skrekk eks ang bilstoler.............

Adelheidi

Forelsket i forumet
ei jeg vet om (jeg skulle låne et bilsete av hu som hu skulle vise meg hvordan hu festa) hu brukte et bilsete bare annvendelig som fremover sete og satte det bakovervendt (fordi dette var annbefalt) sete satt jo ikke fast, løst og skakt.........

var et gammelt sete med tydelig bilde på siden hvor det sto en digert rødt kryss på siden der sete var avbildet baovervendt....[8|]

er egentlig ikke no bilsete fanatiker altså, men et sted går grensa....

eg er heller ikkje så sær, men en plass går grensen! Du kan ikkje bare gi ett tips da? på en pen måte, uten at hun skal føle seg uvel![:)] Mangen som ikkje vet så mye om bilsikkring, noe eg synst er litt viktig, når en har med seg noe så verdifullt som barna våre![:)]

Selv har vi kun nye seter(noe en aldeles ikkje må ha altså), og alt er festet til punkt og prikket! vi har isofix, så skal litt til å feste feil da men....samvittigheten min hadde ikkje hvert der om  det skulle skje noe, så her fester vi på riktig måte![;)]

Da er det lov å si ifra, for et fremovervendt sete som er motert feil er FARLIG!!!!!

Skjønner ikke at folk tar så lett på sikkerhet i bil. Der er jeg SKIKKELIG STRENG! Jeg har ikke råd til å miste barna mine.

det var egentlig ment til at jenta mi sku låne det men sa ifra at man ikke kunne bruke sete annerledes enn hva som er annvist, men denne personen sa bare at hu alltid hadde brukt sete slik og at det satt greit i bilen hennes....[8|]
dette var hennes 4 unge som brukte dette set nå.....

Jeg er veldig nøye med bilsikring og hadde IKKE lånt et slikt sete. Det høres skrekkelig uansvarlig ut av venninnen din!

Min venninne satt et babysete fremovervendt i forsetet pga det ikke var lov å ha det bakovervendt foran airbagen. Herregud. Et sete som ikke var konstruert for å brukes fremovervendt og med en pitteliten baby i, foran en aktiv airbag. Hurra. Jeg sa at det ikke var lov, men jeg vet ikke om jeg kom igjennom da.

brukte det ikke i det hele tatt.........:)

uff eg blir litt dårlig av å se hvor mangen som tar så lett på ting!

Selv om dette er hennes 4 barn, så kan vel setet være farlig å bruke likevel?[&:] kræsjer hun, så ser hun hvertfall hva folk mener! da kan hun takke seg selv!

Eg har hvertfall ikkje råd til å mite barna mine, så her festest det på riktig måte!!!

På  bilsikring av barna mine er jeg nazi. At hun bruker det på sitt barn nr 4 er mer enn grunn god nok til ikke å låne det, barneseter har begrenset levetid også, et brukt sete bør ikke være stort over 5 år når det tas i bruk for at det skal holde tiden ut for ditt bruk, plasten mister noe av sin styrke etterhvert, max 8 år etter produksjon er stort sett levetiden for et sete som ikke har vært i kollisjon.

Korrekt festing av setet er et must, noe annet er totalt uansvarlig.

Jeg får frysninger!!!!!!! [&:]

Hallo??!! De er det kjæreste man har!!

*Gulp*

Her sitter snuppa fortsatt bakovervendt, og det har jeg planer om at hun skal gjøre minst 1 år til[:)]

Min sitter også bakovervendt, og vi har ingen planer om å snu.

det er mange som ikke tar seg råd/eller har råd til å prioritet sikkerheten til barna i bil og det er synd..................................for de er jo det viktigste man har....
har sett på loppebutikker/markeder så er det noen som selger bilseter for noen hundre lapper bare, men det er ingen som vet om det har vært i en kolisjon før og hvor gammelt sete er.............det er jo folk som kjøper der og bruker til sine barn....

Jeg er faktisk så nazi at jeg syns at alle som har ungene festa forovervendt uten god grunn er uansvarlige :)

ORIGINAL: Speedsjarken

Jeg er faktisk så nazi at jeg syns at alle som har ungene festa forovervendt uten god grunn er uansvarlige :)

vil si uviten ikke uansvarlig

ORIGINAL: turteldue

Ja, mener selvfølgelig ikke dem som rett og slett ikke har blitt informert om forskjellen mellom forover- og bakovervendt bilsikring! Men det er også mange som rett og slett ikke gidder å høre når man prøver å fortelle om den store forskjellen. Mange bagatelliserer VELDIG...

ORIGINAL: turteldue

Ja, mener selvfølgelig ikke dem som rett og slett ikke har blitt informert om forskjellen mellom forover- og bakovervendt bilsikring! Men det er også mange som rett og slett ikke gidder å høre når man prøver å fortelle om den store forskjellen. Mange bagatelliserer VELDIG...

den deler er bare helt idiotiske...
tante hadde min kusine fremovervendt i en liten stund fram til jeg sendte artikkel om bilsikrning... gosh då ble bilstolen snudd fort... (bilstol som går beggeveier)

Back
Topp