Skravletråd

StellaM

Flørter med forumet
Novemberlykke2024❤️
Ser det ikke er blitt opprettet så starter en.. let's go! :excited001
 
En travel uke går mot slutten her, det blir jammen godt. Tror jeg skal sove bort neste uke :knegg:
 
Lå på ryggen og tenkte magen kjentes så flat ut.. måtte opp av senga og se.. var der fremdeles:HeartredDet er så koselig med en voksende mage! Lagt på meg 6 kg, det var uventet mye, men så har jeg også spist veldig mye de 12 første ukene. Cravings + slutte med nikotin. Heldigvis roet seg nå. Appropos cravings, andre som opplever mye mindre symptomer nå? Ekstremt med hormoner denne gang, mest av alle 3 svangerskap, men det har også roet seg litt nå, heldigvis. Ellers litt opp og ner med energi men mer energi nå enn første trimester. Andre trimester skal jo være det beste:happy:
 
Lå på ryggen og tenkte magen kjentes så flat ut.. måtte opp av senga og se.. var der fremdeles:HeartredDet er så koselig med en voksende mage! Lagt på meg 6 kg, det var uventet mye, men så har jeg også spist veldig mye de 12 første ukene. Cravings + slutte med nikotin. Heldigvis roet seg nå. Appropos cravings, andre som opplever mye mindre symptomer nå? Ekstremt med hormoner denne gang, mest av alle 3 svangerskap, men det har også roet seg litt nå, heldigvis. Ellers litt opp og ner med energi men mer energi nå enn første trimester. Andre trimester skal jo være det beste:happy:
Mye mindre symptomer ja. Men hvis jeg sover dårlig så kommer de tilbake med dårlig matlyst, hodepine, kvalme osv. siver jeg godt føler jeg meg helt som vanlig når jeg våkner å det er så deilig :Heartpink Jeg har heller ikke fått noe enorm mage. Føles helt flat når jeg ligger men er litt hard når jeg står, blitt noe større, men syntes det varierer fra dag til dag. Blir bekymret noen ganger, men heldigvis har jeg doppler jeg bruker. Er 16+2 i dag! Magen kommer nok snart vil jeg tro:love017
 
Har også hatt mindre symptomer! Men har de siste dagene følt meg litt dårlig igjen med hodepine, kvalme, lite energi og nedsatt matlyst, men tror det er pga. varmen som har vært og at jeg rett og slett er sliten på grunn av eksamenstid!
Bekkenet derimot har vært vondt helt siden uke 8-10, og det ser ikke ut til å bli bedre heller. Forsøkte meg på en treningsøkt idag og det gjorde bare vondt verre :bag:
 
Veldig lite symptomer her også. Føler meg nesten ikke gravid med unntak av at jeg har litt mage… har hatt så lyst på rosévin i varmen :hilarious: Men, kjenner liv hver dag nå så det er fint.
 
Veldig lite symptomer her også. Føler meg nesten ikke gravid med unntak av at jeg har litt mage… har hatt så lyst på rosévin i varmen :hilarious: Men, kjenner liv hver dag nå så det er fint.
Åh, så koselig det må være å kjenne liv hver dag! :love7

Jeg har lite symptomer selv nå. Eneste er at jeg kan få ligamentsmerter ved enkelte brå bevegelser, og kvalmebølge hvis jeg blir både sliten og sulten samtidig. Men sånn ellers veldig lite å merke. Men jeg har allerede fått ganske stor mage, som begynner å merkes litt. Gruer meg litt til den begynner å komme enda mer i veien. :wideyed:
 
18+3 og symptomene varierer fra dag til dag. Begynner å kjenne det fysisk at jeg er gravid. Magen begrenser enkelte sittestillinger og jeg kan ikke ligge direkte på magen lenger. Kjenner godt at det er noe inni der når jeg reiser meg fra sittende stilling osv. Liv hver dag har jeg kjent i 3 uker nå, selv om dette er nr 4 så blir jeg like fascinert denne gangen. Noen dager er det bare såvidt jeg kjenner sparkene og andre dager blir jeg overrasket over hvor hardt han allerede kan sparke :Heartblue
 
Så gøy med å kjenne liv Kjenner ikke direkte spark enda, mulig jeg kjenner på svak bevegelse noen ganger, får «kynnere» av og til, som om magen sin strammer seg litt. Er 18+4 og skal på UL i morgen, håper jeg føler at jeg faktisk er mer gravid etter å ha sett liv og vekst.
 
Jeg gleder meg sånn til å kjenne liv! Foreløpig trøster jeg meg med forstoppelse, blodtrykksfall, sporadisk tretthet og at jeg ikke orker å kneppe igjen olabuksene lenger. Det bør jo være gode tegn. Føles som en evighet mellom ultralyder og kontroller
 
Jeg gleder meg sånn til å kjenne liv! Foreløpig trøster jeg meg med forstoppelse, blodtrykksfall, sporadisk tretthet og at jeg ikke orker å kneppe igjen olabuksene lenger. Det bør jo være gode tegn. Føles som en evighet mellom ultralyder og kontroller
Blodtrykksfall har jeg masse av og. I dag måtte jeg legge meg ned midt i kontorlandskapet fordi jeg merket det var rett før jeg besvimte :hilarious:
 
Blodtrykksfall har jeg masse av og. I dag måtte jeg legge meg ned midt i kontorlandskapet fordi jeg merket det var rett før jeg besvimte :hilarious:
Det er så slitsomt! Og skjer liksom akkurat sent nok til at jeg tror jeg slipper unna hver gang jeg reiser meg. Har heldigvis ikke måtte legge meg ned enda, men tar stadig vekk tak i noe eller bøyer meg for ikke å risikere at jeg går i gulvet :hilarious:
 
Mye mindre symptomer ja. Men hvis jeg sover dårlig så kommer de tilbake med dårlig matlyst, hodepine, kvalme osv. siver jeg godt føler jeg meg helt som vanlig når jeg våkner å det er så deilig :Heartpink Jeg har heller ikke fått noe enorm mage. Føles helt flat når jeg ligger men er litt hard når jeg står, blitt noe større, men syntes det varierer fra dag til dag. Blir bekymret noen ganger, men heldigvis har jeg doppler jeg bruker. Er 16+2 i dag! Magen kommer nok snart vil jeg tro:love017

Blir du ikke veldig avhengig av å lytte med doppler når du har det tilgjengelig? Vet jeg hadde blitt, kan ikke ha sånt:hilarious:
 
Blir du ikke veldig avhengig av å lytte med doppler når du har det tilgjengelig? Vet jeg hadde blitt, kan ikke ha sånt:hilarious:
Nei jeg hører hvis jeg blir litt bekymret innimellom. Kanskje annenhver eller hver 3. dag. Men hører bare sånn noen få sekunder. Så fort jeg hører babyen så skrur jeg den av :love017 I dag er jeg litt bekymret her på jobb merker jeg. Ikke følt noe antydning til noe som kan være babyens bevegelse de siste dagene så må nok inn å lytte litt etter jobb. Hahaha
 
Tror jeg har begynt å få kynnere. Ikke sterke altså. Men merker jeg blir slags støl i magen av og til. Spesielt om jeg går fort!
 
Tror jeg har begynt å få kynnere. Ikke sterke altså. Men merker jeg blir slags støl i magen av og til. Spesielt om jeg går fort!
Jeg har også kynnere. Har alltid begynt tidlig i alle svangerskap. Tenker at det bare er positivt for den kommende fødselen. Om det er noe i det vet jeg ikke, men har lette fødsler :)
 
Jeg har hatt kynnere siden jeg var 13 uker på vei, har en litt overaktiv livmor :wacky: I første svangerskap var det voldsomt og det var bekymring for at det skulle gå over i rier. Svangerskap nr. 2 var roligere, så jeg krysser fingrene for at det ikke blir så ille denne gangen :)
 
Har også hatt kynnere i noen uker allerede, gravid med nummer 3! Er i uke 16+0 (16+4/5 ifølge TUL)! :joyful:
 
Jeg har også kynnere. Har alltid begynt tidlig i alle svangerskap. Tenker at det bare er positivt for den kommende fødselen. Om det er noe i det vet jeg ikke, men har lette fødsler :)
Godt å høre det er fler. :love017 Virker som det er normalt da :Heartpink
 
Back
Topp