i? Det henger ikke på greip for vi har ingen ting usnakket med de og det sier meg at dette er noe umodent fjas fra noen som vil ha oppmerksomhet og det har de alt fått. Mange er livredde og det vil skape større fremmedfrykt og hat. :(
Men forhåpentligvis satte dette spetakkel en stopper for det, men det har satt sinner i kok.

Back
Topp