Skravletråd

Tatt ei lita blund med ettåringen nå, og jeg drømte at jeg hadde begynt å blø :( Tør nesten ikke gå på do nå!
 
Nei, gud forby at man kan ha syklus på mer enn 28 dager:hilarious: Blir spennende med svar på hcg! Hvor langt mener du at du er kommet?:)

Jeg hadde positiv EL-test 23.05, med ikm 06.06, så ca 4+3 i dag (i følge Premom), legen mener 5+2, uten at hun kunne forklare den positive EL-testen da ca midt i syklus og kun negative før den og at de digitale testene stemmer med mine beregninger :laughing002
 
Nei, gud forby at man kan ha syklus på mer enn 28 dager:hilarious: Blir spennende med svar på hcg! Hvor langt mener du at du er kommet?:)
Oj! Da hadde hun blitt overrasket over mine sykluser før første svangerskap :hilarious: De kunne være på alt fra 29-92 dager :woot:
 
Ouch, i dag hadde jeg mitt første hormonelle sammenbrudd :hilarious:
 
Tar dere noen andre vitaminer enn folat? Ser det finnes en sånn «gravidpakke» man kan kjøpe på apoteket. Er det nødvendig? Kan jeg fortsette å ta omega3?o_O:rolleyes:
 
Tar dere noen andre vitaminer enn folat? Ser det finnes en sånn «gravidpakke» man kan kjøpe på apoteket. Er det nødvendig? Kan jeg fortsette å ta omega3?o_O:rolleyes:

Tar vitamin d og omega 3 til vanlig og begynte med folat for en god stund siden i tillegg. Jeg har kjøpt pakker på apotek. Der er det også Jod som er anbefalt hvis man ikke spiser nok fisk og/eller melkeprodukter. Om resten er nødvendig vet jeg ikke, men jod, folat og omega 3 er vel ihvertfall det som et anbefalt slik jegbjsr forstått det:happy:
 
Jeg tar tran som før og nå også folat. Spiser såpass med fisk og meieriprodukter at jeg ikke tar tilskudd av jod. Skal ikke være nødvendig med det gravidtilskuddet så lenge man spiser normalt sunt. Om du er usikker på om du får i deg nok vitaminer og mineraler er det lurt å snakke med legen om det. Noen av de bør man jo heller ikke få for mye av, som f.eks. jod (selv om det er vanligst og derfor mest bekymring knyttet til at man får for lite). Du kan sjekke jod-kalkulatoren på melk.no :happy:
 
Nå er jeg litt stresset. Etter jeg tørket meg i sta var det noen mikroskopiske blodspor på papiret. Trodde først det var noe rusk, men etter grundig studie fant jeg ut at det må være blod. Det var så lite at det nesten ikke var mulig å se, but still! Sykt engstelig nå, og venter egentlig bare at "slusene" skal åpnes :(
 
Nå er jeg litt stresset. Etter jeg tørket meg i sta var det noen mikroskopiske blodspor på papiret. Trodde først det var noe rusk, men etter grundig studie fant jeg ut at det må være blod. Det var så lite at det nesten ikke var mulig å se, but still! Sykt engstelig nå, og venter egentlig bare at "slusene" skal åpnes :(

Så ubehagelig, selv om det sikkert er helt ufarlig siden det kom så lite. Krysser fingrene for at det ikke kommer noe mer :Heartred
 
Tar dere noen andre vitaminer enn folat? Ser det finnes en sånn «gravidpakke» man kan kjøpe på apoteket. Er det nødvendig? Kan jeg fortsette å ta omega3?o_O:rolleyes:
Jeg bruker gravidpakken, fordi jeg sliter med å få i meg mat så tenker det er greit å bare ta full pakke med en gang. Men forrige svangerskap brukte jeg bare det jeg så på som nødvendig. Men i ettertid har jeg tenkt at jeg burde ha tatt en del som jeg ikke tenkte på, magnesium f.eks. Sleit veldig med rastløse ben(og nattamming) etter fødsel og har nok gått i lange tider med for lite jern. Bebbis skal jo ha mye av mangt så man trenger nok mer enn vanlig. Men du får bare tenke på om du spiser variert og sunt eller har noen spesielle behov. :)
 
Tar vitamin d og omega 3 til vanlig og begynte med folat for en god stund siden i tillegg. Jeg har kjøpt pakker på apotek. Der er det også Jod som er anbefalt hvis man ikke spiser nok fisk og/eller melkeprodukter. Om resten er nødvendig vet jeg ikke, men jod, folat og omega 3 er vel ihvertfall det som et anbefalt slik jegbjsr forstått det:happy:
Jeg tar tran som før og nå også folat. Spiser såpass med fisk og meieriprodukter at jeg ikke tar tilskudd av jod. Skal ikke være nødvendig med det gravidtilskuddet så lenge man spiser normalt sunt. Om du er usikker på om du får i deg nok vitaminer og mineraler er det lurt å snakke med legen om det. Noen av de bør man jo heller ikke få for mye av, som f.eks. jod (selv om det er vanligst og derfor mest bekymring knyttet til at man får for lite). Du kan sjekke jod-kalkulatoren på melk.no :happy:
Jeg bruker gravidpakken, fordi jeg sliter med å få i meg mat så tenker det er greit å bare ta full pakke med en gang. Men forrige svangerskap brukte jeg bare det jeg så på som nødvendig. Men i ettertid har jeg tenkt at jeg burde ha tatt en del som jeg ikke tenkte på, magnesium f.eks. Sleit veldig med rastløse ben(og nattamming) etter fødsel og har nok gått i lange tider med for lite jern. Bebbis skal jo ha mye av mangt så man trenger nok mer enn vanlig. Men du får bare tenke på om du spiser variert og sunt eller har noen spesielle behov. :)

Godt det finnes så mange kloke damer her inne!:love2 Får forhøre meg med lege, tenker å ringe dit på mandag uansett:happy: Vet jeg spiser for lite fisk, men tror ellers jeg får i meg det meste.
 
Kjøpte denne gravidpakken med vitaminer, og har til vanlig ikke noe problem med verken tran eller omega-3, men luktesansen slo inn for fullt ved disse omega-3 tablettene!! Holdt på å brekke meg da jeg åpnet pakken! Gravidnesen er virkelig på topp... :hilarious:
 
Nå er jeg litt stresset. Etter jeg tørket meg i sta var det noen mikroskopiske blodspor på papiret. Trodde først det var noe rusk, men etter grundig studie fant jeg ut at det må være blod. Det var så lite at det nesten ikke var mulig å se, but still! Sykt engstelig nå, og venter egentlig bare at "slusene" skal åpnes :(
Ved forrige svangerskap spottet jeg brunt ca 2uker etter IKM. Ble kjemperedd, men det gikk helt fint. Husk, det er utrolig vanlig med småblødninger. I de fleste tilfeller går det helt fint, spesielt hvis det ikke er i kombinasjon med smerter. Jeg vet det er vanskelig, men prøv å holde motet oppe :Heartred

Fikk selv en kraftigere blødning i uke 13/14 sist. Da trodde jeg alt håp var ute, meeen, inni der lå en sprell levende krabat. Gyn så noen hematomer i livmora. Det var betryggende å vite at evt fremtidige blødninger mest sannsynlig ville komme fra disse. Gutten ble født 10 dager før termin, frisk og rask, og svangerskapet forløp helt normalt ellers :happy:
Dette kommer til å gå fint! Klem til deg :shy:
 
Flere som begynner å få mage? :hilarious: kommer sikkert til å le av meg selv om noen mnd, men jeg føler det syns godt allerede :hilarious:

Jeg har vært så oppblåst noen dager at det ser ut som jeg er 6-7 måneder på vei:hilarious: klarer ikke gå med vanlige jeans, og må ha på stor genser/t-skjorte for å dekke over.. føler jeg mister litt av den «mage-utviklingen» når jeg allerede er så stor :hilarious:
 
Carlsberg alkoholfri + 1667 er og ganske god. Hvis noen er glad i ingefærøl er den alkoholfrie til Ginger Joe veldig god og ikke så ulik orginalen :woot:

Kan vi drikke ingefærøl? Jeg er såå glad i ingefær (syltet ingefær, ingefærøl, kokt ingefær..), men leste et sted at det kan provosere frem spontanabort?:nailbiting:
 
Kan vi drikke ingefærøl? Jeg er såå glad i ingefær (syltet ingefær, ingefærøl, kokt ingefær..), men leste et sted at det kan provosere frem spontanabort?:nailbiting:
Det er snakk om store mengder ingefær som ingefærshots og tilskudd osv. ingefærøl har nok neppe veldig masse ingefær i ;)
 
Kan vi drikke ingefærøl? Jeg er såå glad i ingefær (syltet ingefær, ingefærøl, kokt ingefær..), men leste et sted at det kan provosere frem spontanabort?:nailbiting:
Rart hvis det framprovoserer spontanabort når det brukes til å hjelpe mot kvalmen.
Jeg hadde tenkt at ingefærøl, te og kjeks ville være greit iallefall.
Mulig at masse syltet ingefær kan bli for mye da?
 
Back
Topp