Skravletråden for april

Oh wow! Det hadde ikke kroppen min klart :)
Min begynner å bli vant med det,nå klarer jeg ikke å sitte stille lenger....
En dag i året prøver jeg å komme over 50.000

God morgen.
Her har jeg allerede jobbet i 1,5 timer.

Er ikke i form i dag, våknet med en h**** migrene og er kvalm som fy :(
Straks begynner hjemmeskolen slik at frøkna bli ferdig med MultiSmartøving før nettmøtet kl 9.
Dette blir gøy, både mannen, frøkna, eldsten og frøkna har møte samtidig.
Kjenner jeg Lille U rett vil han da benytte anledningen til å være "kreativ" siden vi alle andre er opptatte.
Håper formen er bedre!:)
Kjenner til en haug av møter samtidig:P

Vi har en bitte liten gang. Opprinnelig var det entreen på huset, inntil det ble bygget på og laget inngang på andre siden. Gammel inngang mot øst, ny mot vest. I gamle dager visste man å bygge inngangen beskyttet ;)

Men den lille gangen er alrså en bakinngang nå, ut i hagen. Vinterstid holdes døren til gangen lukket, den er iskald.

Når trampolinen kommer opp, ønsker ungene å gå den veien. Når teltet kommer opp står den døren ulåst på natten når noen sover ute. Det er toalett rett innenfor.

Men i løpet av vinteren fylles den. Rett sagt, formiddagen første juledag i fjor havnet ei kasse med papp, et par store poser med gavepapir og noen store kasser inn der. Rydd plass til bursdag.

Det var allerde noen dager før havet et par kasser med andre greier der og hva som er enda lenger bak har jeg ikke kommet til enda. Annet enn det jeg vet, den store madrassen til en gammel sovesofa, som ble brukt i teltet i fjor sommer.

Etter jul begynte vi på rommet til mellomste og i den sammenheng ble det helt fullt i boss og papiravfall hos oss. Det tømmes bare hver 4. Uke både her og der så tømming i mars fikk vi med noe av det, og opp mot tømming i april er jeg nå igang med å jobbe videre gjennom dette for å få kastet det som kastes skal. Og ryddet vei gjennom den ca 1,5 kvadrat gangen så bakdøra kan brukes denne våren og sommeren også.
Lykke til med ryddesjau!:)

Lykke til med ryddesjau!:)
Vi har en smal passasje. Grunnet den digre madrassen på ene siden og en kasse på andre siden. Lenger kom vi ikke, Strømmen kom tilbake.

Vel. Vi må få ryddet mer der en dag. Den madrassen vet jeg dog ikke hvor vi skal gjøre av, den var inne på det rommet vi tømte i vinter, inntil den ble tatt i bruk i teltet i fjor sommer.

Minstemor her er veldig opptatt av at de må holde avstand i barnehagen. Mer enn hva jeg tror er meningen de skal gjøre innen kohorten.

Jeg har virkelig lært et nytt ord denne perioden. Kohort var ikke et ord jeg kjente til før for en uke siden, men nå bruker jeg det i hverdagstale...
Hva er kohort?:)

Hva er kohort?:)
En kohort er en fast gruppe.

Barnehagen deler avdelingen til min yngste i 3 kohorter. Altså grupper på 5-6 unger og en voksen, som er de som skal være sammen denne uken.

Vi var der vel første gang, altså som voksen, da eldste var nesten tre og dengang minstemor bare knapt et halvt år. Året etter var vi der ikke, så var vi der året etter det, året etter det igjen dro vi i Dyreparke og da var ungene suuuuuure for at vi ikke dro i hunderfossen, til de innså at dyreparken var ikke så dum den heller, så kom ørten år på rad med "14 dager hos svigermor, en dag i hunderfossen" som fast ferie, før vi i fjor igjen var i dyreparken, men da var hunderfossen sammen med svigerfar og ungene hans blitt tradisjon som alle ungene ønsket, så da var vi der også, og det er rett og slett fast tradisjon.

Jeg har vært der et par ganger som barn også da, men ikke så mye som mine unger. Dels ettersom vi nok har bedre råd enn mine foreldre hadde da vi vokste opp (Mamma har tross alt ikke vært i jobb siden hun gikk gravid med meg, og ble uføretrygdet da jeg gikk på barneskolen) og dels fordi vi altså har landet på altfor mye ferie hos svigermor.
Da er dere drevne hunderfossinger!:P
Er jo noen år siden jeg var der, men synes det var litt kjedelig?:) lite å gjøre? Mulig jeg husker feil altså..

Vi har en smal passasje. Grunnet den digre madrassen på ene siden og en kasse på andre siden. Lenger kom vi ikke, Strømmen kom tilbake.

Vel. Vi må få ryddet mer der en dag. Den madrassen vet jeg dog ikke hvor vi skal gjøre av, den var inne på det rommet vi tømte i vinter, inntil den ble tatt i bruk i teltet i fjor sommer.
En smal passasje funker jo!:)

Back
Topp