Skremmende opplevelse/truende abort

Frøet2023

Andre møte med forumet
På torsdag opplevde jeg noe skikkelig skremmende. Jeg er i uke 13 nå, jobber i hjemmesykepleien. Litt travel dag med noe tungt arbeid. Kom inn på kontoret, satte meg ned og spiste, og etter en stund fikk jeg skikkelige magesmerter. Disse ble verre og verre. Gikk til slutt på do,og måtte lene meg over do av smerter. Etter 30 min reiste jeg meg opp og da kjente jeg det rant mellom bena. Jeg ble livredd da jeg så det var blod. Kom meg på legekontoret og fikk henvisning til sykehus da legen var sikker på at jeg holdt på å abortere. Da jeg kom hjem så jeg at det ikke var så mye blod, det var utvannet på en måte. Mistenkte derfor at der var fostervann. Da jeg kom inn på sykehuset utførte de ultralyd, og fant et levende foster. De foretok også en gu og kateteriserte meg siden jeg ikke fikk til å tisse selv om blæren var full. De tok div prøver og urinprøve men jeg har ikke fått resultat av dette. Jeg var innlagt til lørdag. Blødde ikke noe mer iløpet av innleggelsen. Smertene avtok gradvis men ikke helt. Litt øm og rar følelse i underlivet/magen. Ble foretstt ny ulyralyd før jeg dro hjem. Aktivt foster og alt så fint ut. Dog var morkaken langt nede som kunne medført blødningen. Skal ta d med ro fram til ny kontroll med ultralyd 23.mai. Var en liten tur på butikken i dag og handlet noe småtteri. Jeg kjenner at noe er som det ikke skal. Det er ikke akkurat vondt, men det er et skikkelig ubehag i magen/underlivet. De fant ikke årsaken til smertene på sykehuset. Er skikkelig redd og bekymret!! Noen som har opplevd lignende? Er så redd for å miste det lille frøet mitt❤️

Så utrolig fæl opplevelse . Du bør ta kontakt , de sier jo det på sykehuset også om man er bekymret så kom .

Jeg hadde en lignende opplevelse . Var på shopping md min 10 mnd gamle baby. Oldemor og bestemor jeg hadde med kommenterte hvor blek å dårlig jeg så ut . Husker at jeg følte meg dårlig , føltes som jeg skulle få omgangssyke . I butikken så begynte jeg å kaldsvette , så holdt jeg på å besvime og fikk så smerter i rompa (forstår nå hvorfor man skal ha paralginforte i ræva ved MA ) jeg håper på å besvime så noen kunne hjelpe meg , jeg ble så dårlig at jeg visste ikke min arme råd . Så kjente jeg at det rant . Løp på do og der lakkerte jeg do skåla rød eller nærmere svart . Blødde og blødde . Og jeg hadde hadde mens uka før trodde jeg. Så ga det seg og jeg ble noe bedre . Dagen etter hadde jeg en time til celleprøve . Så fortalte om episoden min og hun ville kjenne på meg , tok ul og fant hjerteslag 11+4 eller noe mener jeg . Så hun sa jeg mistet en tvilling . Heldigvis gikk det bra . Blødde ikke mer . Så når jeg skulle ha en MA nå så grua jeg meg så fælt fordi den SA gjorde så forferdelig vondt , men den merket jeg ingenting av heldigvis . Bare psykisk smerte :(

Så ekkelt.. jeg har bare hatt sterke blødninger uten smerter, og det mye tidligere. Men jeg var da sikker på at jeg kom til å miste, og det er jo en sterk psykisk belastning.

Jeg tenker kanskje for din del at du kanskje burde ta en form for "bedrest". Ikke fordi det er dokumentert at det hjelper noe særlig, men hvis du føler at ting blir verre og bekymrer deg så snart du gjør noe, så er det nok bedre å ta det HELT med ro. Kanskje mest for det psykiske..

Sjekket de for uvi også? Bare for å utelukke det..

Ble sjekket for både bakterier, infeksjoner, uvi. Snakket med jordmor i går og hun var rimelig sikker på at dette hadde vært et tvillingsvangerskap men at jeg mistet den ene. Symptomene, smertene og det at det ble så vått uten at det var urin eller bare blod var klassisk når man mister en. Så den mest rimelige forklaringen til nå. Kunne også sitte i en stund og føles ømt. Jeg tror nok hennes forklaring stemmer, men fremdeles veldig bekymret.

Back
Topp