Skravletråden for april

Juhu. Det er helg!

Tidlig helg

Det er vel fortjent etter at jeg jobbet til over midtnatt i går. Jeg fikk hjelp til oppgaven i dag så derved kom det i mål denne måneden også (vi skal være to, men den andre er permittert så det var å finne noen som hadde tid da)

Gode kollegaer er gull verd. Og nå skal jeg nyte helg med ungene mine. Fredagstaco og ikke måtte på jobb etterpå.

Og tickeren min sier det er 70 dager til sommerferien. 10 uker.

Regneark-nedtellingen antyder at det er 47 arbeidsdager. Siden det er fri 1.5, 21.5 og 1.6

Vi prøver. Vil gå ned litt i vekt og sånt. Har som mål å få redusert brystene etterhvert og da må jeg gå ned rundt 10 kg for å få støtte fra det offentlige. Men kapasiteten er dårlig fortsatt!
Gå turer en en perfekt måte å gå ned i vekt på, spesielt dersom man har lett for å gå i skapet å småspise og legger turene til tidspunkter hvor det er størst fare for at det skjer :P

Skjønner at jeg har barn ved en liten skole.
Når barna ifølge infobrev fra rektor er delt i kohorter på maks 15 elever i henhold til veilederen. De er delt etter klasser, og kun 3. Trinn er delt i 2 kohorter.

1, 2 og 4 trinn er altså under 15 elever i hver klasse som kommer på skolen. Mulig det er et risikobarn eller to som holdes hjemme, jeg vet ikke. 3. Trinn er 19 elever i full klasse, min datter er en av dem.

5. Klasse er en stor klasse, de er vel 24 eller noe sånn, i alle fall godt over 20 så de må deles i to dersom det skal være kohorter på 20 når de engang får begynne. 6. Trinn har jeg en i. De er vel 17 stykker nå. 7. Trinn har jeg ikke oversikt over. Men ingen vet når de skal på skolen da. Pr nå skal andre og 4 trinn bruke rommene til 5-7 trinn. Rommet til 2 trinn blir ikke brukt slik jeg leser det. Men det handler om å spre kohortene på ulike innganger. Det er 4 innganger til skolen og hvert trinn skal bruke hver sin.

Det eneste jeg savner er info om hvem som er i hvilken farge i 3. Klasse. Alraå hvem i klassen som er i samme kohort. Er de delt jentene og guttene? (ganske lik fordeling nemlig, de er vel 10 jenter og 9 gutter) Geografisk? Alfabetisk?
Mer relevant, er hun på samme kohort som naboen? Og hva med den andre jenta i klassen de leker med? Hun som var her på trampolina med mi jente i dag? Siden de skal holde seg til å leke på fritiden med de samme som på skolen ville det vært greit...

Jeg hadde på meg skikkelige sko for første gang indag, dessverre var nok dette ikke særlig lurt så nå har grått av smerter igjen å er tilbake på å humpe rundt på krykker:(
Satser på det er bra igjen i morgen ..

Det er vel brukt i veilederen der også. Men der er kohortene større. 15 unger for 1-4 og 20 unger for 5-7 (jmf lærernorm. Men uten å ta hensyn til at lærernorm er jo ikke pr klasse da..!!!!)
. Og ikke angitt størrelse for de eldre.

Og skolen har vi ikke fått info fra enda om dette. I barnehagen vet jeg at mi er i kohort 2, tid 8 30-15
Og der fikk jeg mail fra skolen hvor de brukte ordet kohort!:P

Og der fikk jeg mail fra skolen hvor de brukte ordet kohort!:p
Fra vår skole også.

Klassen til mellomste er den eneste op skolen som skal deles i 2 kohorter nå fra mandag.

Back
Topp