Skravlings uke 36 =)

Moira

Glad i forumet
Ny skravletråd =)
Nå begynner vi jo å bli noen her inne, så da er det jo enda morsommere :)

Jeg har fri idag, og skal egentlig ikke gjøre noe spesielt. Skal kanskje til en venninne å drikke kaffe senere, også skal jeg på et møte på jobb etterpå.
Da får jeg vite hvordan vi skal gjøre det framover i forhold til gravdititeten bla.

Var på tur sammen med jobb i går, og da døde bekkenet mitt helt totalt :(Gikk greit på selve turen, men hadde så utrolig vondt i går ettermiddag og natt. Må komme meg til legen for å få fysioterapi...

Ellers begynte hjertet til lille mirakel å slå i går (i følge babyverden), og nå er det ikke så veldig lenge til ul den 19. Spent på hvordan det står til inni der <3

Hvordan går det med dere da? Holder dere på med noe spennende?!

Så herlig at du er kommet så langt at hjertet er begynt å slå!!! Gleder meg masse til tiden framover og til å følge med på hva som skjer inni magen! Trodde ikke jeg skulle ha like mye tid til å tenke over det nå med nr 2, men det har jeg altså...
Håper det går bra med bekkenet ditt og at du får hjelp hos fysio.
Jeg sitter på jobb...måtte bare innom her en liten tur...;) Gleder meg til ikveld for igår kjøpte jeg meg laptop, så nå kan jeg plante stumpen i sofaen etter Daniel er i seng og bare koooose meg!!! Og så er det jo tirsdag og Grey's idag  Ha en fin dag alle sammen!

Åå jeg hadde DØDD uten laptopen min altså! hehe =)

Gleder meg masse til jeg er kommet såpass langt at jeg kan bruke babywatcheren til å høre på hjertelyden  =) DET blir stas det!!!

Er forresten veldig fornøyd med meg selv idag :) Kutta røyken i går *Jippi* Skulle bare mangle egentlig, men det var myyye vanskeligere denne gangen enn sist. Var liksom ikke forberedt på at jeg i det hele tatt kunne bli gravid, og da ble denne omstillingen veldig vanskelig... Menmen, it's done :D

Startet i ny jobb i går. Går litt tregt nå i starten før jeg har kommet ordentlig i gang, men det er veldig spennende:) Passerte uke 6 i går, bare 6 uker før det er "trygt"! På en måte er det vanskelig å skjønne at jeg er gravid, men merker at kroppen reagerer. Føler meg konstant fyllesyk, hehe.

Etter jobb blir det å fortsette med oppussing av hus. Jeg er forresten veldig middagssulten for tiden, og i går hadde vi pasta med kantareller i fløtesaus... nammm! Håper jeg kan matche den suksessen i dag:)

Ja de var skikkelig fine!! Arti med vogner som ikke "alle" har!
Jeg hadde ikke turt å kjøpe en uten å prøve en først da, men det var det eneste liksom =)

Skal kjøpe en brukt Emmaljunga duo edge selv, samt en liten nr. 2 vogn. Aner ikke hva, men noe som blir bitte lite når man slår det sammen. Må få det bak i bilen når vi er alle sammen, og da er det ikke særlig plass hehe

Her jeg bor selges ikke noen vogner så må kjøpe på nett uansett, men er jo litt riski å kjøpe en vogn som ikke så mange kjenner til for da vet man ikke noe om den men så litt om den på youtube og synes den så bra ut. Men det er to ting jeg synes er minus med den og det er at det ikke er justerbart håndtak og at den ikke er vendbar. Men den var jo bare så fiiiiin <3 hehe. 

Men har jo mange mnd å bestemme meg på :D

Edge duo vogna synes jeg også er fin ;) Har en simo kombi fra før av men den er så gammel og slitt så den brukes som sovevogn i bhg :)

Ja har hatt simo kombi før, men jeg syns emmaljungaen er finere liksom :)

Jeg tror jeg kommer til å kjøpe brukt på Finn... Orker ikke kjøpe helt ny vogn nå, som jeg kun får brukt til ett barn uansett... Kjedelig, men smart =)

hehe ja kjedelig men smart ;)

Vi har bare ett barn fra før så tror nok ikke at dette er siste så da kan vi kjøpe nytt denne gangen. Kjøpte brukt vogn sist og angrer litt på at vi ikke kjøpte ny til første :)

Vi har OTH fra før av, men ikke bagdelen, så blir vel til at vi kjøper det nå.
Storebror hadde en skikkelig 70-talls vogn sist, men den kan kun brukes på hytta heretter da den er begynt å bli litt skrall.. :) Herlig å ha en grunn til å kjøpe nytt.

Eneste "minuset" med bagen til OTH er at den er litt liten sammenlignet med de gammeldagse vognene, så voksiposen får ikke plass, og dermed må vi kjøpe ny vognpose (Jeg fryder meg i hemmelighet;)

...Nå sitter jeg forresten på skolen.. leser om husets fordelingssentral.. Litt trøttende kan man si.
Ellers surfer jeg etter gravideklær og planlegger hvordan hentesett jeg skal strikke.. :p

Er jo slett ikke sikkert at du i det hele tatt trenger å tenke på om du får plass til voksi pose da.. Vi får babyer i MAI, og da er småttisene ganske store når vinteren og voksi pose bruk er nødvendig. Jeg har sluttet med bag til mine når de har vært rundt 5-6 mnd, for da ville de sitte å se mer... Dette er jo veldig individuellt, men like greit kanskje å bruke sporsvogna med en skikkelig voksi pose til vinteren :)

Hadde OTH sist, og det var en fantastisk vogn!! Men jeg solgte den for ett års tid siden desverre... Vi skulle jo ikke ha flere :(

Mammasen skrev:
Åå jeg hadde DØDD uten laptopen min altså! hehe =)

Gleder meg masse til jeg er kommet såpass langt at jeg kan bruke babywatcheren til å høre på hjertelyden  =) DET blir stas det!!!

Er forresten veldig fornøyd med meg selv idag :) Kutta røyken i går *Jippi* Skulle bare mangle egentlig, men det var myyye vanskeligere denne gangen enn sist. Var liksom ikke forberedt på at jeg i det hele tatt kunne bli gravid, og da ble denne omstillingen veldig vanskelig... Menmen, it's done :D

Grattis!! All grunn til å være fornøyd! Og tenk så fornøyd lille spire er!

Når jeg så denne tråden øverst nå, så tenkte jeg... Tenk om vi kunne vært i uke 36!!! Istedenfor 4 liksom....det hadde føltes litt tryggere ihvertfall...

Hmm.. trenger kanskje ikke vognpose nei, men ei dyne må vi ha.
Hvor lenge er det plass til at barna ligger i bagdelen? Jeg brukte bagvogn hjemme til storebror var 1,5 år og i barnehagen har vi akkurat slutta med vogn. Orker ikke kjøpe OTH sin bag-del dersom jeg kun får brukt den i noen få mnd.. Vi er mye på tur og da er det viktig at vognen kan brukes lenge..

Hehe.. uke 36 ja... nei glad det er lenge igjen.. Har så mye som må gjøres før babyen kan komme..:) Skal pusse opp hele huset og bli ferdig med skolen først..

Hehe, ja, det er nok greit vi ikke er i uke36. Jeg blir bare litt nervøs av denne "startperioden"! ;)

Jeg satser på at det går bra.. Kommer til å bli tullerusk dersom jeg skal gå å bekymre meg hele tiden, selv om en ulykke fort kan skje. En venninne av meg mista i forrige uke.. Hadde termin 2 dager før meg.

Dette går nok bra :) Eneste jeg går å tenker myyye på er om det er 1 eller 2 jeg bærer på.. Bestefar er tvilling. Er det ikke noe som sier at sånt pleier å hoppe over et ledd?

Oi! Så spennende!!! Ja, jeg har hørt at det hopper over et ledd, så da er det vel din tur da! ;)

Hadde vært litt morsomt med tvillinger ja :) Trodde jo at storebror var tvilling for noen så jente på ultralyden, mens andre så gutt... + at jeg har aldri sett en større gravidemage enn den jeg hadde. 

Da er jeg hjemme fra jobb og henting i bhg. Mini leker med biler på gulvet og jeg tar en liten pust i sofaen. Var så mye igjen av kyllingforma fra i går, så i dag blir det bare rester. Litt deilig å slippe å lage middag.
Blir nok kanskje brukt vogn her også. Kjøpte 3 nye vogner i løpet av vognperioden sist. Har igjen den siste, men det er bare sportsvogn. Hadde BRIO happy som første vogna sist. Var veldig fornøyd med den selvom bagen ikke var så stor. Men da fødte jeg i juli så han var ikke så stor den vinteren. Lyst på Brio, Emmaljunga eller OTH denne gangen. Har hørt at TFK skal være gode vogner også. Kommer til å følge med på kampanjene til barnas hus og babyshop også. Så får vi se om vi ender opp der eller på FINN. Er uansett leeeenge til jeg skal kjøpe, men veldig moro å titte. :-)

Back
Topp