Skravletråd

Jeg får vondt i hoftene av å ligge på siden, men det er nesten umulig å ligge på noen annen måte. Noen ganger klarer jeg på ryggen om jeg har bygd opp gravideputa mi oppå hodeputa, så jeg nesten sitter. Når har du termin da?

Får du også sånn krampelignende smerte i hoftene av å ligge på siden? Våkner om natten av så intense smerter i hoftene
 
Får du også sånn krampelignende smerte i hoftene av å ligge på siden? Våkner om natten av så intense smerter i hoftene
Vet ikke om det er kramper akkurat. Føler meg skamslått, som om jeg har gigantiske og ømme blåmerker på hofta og særlig over hoftekulen. Som om noen har slått meg der, liksom. Og senga mi er myk og god, veldig dyr kontinentalseng :hilarious: Så det er ikke senga sin feil. Men merker at det er mye vondere om jeg ligger på hardere underlag. Så må være noe med trykket. Mistenker også at kroppen ikke er «vant» med den økte vekta, og at det spiller inn.

Får derimot kramper i beina og strålesmerter nedover lårene om jeg har gått/stått for mye. Skal ikke så mye til. Over ti min stående rett opp og ned på hardt underlag = kramper om natta + verk i musklene. Det er grunnen til at jeg er sykemeldt nå, klarer ikke å bevege meg noe særlig. Det samme skjer om jeg går for mye eller for fort. Og det er ikke lange avstandene som skal til. Bare en tur på butikken kan bli for mye.
 
Vet ikke om det er kramper akkurat. Føler meg skamslått, som om jeg har gigantiske og ømme blåmerker på hofta og særlig over hoftekulen. Som om noen har slått meg der, liksom. Og senga mi er myk og god, veldig dyr kontinentalseng :hilarious: Så det er ikke senga sin feil. Men merker at det er mye vondere om jeg ligger på hardere underlag. Så må være noe med trykket. Mistenker også at kroppen ikke er «vant» med den økte vekta, og at det spiller inn.

Får derimot kramper i beina og strålesmerter nedover lårene om jeg har gått/stått for mye. Skal ikke så mye til. Over ti min stående rett opp og ned på hardt underlag = kramper om natta + verk i musklene. Det er grunnen til at jeg er sykemeldt nå, klarer ikke å bevege meg noe særlig. Det samme skjer om jeg går for mye eller for fort. Og det er ikke lange avstandene som skal til. Bare en tur på butikken kan bli for mye.

Jeg får også verk i hoftene, eller den hoften jeg ligger på. Men det er jo ikke så mange andre måter å legge seg på så det er ganske frustrerende! Verken sitter i på dagen nå også. Det er sikkert pga trykk som du sier, men hvordan skal man klare å lette på det, og tenk vi blir ikke lettere mot termin heller.. Min seng er også en god seng, vi kjøpte den i forrige svangerskap for bedre komfort.
 
Jeg har ikke sovet på rygg siden juli. Har hatt mye verk i hoftene, men nå går det greit. Har ikke gått opp u vekt i det hele tatt og det hjelper sikkert. Men har mye vondt i symfysen så det er et helvette å snu seg fra side til side. I tillegg har jeg mye sure oppstøt når jeg ligger på høyre side, så nå ligger jeg mest på venstre side og begynner å bli skikkelig kos i venstre skulder... 4 dager igjen til termin nå så jeg håper at dette sovestyret pga smerter snart er over. Blir sikkert mye bedre å bli vekket av gråt hver annen time i noen måneder. Det ser iallfall jeg for meg :knegg:
 
Back
Topp