Skravletråd

Haha skulle være mage :laughing021sånne tjukkas mager som blir thigte ?
Hehe.. Det gir mer mening.. :smiley-bounce022 Den reklamen jeg har sett er sykkelshorts som er veldig høy på livet, men ser behagelig ut. Var inne på siden og alle buksene er også veldig høye på kivet og virker som de er laget veldig elastiske..
 
Spent på avgjørelsen. Ikke at jeg tror det skjer noe med det med det første uansett. Hvordan vi skal løse det halvåret prøver jeg å fortrenge, heh.
 
Har man noen ekstra rettigheter som student? For jeg begynner forhåpentligvis på master den høsten, hvor far da tar over permisjonen og skal være i oppstart på nytt semester når babyen er 1 år...
 
Jeg håper å få været hjemme 1,5-2 år . Har hvert det med alle tre og glad for at jeg har fått det til . Synes også det er leit at ikke vi foreldrene kan fordele som vi vil . Samboern vil heller jobbe enn å være husmor med baby . Han kommer mest sannsynlig til å ta en dag pr uke og ikke sammenhengende perm .
 
Jeg håper å få været hjemme 1,5-2 år . Har hvert det med alle tre og glad for at jeg har fått det til . Synes også det er leit at ikke vi foreldrene kan fordele som vi vil . Samboern vil heller jobbe enn å være husmor med baby . Han kommer mest sannsynlig til å ta en dag pr uke og ikke sammenhengende perm .
Betaler han pensjonstapet ditt for å være hjemme?
 
Betaler han pensjonstapet ditt for å være hjemme?
Dette er hans første . Så ikke gjort det før , jeg er nå sykemeldt pgr skade , så kan hende vi får det til å gå opp pgr det.

Han tjener ganske mye mer enn meg , så om jeg hadde jobbet to ganger i uka og ulønnet resten , skulle vi fått det til . Barnepass har vi også . Men erfaring med tre barn så er 2 år en super fin alder å begynne i bhg . Om ikke fullt så litt . :)
 
Jeg var lenge hjemme med mine første barn. Da studerte jeg ved siden av. Har så klart tapt masse på dette. Angrer ikke for barna sin del, men denne gangen ønsker jeg å fortsette studier og jobb. Far skal ta ca halve permisjonstiden og det tror jeg blir bra. Men om vi faktisk får barnehageplass når barnet er 1 år aner jeg jo ikke. Vi bør sikkert ha en nødplan for hva vi gjør dersom vi må vente helt til august. Vi jobber riktignok i skolen, så det er 4-5 mnd det er snakk om å få til å gå rundt, i verste fall, dersom det ikke blir plass før august. Men 4-5 mnd er jo fortsatt litt å måtte spare opp :bag:
 
Nå blir heldigvis 80% uttak på foreldrepenger like godt som 100% uttak etter lovendring. Ja du får jo 20% mindre inntekt men får lengre permisjon så totalen utbetalt blir det samme. Litt bedre enn ulønnet permisjon for å strekke ut permisjonen (hvis ulønnet permisjon er over 14 dager så mister man enkelte rettigheter f.eks sykepenger).
Blir uansett å "tape" på å ha barn i januar men samtidig vil jeg nok sette pris på å kunne være hjemme med den lille lengre. Jeg synes at det blir for tidlig når barnet er under 1 år :oops:
 
Hva som er passelig tid å begynne i barnehagen varierer jo veldig fra barn til barn. Vår mini var 11,5 mnd da ho begynte, og ho var helt klar for det. Super sosial og har aldri grått ved levering. Vi prøvde riktignok å levere sent og hente tidlig, spes første halvåret, men ho har elska barnehagen fra dag 1. Så er det nok helt sikkert for tidlig for andre igjen.
Med denne blir utfordringen mer å få plass tidlig da vi bor i en større by, så har egentlig bare innfunnet oss med at vi ikke får plass før august 2026. Da kommer vi til å dele all inntekt på to (vi tjener i utgangspunktet nesten det samme da) slik at den som er hjemme, enten med 80% permisjon eller ulønnet, ikke taper noe på det.
 
Nå blir heldigvis 80% uttak på foreldrepenger like godt som 100% uttak etter lovendring. Ja du får jo 20% mindre inntekt men får lengre permisjon så totalen utbetalt blir det samme. Litt bedre enn ulønnet permisjon for å strekke ut permisjonen (hvis ulønnet permisjon er over 14 dager så mister man enkelte rettigheter f.eks sykepenger).
Blir uansett å "tape" på å ha barn i januar men samtidig vil jeg nok sette pris på å kunne være hjemme med den lille lengre. Jeg synes at det blir for tidlig når barnet er under 1 år :oops:
Vet du om det i kraft tidsnok til at vi kan nyte godt av det? Skulle gjerne tatt 80% og strukket permisjonen litt, men surt dersom den totale utbetalingen blir lavere.
 
Vet du om det i kraft tidsnok til at vi kan nyte godt av det? Skulle gjerne tatt 80% og strukket permisjonen litt, men surt dersom den totale utbetalingen blir lavere.
Den trår i kraft nå neste måned tror jeg. Om jeg husker riktig blir det et par dager ekstra slik at utbetaling blir lik som på 100%. Blir nok å velge 80% uttak fordi det kan være at jeg blir enslig forsørger midt i visa prosessen til barnefaren :D velger også å overføre 12 feriedager til 2025 for å strekke permisjonen så langt som mulig.
Edit: sjekket på nav.no. legger ved screenshot 1000010571.jpg
 
Den trår i kraft nå neste måned tror jeg. Om jeg husker riktig blir det et par dager ekstra slik at utbetaling blir lik som på 100%. Blir nok å velge 80% uttak fordi det kan være at jeg blir enslig forsørger midt i visa prosessen til barnefaren :D velger også å overføre 12 feriedager til 2025 for å strekke permisjonen så langt som mulig.
Edit: sjekket på nav.no. legger ved screenshot Vis vedlegget 438048
Oi!! Men da kan jo ting løse seg ganske greit her også :smiley-bounce016
 
Skal være alene hjemme fra i dag til mandag og er så lite mat som frister meg. Vanligvis lager vi mat sammen, eller mannen gjør det, og spør han ofte om forslag om jeg skal ha noe selv. Alene blir det verre!
 
Om en time eller to kommer Meny på døra med (blant annet) to brett Cola zero uten koffein. Ah :cool:
Er så lei meg for at jeg har fått avsmak på cola zero :arghh::arghh: før svangerskapet drakk jeg det heeeele tiden og nå savner jeg sånn å kose meg med et glass zero med masse isbiter :arghh:
 
Back
Topp