Skravletråden for april

Nå fikk jeg brått ikke lenger lyst på koteletter med ananas og ost, men heller en god saftig burger :p
Det smakte med burger, men jeg kjøpte de brødene de hadde på kiwi og det var tørre, kjipe greier. Hurra, de billige. De er ikke det beste valget.

Vi er heldige sånn da, barnehagen er et kvarter å gå herfra. 10 min om en går alene som voksen.
Kunne tenke meg det akkurat nå, men ellers i året slipper vi å stresse med rush-trafikken for å nå barnehagen.....

Snart ferdig midag, grilling igjen. Jeg må gjøre min andel. Logger av jobb og bv.

Må si at jeg liker det fine været, jeg elsker grillmat! Burgere i dag, litt forskjelig smak.
Ingen grilling men burger likevel og søtpotetfries

ovenfor minstemor sier jeg "gruppe", men det har kommet så innprentet i meg, etter at jeg lærte meg det, at jeg altså bruker det, fordi et er mer konsist enn gruppe, som fort fikk minstemor ti å tro det var den blå og den røre og den gule og den grønne gruppen de er delt i på avdeingen (to og to går tur, men det veklser på hvilke) men det er det ikke, de er 3 kohorter, og jeg tror med stor sansynigeht at trillingene er i en, ikke fordelt over tre som er på gruppene. Kohortene har uliek oppmøtetidspunkt og jeg trodde vi kom i en sen, men kom i den i midten av tre, og skal derfor levere i garderobe og hente ute likevel. Jaja, det går det også, men vi må bare ha litt struktur på frokosten denne uka. Neste uke går det av seg selv, da skal mellomste på skolen, men så kom jeg påa t det er antydet ulike oppmøtetider der også, så vi får vente og se hva skolen sier i løpet av uken.
Vi lo i grunn bare av hele ordet , men vi voksne på jobb sier det når vi snakker med hverabdre

Ja. Det er bedre nå, men klart, kortisom virker sånn. Vi skal slå det ned og smøre mye gode kremer og så får vi se. Det er en del på hendene også, grunnet den hyppige håndvaskem trolig. Hun var jo tørr før der også, vi har brukt mye fet krem og hansker og tidvis kortison på oversiden av hendene i vinter. Det har spredd seg fra knoklene og opp til håndleddet nå, i tillegg til at det altså kom i albuen.
Håper kremene gjør susen!:)

Det hadde vært noe.

Svigermor bor på Toten. Vi har en dag på hunderfossen hvert år. Tar en god time å kjøre. Men det er overkommelig.
Kun vært i parken en gang jeg...da eldstemann var 2 år:) altså 9-10 år siden...

Kun vært i parken en gang jeg...da eldstemann var 2 år:) altså 9-10 år siden...
Vi var der vel første gang, altså som voksen, da eldste var nesten tre og dengang minstemor bare knapt et halvt år. Året etter var vi der ikke, så var vi der året etter det, året etter det igjen dro vi i Dyreparke og da var ungene suuuuuure for at vi ikke dro i hunderfossen, til de innså at dyreparken var ikke så dum den heller, så kom ørten år på rad med "14 dager hos svigermor, en dag i hunderfossen" som fast ferie, før vi i fjor igjen var i dyreparken, men da var hunderfossen sammen med svigerfar og ungene hans blitt tradisjon som alle ungene ønsket, så da var vi der også, og det er rett og slett fast tradisjon.

Jeg har vært der et par ganger som barn også da, men ikke så mye som mine unger. Dels ettersom vi nok har bedre råd enn mine foreldre hadde da vi vokste opp (Mamma har tross alt ikke vært i jobb siden hun gikk gravid med meg, og ble uføretrygdet da jeg gikk på barneskolen) og dels fordi vi altså har landet på altfor mye ferie hos svigermor.

Kunne tenke meg det akkurat nå, men ellers i året slipper vi å stresse med rush-trafikken for å nå barnehagen.....

Ser den, men vi bor ikke på Østlandet/en storby, så selv om det er rushtid her også, så ER det tross alt 12 km mellom hjemme og min jobb, noe lenger til mannens, og på den tiden jeg kjører hjemover er det vanligvis ikke kø mer enn ca 3 av dem. Når det ikke er en ulykke så veien er stengt og sånn da selvsagt, men det er tross alt ikke så ofte.

Med en god sovepose så går det jo fint:)

Ja, men det var det da.... vi har jo ikke vinter-soveposer noen av oss

Men ullundertøy som pysj og i verste fall bare 5 meter inn så tenker jeg vi får prøve

Back
Topp