Skravlings Lørdag 15. juli

~miluna~

Forumet er livet
Morn, da rakk jeg å være først i dag da [:D]

Vesla våkna kl 07 og ville ha mat. Og siden jeg var så dum som skulle få henne til å rape samt skifte bleie, så sitter hun nå i vippestolen sin og er lys våken, og jeg er trøtt som ei gammal rotte. Men men, hun er nå såå søt der hun sitter og vifter litt med armer og bein [:)]

Lurer på åssen vi skal få brutt den natt-rutinen vi har fått nå jeg... dvs at hun sover litt til og fra 19-23, og når vi skal legge oss så er hun våken som bare det til kl 02-03... hmmm... oxo sover hun til 07-07.30. Normalt så sovner hun igjen da etter mat.

Hva skal dere i dag da? her blir det fint vær ser det ut til. Vi skal først en tur til byn, oxo er det til mine foreldre å spise middag og kake, pappa har bursdag i dag.
Men først vil jeg ha en time til på øyet!!! Får lure snuppa med meg tilbake til senga nå...

Ha en strålende dag alle mammaer og nurk! [:)]

Hei allesammen!
Har også en som ikke vil sove for tiden.. Prøvde legge ham kl 2030 i går kveld, gjett når han endelig sovna?! KL 0245!!!!!!!!!!!!!![:@]
Måtte skifte en bæsjebleie og fylle opp igjen med ei flaske mme, da ble det.
Men da sov han helt til kl 07 å... Deilig![:)]

Isted begynte han å skrike utrøstelig pga mageknip. Skifta nok en bæsjebleie og konkluderer med at gårsdagens middag skal jeg ikke røre igjen så lenge jeg ammer!![8|]

Planer for dagen da folkens??

mornings damer å babies[:D]
stakkars dere som ikke får sove om natta..huff..

min tulle amma jeg i halv tolv tia så sov hun til 5.
amma igjen å da sov hun til kl.10.snill jenta mi..(enda ivertfall)
tenkte jo jeg skulle komme meg ut å trille tur idag..men neida...jævla dritvær[:@]
har sittet inne hele uka[:'(][:'(]
blir gaaal snart...
så idag skal jeg også sitte inne,vente på at sabmo kommer fra jobb,er ferdig kl.14.
så da skal vi kose oss[:D]

Irene:Hva var det du spiste til middag igår da??

Heia damer og bebiser!

Svigermor har hatt Othilie til seg siden i går kveld, så jeg har fått hvilt meg litt.. Henta meg inn litt... Espen er desverre på jobb. Han har fortiden 2, 100% jobber... Jeg er blitt en gressenke.
Nå sitter jeg og hiver i meg frokosten min, mens Amalie sover dupp, jeg skal jo også rekke å dusje, samt ta av stativet, henge opp nyvaskede klær, og sette på ei ny maskin, så må man rydde litt!

Her er det nydelig vær! Skyfrihimmel 20 grader i skyggen.
Kom hit da lisbeth.. så triller vi en tur!

Noen som har hørt i fra Lalina? Har hun vært innom?

Taco[:-] Men unngikk tomat, kinakål og løk og det verste krydderet.
Hjalp ikke lell nei[:(]
Spiste forresten taco i et selskap for noen uker siden.. gikk bra da...[8|]

Lurer på om sambo har rømt.......?
Han gikk ut for å lufte hunden kl 10[>:]

God morgen alle sammen[:D]

Ammet siste gang i 22 tiden tror jeg det var.. Sondre våknet kl 05.30 og fikk mat og sovnet igjen. Ny runde kl 08.00 og da var det morning frem til kl 10.00 - sovner alltid da for en liten super nap[:D]

Sondre er nå på trilletur med pappaen sn til butikken for å kjøpe melk, brød ++, vi får besøk av min manns søster som bor i Oslo. Hun har en gutt på 5 måneder som vi ikke har sett utenom på bilder. Blir koselig det.

Ha en fin fin da[:D]

By the way: Været er supert her i Bergen, sol sol sol[:D]

Good morning.
Her har vi også en som ikke sover om natta. Han la seg kl 01.00 og sov til 03.00, mat bæsjebleie og i seng. Sov til 05.00 også mat igjen, sov da til kl 09.00 også var dagen startet for oss.......*gjeeesp*
Mye luft i magen som plager han, men jeg har også begynt å lure om jeg har for
lite mat til han[8|][8|]?!?
Åssen vet man det?

Drittvær her også Lisbeth, men har vært ute og trilla fordet jeg!
Minner meg mer om høstvær enn sommer og Juli![:'(][:'(]
Hadde tenkt å spise Taco i dag....kanskje jeg skal avstå Irene!
Synes synd på deg Carina som må slite med den hærsens kolikken.....

Gira: Gulper han etter måltidet? Har du spreng? Virker han mett og fornøyd? kan det være økedag, derfor en tar puppen oftere? Får han fra begge brystene ved måltidet?

Du kan prøve å pumpe deg, og se hvor mye du har. Evt. pump deg rett etter måltidet, for å hjelpe til med å øke produksjonen. Men husk at barnet får ut mere fra puppen, enn hva du greier å pumpe ut!

Kjøp deg ammete! Det er naturlig at det er mindre melk om sen ettermiddagen, kveldene...

Viktig med...
*nokk søvn!
*spis godt!
*drikk masse!
*ikke stresse...

Huffameg det er mye å huske på altså.........
Han får fra en pupp av gangen, virker mer fornøyd på dagtid enn på kveld\natt. Da er det mer hyppige måltider og på kvelden spiser han kjempe leeeeenge og må gi han mat fra begge puppene for at han skal virke fornøyd. Til slutt er puppene mine bare "slips" virker det som!
Økedag har han hatt to ganger.
Han gulper veldig lite egentlig. Etter vi begynte med Minifom har han gulpa littegrann av og til.
Sånn ordentlig brystspreng har jeg ikke hatt, men kjenner at de er fulle på morgenene.

Mat og sånn har jeg vel ikke vært så flink til å få i meg pga av dårlig matlyst, men drikke er jeg flink å få i meg.
Skal kjøpe ammete etter helga hvis det nytter for produksjonen[;)]

Høres ut som om du har go nytte av ammete ja! Jeg drikker 2-4 kopper og det hjelper. Jeg bruker amme te fra Kloster, for den har te-poser, ikke slik i løs vekt som Helios sin. (den smaker også dritt)

ja har det bare vært så lett så har jeg kommet[:D][:D]
har ei som bare vil sove intill meg idag..
så er ikke så lett å skrive her[8|]

Hehe.. kjenner igjen den. Så når dere ser at jeg ikke har stor bokstav etter punktum, etc. Så er det for at jeg skriver med en hånd, og Amalie er i den andre armkroken![;)]

Huff, nei, savner å skravle med dere. kOselig det! Men nå må jeg dusje, mens tuppelura mi sover!

Forresten så valgte jeg Clazarett p-piller som prevansjon, istede for hormonspiral. Men tok med resept på begge deler, hvis jeg skulle ombestemme meg... Er nemmelig ikke no' flink til å huske pilla. [:D]

ORIGINAL: carina82

Hehe.. kjenner igjen den. Så når dere ser at jeg ikke har stor bokstav etter punktum, etc. Så er det for at jeg skriver med en hånd, og Amalie er i den andre armkroken![;)]

Huff, nei, savner å skravle med dere. kOselig det! Men nå må jeg dusje, mens tuppelura mi sover!

Forresten så valgte jeg Clazarett p-piller som prevansjon, istede for hormonspiral. Men tok med resept på begge deler, hvis jeg skulle ombestemme meg... Er nemmelig ikke no' flink til å huske pilla. [:D]

er som om jeg skulle skrive det selv! Ben henger i armen min.. og pillen glemmer jeg!

ORIGINAL: carina82

Gira: Gulper han etter måltidet? Har du spreng? Virker han mett og fornøyd? kan det være økedag, derfor en tar puppen oftere? Får han fra begge brystene ved måltidet?

Du kan prøve å pumpe deg, og se hvor mye du har. Evt. pump deg rett etter måltidet, for å hjelpe til med å øke produksjonen. Men husk at barnet får ut mere fra puppen, enn hva du greier å pumpe ut!

Kjøp deg ammete! Det er naturlig at det er mindre melk om sen ettermiddagen, kveldene...

Viktig med...
*nokk søvn!
*spis godt!
*drikk masse!
*ikke stresse...

Alle de fire tingene blir feil her.. lite søvn, får ikke tid til å spise.. prøver å drikke masse, men er det nok.. stresser nesten hele tiden.[:(]

Ben gulper mye for tiden, men ett måltid varer over en time. Og så kan han gulpe igjen og maser etter enda mer mat. Jeg blir så sliten!!!!
Føler meg udugelig som ikke har nok melk. Skal prøve å pumpe meg etter måltidet nå og se, men bare det er et slit....
Han får helst bare fra en pupp, men i det siste så virker det som han tømmer den godt og vil ha mer. Gir da fra andre puppen også.
Han virker sjeldent fornøyd for å si det sånn.
Spreng får jeg når det går mot fjerde time, men veldig sjeldent.

Min kveldsmelk er ikke noe for Ben for han er lys våken og fremdeles glupsk etterpå. I går kveld satt jeg i to timer, før jeg ga opp og ordna ei flaske mme. Han drakk 120ml og sovne til slutt![8|]

etter at sambo kom hjem har jeg dusja,lagt sammen klær,moppa og rydda på kjøkkenet..
han hadde kjøpt en stooor pose med smågodt,må jo smake litt på dem da...[:D][:D]
snuppa ligger ved siden av meg på sofaen å sover søtt

Nydelig avatarbilde Irene[:D][:D]

ORIGINAL: Lisbeth83

etter at sambo kom hjem har jeg dusja,lagt sammen klær,moppa og rydda på kjøkkenet..
han hadde kjøpt en stooor pose med smågodt,må jo smake litt på dem da...[:D][:D]
snuppa ligger ved siden av meg på sofaen å sover søtt

Så idyllisk dere har det...
Fått vaska og hengt opp klær og tvunget med meg sambo til sentrum for å sitte ute i sola og kose oss.[:)]
Nå ligger Ben i fanget mitt etter en time på puppen og vil fremdeles ha mer...[&o]
Sambo er ute og rydder på plass singel og planlegger hvor terrassen skal være. Som jeg lengter etter uteplass!!!!!!!!!!

Tenkte finne frem reisesenga og ha den opp her i stua som lekeplass, for gymmatta får ikke fred for katter og hund.[8|]
Men Ben er bare misfornøyd, sutrer og vil ikke sove. Får ikke gjort noe....[:(]

ORIGINAL: Lisbeth83

Nydelig avatarbilde Irene[:D][:D]

Tusen takk.. tok det her om dagen[:)]

Back
Topp