Skrekkslagen førstegangsgravid med spørsmål til dere som har født før.

emma1

Betatt av forumet
kom over et innlegg i en mammagruppe på facebook der en dame kommenterte at 3,5mnd etter fødsel hadde hun endelig kunne byttet til mindre bind.

Skjønner greia med bind etter fødsel, men kan da ikke være normalt at man skal bruke bind flere mnd etterpå? ELLER?:confused004:scared007

kom over et innlegg i en mammagruppe på facebook der en dame kommenterte at 3,5mnd etter fødsel hadde hun endelig kunne byttet til mindre bind.

Skjønner greia med bind etter fødsel, men kan da ikke være normalt at man skal bruke bind flere mnd etterpå? ELLER?:confused004:scared007

Det er sikkert veldig individuelt, men jeg trengte ikke det sist gang. Det gikk vel noen uker, men kan ikke huske at det var mer enn 4 ukers tid. Men det var jo mye i starten, men så ble det mindre og mindre.

What?!?! Stiller meg bak deg og spør: whaaaaat?!?! Jeg synes 1 mnd med blødning også høres mye ut jeg [emoji33]

Syns å huske jeg blødde i 10-20 dager etter fødsel; men så stabiliserte det seg[emoji5][emoji5]her sleit jeg virkelig med de 4-6ukene etter fødsel man ikke kan ha sex....[emoji85][emoji85][emoji87][emoji87]ble 3,5 uker ettetpå; da følte jeg meg klar som et egg[emoji23][emoji23]

Som flere skriver er det veldig individuelt. 3,5 mnd hørtest voldsomt mye ut og jeg tror det er et unntak.

Jeg var overrasket over hvor mye jeg blødde. De fire første dagene brukte jeg slike kjempe store bind på natten og de tre første dagene på dagen. Så gikk jeg en periode over til nattbind og så enda mindre.
Husker ikke hvor lenge men mener jeg sluttet å blø når lille var ca 4-5 uker

Jeg blødde veldig lite etter fødselenog bare i 2-3 uker.men som skrevet over er det ingen fasit på dette å det er veldig inviduelt. Ikke la deg skremme av sånn, ta det som det kommer etterhvert, er ikke så mye vi får gjort med det uansett

Jeg blødde i åtte-ni uker, sånn ca, men ganske lite mot slutten. Fikk ekstrakontroll hos gyn fordi det var litt lenger enn normalt. Ingen komplikasjoner eller noe sånt, da :)

Avogpå i seks uker her.

Blødde i 5-6 uker, no problem ;)

Veldig forskjellig det der. Jeg blødde bare i en uke:) men det var kraftig de dagene det varte da.

Blødde ikke mye etter første fødsel, kunne bruke vanlige bind og var aldri borti de sykehusbleiene. Andre gang var det mer blod, og det varte i ca fem uker, men jeg brukte vanlige bind da også. Er nok veldig individuelt, og ikke noe jeg ville bekymret meg over. Så mye blødning er nok ikke det vanlige, nei.

Blødde smått flere uker, husker ikke hvor lenge. Mindre enn 8 uker i alle fall, men mer enn 4. Tror kanskje rundt 5-6 uker, men.. Husker ikke.
Men, kunne bruke mindre bind ila de ukene da [emoji14]

Back
Topp