Skravletråden for juleelskere ❤️

Jeg tenkte å benytte meg av oppskriften fra det søte liv (link). Hun benytter kondensert melk istedenfor vanlig fløte som virker kjempe godt for smaken. Jeg er litt usikker om de er seige eller harde, men tror at poenget er at det skal bli myke som oppskriften tilsier.. Men det kan hende at de blir harde over tid? Har ikke laget det før, det er noe nytt jeg har lyst å prøve i år.

Hørt mye bra om oppskriftene til det søte liv bloggen som gjør at desserten får det lille ekstra. Men mtp det er lettere å forholde seg til fløte og spesielt om man må gå for laktosefri, ville jeg prøvd på tine sin oppskrift (link).

Jeg antar at det søte liv blir litt lignende fudge på grunn av kondenserte melka, har sett på andre oppskrifter som er spesifikt fudge og de benytter seg av kondensert melk også. Forskjellen er at de benytter også lys sjokolade i oppskriften virker det som, i allefall oppskriften fra meny på fudge. :happy:
Den der er veldig god!!! :hungry:
 
Snøfjell 2 gleder jeg meg også til. Også pleier vi de Skomakergata. I år skal vibse den første jula i Skomakergata på kino som en kalendergave. Vanligvis går de på kino med besteforeldre som kalendergave men både jeg og min svigerinne har lyst å se denne så da går vi alle tre generasjoner rett og slett. Gleder meg.
Koselig! :santa
har også planer om å se filmen
 
Back
Topp