Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er med og skravler! Kjeder meg dønn ihjel hjemme i sykemelding. Kan ikke gjøre noe som helst nesten, så nå begynner det å bli slitsomt. Bekkenløsning og muskelsmerter, som bare blir værre og værre jo lengre jeg kommer på vei.
Men nå for tiden har jeg lest meg opp på tøybleier! Vi tenker å prøve oss litt med det, og så se om det blir bra. Fordelene virker å være mange, og så er de jo så søte!!
Fordelene er visst blant annet mindre fare for utslett, at man ikke utsetter baby for så mye kjemikalier, at det blir mindre søppel/er mer miljøvennlig, at baby slutter tidligere med bleier da. Virker som det er de store fordelene, mens andre trekker frem økonomi (men nå er jo engangs i Norge mye billigere enn i resten av verden). Er litt ulike svar avhengig av hvem man spør, men mange mener det er snillere mot huden til de små, bleiene puster bedre og det er visst masse kjemikalier i engangs. Selv synes jeg de ser utrolig fine ut. Og hater å bruke bind selv, det er så klamt og ekkelt. Så forestiller meg at stoff mot huden er langt mer behagelig enn engangsbleie.er hjemme med sykemelding jeg og, fare for prematur fødsel, men Guri så kjedelig det er!
Jeg har aldri tenkt noe særlig på tøybleier, hva er fordelene?
Nå sitter jeg «oppe» med snart 3- åring som sliter med å sove i egen seng (som hun ellers har gjort siden hun var 1 år!), og hun kravler etter meg om jeg går å legger meg..
Du har gode poeng, jeg må nok lese meg litt opp, hehe!Fordelene er visst blant annet mindre fare for utslett, at man ikke utsetter baby for så mye kjemikalier, at det blir mindre søppel/er mer miljøvennlig, at baby slutter tidligere med bleier da. Virker som det er de store fordelene, mens andre trekker frem økonomi (men nå er jo engangs i Norge mye billigere enn i resten av verden). Er litt ulike svar avhengig av hvem man spør, men mange mener det er snillere mot huden til de små, bleiene puster bedre og det er visst masse kjemikalier i engangs. Selv synes jeg de ser utrolig fine ut. Og hater å bruke bind selv, det er så klamt og ekkelt. Så forestiller meg at stoff mot huden er langt mer behagelig enn engangsbleie.
Fikk nettopp lagt meg i sengen, og nå ligger jeg fast, sliter så med bekkenet/ korsryggen når jeg ligger på ryggen- men det tenkte jeg ikke på da jeg la meg ned nei.. huff er da bra han er aktiv, i allefall, hehe!Ikke noe søvn på meg heller som du ser Har ingen barn fra før, men gutten i magen er særlig aktiv nå i disse timene, spenner seg og dunker i meg og jeg får masse vonde kynnere. Så bleh. Ikke lett å sove da. Og så klør jeg over hele kroppen virker det som. Umulig å finne en behagelig posisjon.
Jeg får vondt i hoftene av å ligge på siden, men det er nesten umulig å ligge på noen annen måte. Noen ganger klarer jeg på ryggen om jeg har bygd opp gravideputa mi oppå hodeputa, så jeg nesten sitter. Når har du termin da?Fikk nettopp lagt meg i sengen, og nå ligger jeg fast, sliter så med bekkenet/ korsryggen når jeg ligger på ryggen- men det tenkte jeg ikke på da jeg la meg ned nei.. huff er da bra han er aktiv, i allefall, hehe!
Kjenner jeg er små lei av å gå gravid nå
Høres ut som et bra team!Oppe for å pumpe og gi flaske til mini. Jeg pumper og mannen fikser flaske.
Har termin 20.12, hva med deg?Jeg får vondt i hoftene av å ligge på siden, men det er nesten umulig å ligge på noen annen måte. Noen ganger klarer jeg på ryggen om jeg har bygd opp gravideputa mi oppå hodeputa, så jeg nesten sitter. Når har du termin da?
Så deilig! Frys /kjøl ned til neste gang, så kan du sove natten gjennom, hehe!Oppe for å pumpe og gi flaske til mini. Jeg pumper og mannen fikser flaske.
30.12, Alle sier de håper han kommer i januar. Men akkurat nå synes jeg det høres alt for lenge ut å vente.Har termin 20.12, hva med deg?
Må pumpe uansett, ellers blir det fullstendig spreng. Jeg pumper ca hver 4. time, samme som mini spiser uansett. Skal jeg amme er det minst hver 2. Pluss at brystvortene er så fulle av blåmerker pga han får dårlig tak. Så de fortjener en pause, men da må jeg pumpe også om nattenSå deilig! Frys /kjøl ned til neste gang, så kan du sove natten gjennom, hehe!
Har faktisk hørt den, jeg og! For «stakkar barn, tenk å ha så sen bursdag!»- sier de til jenta født 01.01, hehe!30.12, Alle sier de håper han kommer i januar. Men akkurat nå synes jeg det høres alt for lenge ut å vente.
Åja! Men deilig å være team, og samarbeide!Må pumpe uansett, ellers blir det fullstendig spreng. Jeg pumper ca hver 4. time, samme som mini spiser uansett. Skal jeg amme er det minst hver 2. Pluss at brystvortene er så fulle av blåmerker pga han får dårlig tak. Så de fortjener en pause, men da må jeg pumpe også om natten
Vel, teknisk sett fullammer jeg fortsatt, siden han får flasker med morsmelk og ikke mme (får kanskje en flaske i uka med mme).Åja! Men deilig å være team, og samarbeide!
Får jeg spørre når du begynte å pumpe / sluttet å fullamme?
Åja! Jeg er en av de som er redd for å vende til flaske i frykt for sugeforvirring/ at han skal like flaske bedre, hehe. Var sånn med nummer en og men der mister jeg melken etter 4 måneder- håper virkelig åkunne amme lenge denne gangenVel, teknisk sett fullammer jeg fortsatt, siden han får flasker med morsmelk og ikke mme (får kanskje en flaske i uka med mme).
Mini er prematur, så har pumpet siden han var 2 dager gammel, og de første 15 dagene av hans liv fikk han mme (men stadig mer morsmelk ettersom min produksjon økte). Sugetaket har han slitt med hele veien, og tar ikke nok fra brystet. Siden jeg pumper i tillegg fikk han da resten på flaske.
Han er nesten 5 uker nå (på tirsdag) og var født i uke 34 +2
Er så bra det finnes så gode alternativer, herlighet! <3Uten flaske hadde mini sultet. For min del (og hans) er det vesentlig at han får spist, ikke hvilket redskap som benyttes. Og når mine pupper har blåmerker etter han, så er det absolutt ikke særlig behagelig å amme, og dermed bedre for alle parter at jeg nå noen dager utelukkende pumper. De siste 14 dagene har han tatt mellom 50 og 60 ml fra brystet, som ikke er nok, og jeg har derfor pumpet noen ganger i døgnet for å tømme brystet. Jeg har en stor medela sykehuspumpe på lån, så pumpingen går veldig bra.