Skrekk merker

budeiemamma

Blir kjent med forumet
Herregud har bare lyst å grine nu...
Så i ste at jeg har fått strekkmerker over alt!!! Mest synlig på hofte og lår, men har begynt å få på rumpa, magen, og tillomme leggene!!

Det er selvfølgelig ikke verdens undergang, men så kjedelig når man vet at man aldri blir den samme igjen..
Jeg har prøvd fuktighetskrem og babyolje, men det har tydeligvis ikke hjulpet noe:(
Håper ikke magen sprikker skikkelig opp, men siden det enda er en månde igjen gjør den nok det:'(

Noen som har erfaring med strekkmerker fra før? Lang tid tar det før dem blir mindre synlig? Har hørt at bio oil skal hjelpe, så det blir på ønske listen etter fødsel..

Huff, så kjedelig. Dessverre er strekkmerker hovedsaklig hormonelt betinget, så det er lite man egentlig kan gjøre med det :( Jeg har ikke fått voldsomt mange til nå i svangerskapet, men har noen på puppene og nederst på magen fra puberteten, og de ser jeg lite til. Det tar jo noen år før de blir helt "usynlige", men de blekner stort sett ganske fort, også blir det mer og mer usynlige med tida.

Har to barn fra før og med første fikk jeg nesten ingen. Litt på hoftene og på puppene. Med nr to fikk jeg også hele veien ned på leggene, men kun et bittelite på magen.
Denne gangen har jeg ikke fått noen nye der jeg hadde fra før, men jeg har fått tre på magen. Venter spent på om det kommer flere.
Mine ble lyse og lite synlige ganske fort. Vises litt mer når jeg blir brun om sommeren, men ikke verre enn at det egentlig ikke plager meg stort.

Er nok mye hormonelt betinget, som de skriver over meg her

Og jeg vet ikke hvor mye trøst det er i dette, men:

etter du har født babyen din og etterhvert som du blir mer og mer mamma (og kanskje får flere barn), så kommer disse tingene som er tungt å akseptere nå til å være blåst bak vinden. Ikke stort mer enn et irritasjonsmoment noen ganger i året :)

Jeg har strekkmerker fra puberteten over hoftene og lårene (ganske mye) og under armene og litt på puppene. Var LIVREDD mitt første svangerskap for strekkmerker og alt mulig annet som ville "ødelegge kroppen min" slik jeg kjente/kjenner den

Vendepunktet for meg var faktisk fødselen. Jeg fikk en sånn respekt for hva en menneskekropp kan gjøre, at dette svangerskapet har jeg ikke kastet bort et sekund i å lete etter strekkmerker - de er virkelig i så fall bare tegn på hvor fantastisk kroppen er! Tenk å bære frem nytt liv og føde det slik vi skal!

Back
Topp