Skremmende opplevelse, endte heldigvis godt

Nevarine

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Var hos fastlegen i dag, og han fant ingen fosterlyd. Så da sendte han meg rett til KK med mistanke om MA. Der ble jeg behandlet som om at fosteret var dødt, og det var bare til å forberede seg på operasjon, og de lurte på hvorfor jeg ikke hadde fastet. Etter flere timer, uten å bli undersøkt, fikk vi endelig se lille vennen sprelle.. Alt så bra ut!
Det satte en god støkk i meg, og det verste var nok behandlingen fra avdelingen. Legen var det ingenting galt med, men henne tok det jo timer før vi fikk se. Mammahjertet var livredd i dag, men heldigvis ordnet det seg <3

Herregud så fælt! Er nok derfor mange leger/jm venter med å lete etter hjertelyd før man har kommet langt på vei, for å unngå slike situasjoner!?
håper de på sykehuset ikke gjør det samme med neste person som kommer inn før de er 100% sikkre! veldig dumt å måtte gå igjennom det du har gjort! :/

Men utrolig bra at lille spira har det godt <3

Oi.. for en historie.. godt det gikk fint

Herregud så fælt! Er nok derfor mange leger/jm venter med å lete etter hjertelyd før man har kommet langt på vei, for å unngå slike situasjoner!?
håper de på sykehuset ikke gjør det samme med neste person som kommer inn før de er 100% sikkre! veldig dumt å måtte gå igjennom det du har gjort! :/

Men utrolig bra at lille spira har det godt <3

Ja, kan skjønne at de vegrer seg for å gjøre det, når man ikke finner hjertelyden. Men jeg har heldigvis en fantastisk fastlege da, som insisterte på at jeg skulle legges inn med én gang. Så slapp jeg i det minste å vente i dagesvis på UL. De timene var mer enn fæl nok ;)

Uff, høres ut som de ikke har kommunisert riktig, det er jo altid sånn og at en MA skal fastlegges med en UL av iallfall 2 personer, har jeg fått med meg da. Så rart de behandlet deg allerede som en som hadde mistet...
Meg spurte de (og så på magen) de gangene jeg måtte på utskraping om jeg var gravid eller hadde mistet først de så meg.......

Så godt å høre at alt gikk bra med deg og lille :)

Er så glad for at min lege ikke ville lete etter hjertelyden..! Huff, så bra det ordnet seg til slutt :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Uff, høres ut som de ikke har kommunisert riktig, det er jo altid sånn og at en MA skal fastlegges med en UL av iallfall 2 personer, har jeg fått med meg da. Så rart de behandlet deg allerede som en som hadde mistet...
Meg spurte de (og så på magen) de gangene jeg måtte på utskraping om jeg var gravid eller hadde mistet først de så meg.......

Så godt å høre at alt gikk bra med deg og lille :)

Kan ha vært en kommunikasjonsfeil der ja (blant spl virker det som). Har selv jobbet på sykehus i flere år, og ville aldri sagt noe slikt til en pasient uten å vite hva jeg snakker om. Blir for dumt å spekulere uten å engang ha tatt UL. Men som stresset privatperson, så kjente jeg mer på følelser enn fornuft der og da. Samboer insisterte på at alt var bra, og heldigvis hadde han jo rett ;) Har hatt SA før, men sluppet utskraping. Unner ingen det... Det er godt at de fleste er i stand til å prøve igjen :)

Skal i alle fall ikke kjøpe meg doppler/angelsound nå, føler det er fort gjort å ta skrekken hvis man ikke finner hjertelyden. Så da er det bare å vente en måned på OUL, og glede oss til den :)

huff, fikk helt vondt av deg, kjenner jeg får litt hjertebank av tanken. godt at det gikk bra da. glad på dine vegne :D

Så grusomt huff !!!! Så glad det gikk bra for dere !!!

Sent from my iPad using BV Forum

Kan ha vært en kommunikasjonsfeil der ja (blant spl virker det som). Har selv jobbet på sykehus i flere år, og ville aldri sagt noe slikt til en pasient uten å vite hva jeg snakker om. Blir for dumt å spekulere uten å engang ha tatt UL. Men som stresset privatperson, så kjente jeg mer på følelser enn fornuft der og da. Samboer insisterte på at alt var bra, og heldigvis hadde han jo rett ;) Har hatt SA før, men sluppet utskraping. Unner ingen det... Det er godt at de fleste er i stand til å prøve igjen :)

Skal i alle fall ikke kjøpe meg doppler/angelsound nå, føler det er fort gjort å ta skrekken hvis man ikke finner hjertelyden. Så da er det bare å vente en måned på OUL, og glede oss til den :)

Ja, tror nok at selv om du er kjent med systemet det er helt noe annet når du selv er den stressede gravide :)
Jeg har hatt 2 utskrapninger da pillene ikke gjorde noen ting, synes det var kanskje heftig ja, med full narkose og 2. gang våknet jeg ved siden av en nyfødt baby pga plassmangel. Jeg var så trist og forvirret og sårt da, selv om det var jo bare koselig for den damen som hadde fått kaisersnitt :(
Nei, unner ingen en MA.....

Jeg synes dere er flinke som tør å bruke doppler, jeg tør ikke, for redd at jeg får panikk hvis jeg ikke finner hjertet :(

Ja, tror nok at selv om du er kjent med systemet det er helt noe annet når du selv er den stressede gravide :)
Jeg har hatt 2 utskrapninger da pillene ikke gjorde noen ting, synes det var kanskje heftig ja, med full narkose og 2. gang våknet jeg ved siden av en nyfødt baby pga plassmangel. Jeg var så trist og forvirret og sårt da, selv om det var jo bare koselig for den damen som hadde fått kaisersnitt :(
Nei, unner ingen en MA.....

Jeg synes dere er flinke som tør å bruke doppler, jeg tør ikke, for redd at jeg får panikk hvis jeg ikke finner hjertet :(

Huff, det gjør meg vondt å høre. Man burde jo helst få slippe å ligge ved siden av en nyfødt rett etterpå... Man er jo fremdeles full i hormoner, og ikke minst i sorg.. Får håpe du slipper å oppleve dette igjen, unner deg alt godt :) Vi får glede oss over de små som er på vei :)

Back
Topp