Skravletråden Mandag 6. mars

~Sol~

Gift med forumet
God morgen alle vakre gravide!
Ny dag, ny arbeidsuke. Sola skinner, og jeg har bare kost meg hele helga..
Hva har dere gjort på da, jenter?

mårn mårn[:D]
sitter å spiser frokost..
skal til jordmora halv elleve[:)]
gleder meg..
i helga har jeg bare slappet av med sambo...var å gikk lang tur igår i finværet[:D]

God morgen!
Skal til fysiotrening klokka ti jeg, så sitter me ørfogførti stilongser
på nå og spiser frokost.. Det er nemmelig 13kuldegrader og vi skal
ut å gå med staver...BRRRRRRRRRRRR...
Så fint nytt magebilde Lisbeth83... Virkelig en nydelig mage du har
altså!!!!

ORIGINAL: Lisbeth83

gleder meg..
i helga har jeg bare slappet av med sambo...var å gikk lang tur igår i finværet[:D]

Kjekt hos jordmor, da[;)] Jeg var for en uke siden, og alt var bare bra. I kveld skal vi på siste treff på fødselsforberedende kurs. Noe har vært nyttig, andre ting ikke.

ORIGINAL: Pia81

God morgen!
Skal til fysiotrening klokka ti jeg, så sitter me ørfogførti stilongser
på nå og spiser frokost.. Det er nemmelig 13kuldegrader og vi skal
ut å gå med staver...BRRRRRRRRRRRR...
Så fint nytt magebilde Lisbeth83... Virkelig en nydelig mage du har
altså!!!!

har leta frem tykk strømpebukse her eller så fryser vel alt jeg har før jeg kommer meg ut av ytterdøra[:D]
god tur ut å gå med staver da[;)]
tusen takk[:)][:)]
har fiiin mage du også pia[:)]

ORIGINAL: sol77

ORIGINAL: Lisbeth83

gleder meg..

Kjekt hos jordmor, da[;)] Jeg var for en uke siden, og alt var bare bra. I kveld skal vi på siste treff på fødselsforberedende kurs. Noe har vært nyttig, andre ting ikke.

har ikke vært på sånn fødselskurs jeg[8|]
hmmm...kanskje jeg skulle høre med jordmor om det da...
skal du gjøre idag da??

I kveld skal vi på siste treff på fødselsforberedende kurs. Noe har vært nyttig, andre ting ikke.

Jeg har heller ikke vært på et slikt kurs...

Hva er det forno?
Må bare pusse tanna og kjøre til fysio jeg nå, men hvis du forklarer litt, så kan jeg inn hit å lese om
det etterpå[:)] og hvordan du kom med på et slikt kurs....

Takk Lisbeth.. vi har jo alle fine mager da.. Og så forskjellige.. Det er utrolig
moro å se på alle de struttende magene nå!!!

Hade så lenge, kommer plutselig tilbake..[:)]

har ikke vært på sånn fødselskurs jeg[8|]
hmmm...kanskje jeg skulle høre med jordmor om det da...
skal du gjøre idag da??

Jeg sitter på jobb, så skal vel være her frem til 16. Etter det er det hjem, lage middag og så på kurs kl. 18. Ikke mye tid til kos og avslapping for meg i ukene, nei[;)]

Hei! Kavet meg opp av senga og stresset avgårde på jobben i dagtidlig, bare for å finne ut at jeg ikke har første pasient før kl. 11... Tenk, jeg kunne ha sovet i hele TO timer til!!!

Men helga har vært herlig! Hadde overnattingsbesøk av venninne som ikke er gravid (minner meg om gamle dager før livet mitt ble snudd på hodet), og vi gikk tur i skogen med kakao på termos og mimret om vårt studieopphold i Australia for 5 (!) år siden... [:)]  

mornings piker! [:)]

da var det mandag igjen gitt :/ jeg skal først på skolen, deretter ta meg en liten treningsøkt, og så skal jeg jobbe noen timer på den ene deltidsjobben. Kjekt å starte mandagen etter en fin helg med avslapning, kino og søndagstur. Men skulle så inderlig ønske at det var helg annenhver dag! [:D] 

åssen er formen deres da? jeg merker at jeg har mye mer overskudd enn før, selv om jeg ikke sover 100 % godt. Våkner innimellom og må snu meg (stivner jo helt), eller må opp på do.... 

ORIGINAL: Pia81

I kveld skal vi på siste treff på fødselsforberedende kurs. Noe har vært nyttig, andre ting ikke.

Jeg har heller ikke vært på et slikt kurs...

Hva er det forno?
Må bare pusse tanna og kjøre til fysio jeg nå, men hvis du forklarer litt, så kan jeg inn hit å lese om
det etterpå[:)] og hvordan du kom med på et slikt kurs....

Takk Lisbeth.. vi har jo alle fine mager da.. Og så forskjellige.. Det er utrolig
moro å se på alle de struttende magene nå!!!

Hade så lenge, kommer plutselig tilbake..[:)]

Det er et kurs jordmor og helsestasjonen holder for førstegangsgravide, eller for gravide som er interessert i dette. Hvordan kursene er lagt opp varierer fra sted til sted.
Det kurset jeg er med på blir arrangert over 5 kvelder à 2 timer, siste treffet er etter alle har født.  
Ene kvelden var vi på omvisning på føde- og barselavdelingen på sykehuset, og gikk igjennom ulike former for smertelindring. Første kurskveld gikk jordmor gjennom fødsel, og hva som skjer før og under en fødsel. Andre kv. var det info fra trygdekontoret, og helsesøster snakket om det å ta vare på hverandre i parforholdet, kommunikasjon/samspill.
Nå i kveld skal det være litt om bl.a amming, husker ikke hva annet. [;)][;)] 

Hei alle sammen! [:D]

Helga gikk altfor fort som vanlig. [:'(]
Fredag henta jeg mamma på jobben hennes og kjørte hun hjem, drakk en kopp kaffe før jeg kom hjem til nyvaska hus og middag! [:D]
Besøkte et vennpar på kvelden som vi spilte spill/kort sammen med.
Fikk med meg et bærenett full av babytøy da vi dro. [:)]
Lørdag dro vi til nabokommunen og sjekka nyåpninga av et kjøpesenter sammen med mamma og broren min. Traff masse kjentfolk!
Søndag ble en sløvedag hjemme, men fikk besøk av søster til sambo på kvelden. Laga vafler og kosa oss. [8D]

Tilbake på jobb og ei ny lang arbeidsuke i sikte...[8|]
I kveld skal jeg hente broren min som skal levere bilen sin (og min gammelbil) til skraphandleren, i morgen kveld skal jeg jobbe og fra onsdag til torsdag skal jeg passe sønnen til broren min. Håper tiden derfor går fort!

Gor morgen alle gravide jenter[:D]
Ny uke, og enda en dag lengre ut i svagner skapet våres[:D]
Jeg vett ikke hvorfor, men jeg gleder meg så innmari mye til jeg er i uke 30, liksom skikkelig gravid da, og så er det likso mkje noge nytt tall å nå, då er det bare 30, så er det 40 ukeren som er temin[:D]Gleder meg MASSE[:D]På lørdag var jeg og mamma og bestilite alt utstyret vi mangler, kjøpte ny vogn,seng og stellebord[:D]Er så fornøyd atte[:D]

Gratulerer med 24 uker idag Irene[:D]

Takk takk! Hadde jeg helt glemt selv. Blir bilde som skal inn på 24-ukers tråden så snart vi får tatt. [:D] 

Jeg trodde kanskje det var i helga en gang, men har falt litt ut... [8D]

Var hos jordmor fredag og tror hun skrev uke 23 + 5 på journalen.

Uansett så er jeg ihvertfall i uke 24 nå!!! [:D]

ORIGINAL: Flori

God morgen til alle sammen forresten [;)]. På onsdag skal jeg til jordmor å snakke om min forrige fødsel osv, gruer meg litt å rippe opp i. Har snart lagt på meg 10 kilo jeg [:(]. Tenker det øker masse snart jo mer vann jeg får i kroppen, æsj [:'(]. Alle hatt ei fin helg? Her dukket endelig sola opp nå, har snødd noe veldig her. Nå vil vi ha vår, sønnen min venter på snøklokkene han [:D]

God morgen!
Vår hadde ikke vært å forakte, men her er det i dag nyyyydelig sol. Falt en del snø for 1,5 uke siden og etter det har det vært kjempekaldt, så den ligger så fint enda.
Hadde du ikke noe bra fødsel sist?

Huffa.. ja, du må slappe av mens du kan. Litt stille her ja.. Sitt sjøl i telefonen.

Hei jenter! Og gratulerer med 24 uker Irene29! Sitter på jobb og har planleggingstid, så da snek jeg meg inn her en tur... I dag har vi begynt oppussing av badet! Gleder meg til alt styret er over om et par uker, og vi har et flunkende nytt bad [:D]

Hei tingelingen og takk for gratulasjon!
Blir kjekt med oppusset bad da. Snakka akkurat med sambo om valg av gulv og farge på veggene på det nye soverommet vårt. Jeg som må bestemme dette visstnok.. [:D]
Gulvet har vi begge funnet sammen, men jeg må innom og få sett på det igjen og bestille. Veggene er det verre med... Er så usikker på farge. Liker lyse vegger, men synes det er så vanskelig å bestemme meg for noe.. [>:]

Back
Topp