Skreller dere druene?

Silje_85

Glad i forumet
Til de små? [:D]

Vi gjorde det i begynnelsen. Nå deler vi dem bare i fire vi også. [:)]

Har vært så redd for han skal få vondt i magen av druer så har ikke gitt han noe særlig av det.. Hehe. Men kanskje jeg skal begynne..Da kommer jeg til å skrelle de[:)]

Nei.
Skreller ikke pærer, ikke epler eller noe.
Bortsett fra mango og bananer[8D]

Hun har fått hele druer hele veien. hehe

Ok. Jeg ga det i dag, også likte de det faktisk. Liker jo ingenting av frukt... har nok vært for dårlig til å gi det i det siste.

Men ellers, det er jo fler som skreller pærer og epler, men er det pga sprøytemidler, eller at det kan være vanskelig å tygge? [8|]

Lurer på mye rart i dag ja... [:)]

ORIGINAL: Silje_85

Ok. Jeg ga det i dag, også likte de det faktisk. Liker jo ingenting av frukt... har nok vært for dårlig til å gi det i det siste.

Men ellers, det er jo fler som skreller pærer og epler, men er det pga sprøytemidler, eller at det kan være vanskelig å tygge? [8|]

De fleste skreller fordi det er vanlig å tenke at barn ikke liker skrellet.
Hvis det vaskes godt så ser ikke jeg noen grunn til å skrelle jeg.
Hvorfor venne dem til skrelt frukt når de faktisk spiser den som den er?
Men barn behandler maten forskjellig i munnen.
Noen lager storeklumper av skrellet som blir liggende i munnhulen og andre svelger det ned.
er går alt ned, så her gjør vi minst mulig for å gjøre det lettere.

Har ikke gitt druer... er ikke så flink å gi frukt i det hele tatt... [8|]

neei.. har aldri gjort det! [8|] men har alltid delt dem i 2 eller 3.. kommer an på størrelsen. det gjør jeg forsatt! [:)]

ORIGINAL: Buffeluremamma

ORIGINAL: Silje_85

De fleste skreller fordi det er vanlig å tenke at barn ikke liker skrellet.
Hvis det vaskes godt så ser ikke jeg noen grunn til å skrelle jeg.
Hvorfor venne dem til skrelt frukt når de faktisk spiser den som den er?
Men barn behandler maten forskjellig i munnen.
Noen lager storeklumper av skrellet som blir liggende i munnhulen og andre svelger det ned.
er går alt ned, så her gjør vi minst mulig for å gjøre det lettere.

jeg tenker slik som deg! Skreller man allt vil de ikke ha noe med skrell til slutt! å det blir bare tullette når de er 3-4 år!!! [:)]

ORIGINAL: EgVilMenfårDetKjeTil

Her spiser emma frukt hver dag =).

Å druer elsker hun, verken skreller eller deler de

Så flinke dere er!! [:D]

Her skrelles ingenting, biter drua i to så han får "tak" på den med de få tennene han har[;)]

jeg deler også drua i to og lar skrellet være på. men jeg skreller eple og pære[:)] det gjør vi i barnehagen jeg jobber i også..når de blir litt eldre (nærmere 2) så skreller vi ikke epler og pærer..bare kutter i båter[:)]

Hm, ser vi har det litt lett.hehe
Her putter hun gjerne 2-3 druer i munnen av gangen.
Aldri satt noe i halsen den jenta her, men jeg følger joa alltid nøye med.
Her spises det gulrøtter, rå brokkoli osv også.
Tror ikke hun er så nøye på noe jeg? hehe

ORIGINAL: **Lykke**

neei.. har aldri gjort det! [8|] men har alltid delt dem i 2 eller 3.. kommer an på størrelsen. det gjør jeg forsatt! [:)]
samme her

Back
Topp