Skravletråden for april

Kjekt å ha..

Vi har en hage som skrår fra øst til vest. Og fra nord til sør.
I tillegg er det ujevnheter med humper (opp) og dumper (ned) samt naturlig variasjon grunnet stener og røtter.

I det hele tatt. Det finnes ingen plan plass i hagen. Vi trenger egenelig en til trampolina så den står stødig.
Og en til teltet så vi ligger greit.
Og en til basseng så vekta går nedover og ikke til ene hjørnet for da gir det etter.

Ønsket om å restrukturere hagen er derfor stort. Men oppgaven virker uoverkommelig.
Det er nok en ganske så stor oppgave

En kohort er en fast gruppe.

Barnehagen deler avdelingen til min yngste i 3 kohorter. Altså grupper på 5-6 unger og en voksen, som er de som skal være sammen denne uken.
Aha:) bruker ikke det ordet på skole tror jeg?

Jaja, da blir det soving på stua ikveld... huseierne har malt eller beisa noe som er rett ved vinduet, som står åpent. Og det har så klart sivi inn på soverommet så det stinker... jeg klarer såvidt å puste der inne, og det går litt uti stua også..
Vet ikke om det er pirkete jeg, men babyen sov inni der også... kjenner meg ør, og litt forbanna.
Og huseierne ble sure når vi påpekte at de kunne jo ha sagt ifra så vi kunne lukke vinduet..
Æsj, så kjipt:( klart de burde sagt ifra!

Aha:) bruker ikke det ordet på skole tror jeg?
Det er vel brukt i veilederen der også. Men der er kohortene større. 15 unger for 1-4 og 20 unger for 5-7 (jmf lærernorm. Men uten å ta hensyn til at lærernorm er jo ikke pr klasse da..!!!!)
. Og ikke angitt størrelse for de eldre.

Og skolen har vi ikke fått info fra enda om dette. I barnehagen vet jeg at mi er i kohort 2, tid 8 30-15

Er det bare jeg som reagerer at under disse pressekonferansene kl 16 oppfordrer til å bruke mer penger på oppusning, mer penger på hotell i Norge, mer penger på restauranter +++ for å holde Norge i gang uten å tanke på at så mange har blitt permittert her i landet....
Helt enig med deg!:) synes det er merkelig...

God kveld alle sammen, hva står på?

Back
Topp