Skravletråd

I dag var jeg hos legen pga. kvalme og reise neste uke. Fikk legeerklæring på sykdom for å ikke reise. Og samtidig tok vi første svangerskapskontroll. Hadde glemt hvor mange blodprøver man måtte ta. Var spent på hvordan han ble å regne svangerskapslengde siden jeg ikke har hatt mensen siden SA. Men han brukte min egen utregning :) så ble ingen forskjell.
Har noen av dere hatt første svangerskapskontroll?
 
I dag var jeg hos legen pga. kvalme og reise neste uke. Fikk legeerklæring på sykdom for å ikke reise. Og samtidig tok vi første svangerskapskontroll. Hadde glemt hvor mange blodprøver man måtte ta. Var spent på hvordan han ble å regne svangerskapslengde siden jeg ikke har hatt mensen siden SA. Men han brukte min egen utregning :) så ble ingen forskjell.
Har noen av dere hatt første svangerskapskontroll?
Æ skal på mandag :) Er også litt spent på hvordan legen ble å regne hos meg, da æ vet æ har sein EL, så menstermin er feil.
 
Uff.. Button hostet til hun kastet opp.. Og jeg holdt på å kaste opp selv fordi jeg er så sensitiv for lukt nå. Ikke akkurat en god kombinasjon .. :meh:

Og tidligere i dag hylgrein jeg fordi ho blir storesøster og ikke lenger er min lille baby og fordi ho kan bli lei seg for å få et søsken... Sa noen hormonell? Tror kanskje at jeg er en smule gravid :rolleyes:
 
I dag var jeg hos legen pga. kvalme og reise neste uke. Fikk legeerklæring på sykdom for å ikke reise. Og samtidig tok vi første svangerskapskontroll. Hadde glemt hvor mange blodprøver man måtte ta. Var spent på hvordan han ble å regne svangerskapslengde siden jeg ikke har hatt mensen siden SA. Men han brukte min egen utregning :) så ble ingen forskjell.
Har noen av dere hatt første svangerskapskontroll?
Jeg hadde på onsdag , var der pga kvalme, ble kontroll ;) bare 4 +5 da :angelic:
 
I dag var jeg hos legen pga. kvalme og reise neste uke. Fikk legeerklæring på sykdom for å ikke reise. Og samtidig tok vi første svangerskapskontroll. Hadde glemt hvor mange blodprøver man måtte ta. Var spent på hvordan han ble å regne svangerskapslengde siden jeg ikke har hatt mensen siden SA. Men han brukte min egen utregning :) så ble ingen forskjell.
Har noen av dere hatt første svangerskapskontroll?
Skal på første kontroll den 30 januar bare for å få sett at alt er Ok før vi drar en uke til varmen :D Grugleder meg til ul da.
 
Uff.. Button hostet til hun kastet opp.. Og jeg holdt på å kaste opp selv fordi jeg er så sensitiv for lukt nå. Ikke akkurat en god kombinasjon .. :meh:

Og tidligere i dag hylgrein jeg fordi ho blir storesøster og ikke lenger er min lille baby og fordi ho kan bli lei seg for å få et søsken... Sa noen hormonell? Tror kanskje at jeg er en smule gravid :rolleyes:

Har det egentlig ganske likt, når jenta gulper nå er det rett før jeg brekker meg selv... pleier liksom ikke merke det på noen måte.

Og når jeg fant ut at jeg var gravid var jeg superglad og fortalte det til henne med en gang (7mnd gammel) og begynte brått å tenke på at snart var hun ikke mitt eneste gull lengre og at det kom til å bli så trist å måtte dele på all kjærlighet og oppmerksomhet som jeg gir henne nå på to. Er jo så inderlig glad i lille jenta mi, men man har vel nok kjærlighet til alle :Heartpink
 
I dag var jeg hos legen pga. kvalme og reise neste uke. Fikk legeerklæring på sykdom for å ikke reise. Og samtidig tok vi første svangerskapskontroll. Hadde glemt hvor mange blodprøver man måtte ta. Var spent på hvordan han ble å regne svangerskapslengde siden jeg ikke har hatt mensen siden SA. Men han brukte min egen utregning :) så ble ingen forskjell.
Har noen av dere hatt første svangerskapskontroll?
Jeg prøvde å bestille på helsestasjonen, men de ville ikke ha meg inn før i uke 10! Så tenker å dra til fastlegen i midten av neste uke.
 
Jeg prøvde å bestille på helsestasjonen, men de ville ikke ha meg inn før i uke 10! Så tenker å dra til fastlegen i midten av neste uke.
Jeg hadde egentlig tenkt å bestille time til uke 10.men når jeg allerede var hos legen så valgte han å ta kontrollen allerede nå.
Sist jeg var gravid skulle vi ta første kontroll i uke 11. Men nå er visst retningslinjer endret til mellom uke 6-12.
Tar du første helsekontroll hos lege da istedenfor jordmor?
 
Jeg ringte helsestasjonen for å bestille første time, og de ville ha meg inn så snart jeg er i uke 6, så jeg har time 28. 01 :)
 
Jeg ringte helsestasjonen for å bestille første time, og de ville ha meg inn så snart jeg er i uke 6, så jeg har time 28. 01 :)
Ser ut som det er store forskjeller hvordan det praktiseres rundt i landet.
 
Lovesome: Mhhm, kan virke sånn. De var også veldig glade for at jeg skulle ha først kontroll hos dem. Virker ikke som de er helt overbevist om fastlegenes oppfølging av den gravide, eller noe sånt.
 
Last edited:
Jeg har vært veldig fornøyd med alle kontrollene jeg har hatt hos legen. Var mest hos lege i forrige svangerskap også.
Var veldig press på jordmødrene når jeg gikk gravid med datteren min. Mange som skulle ha samtidig, Så jeg følte alltid det var stress når jeg var der kontra hos legen som alltid satt av god tid.
 
Jeg hadde egentlig tenkt å bestille time til uke 10.men når jeg allerede var hos legen så valgte han å ta kontrollen allerede nå.
Sist jeg var gravid skulle vi ta første kontroll i uke 11. Men nå er visst retningslinjer endret til mellom uke 6-12.
Tar du første helsekontroll hos lege da istedenfor jordmor?
Ja, jeg gjør nok det. Men hs hadde uansett ikke tid noe før. :/
 
I går og i dag har jeg vært i litt bedre form.
Har så lyst å reise i morgen med mine kolleger til Spania. Men er fortsatt så usikker om jeg klarer det. Stort dilemma. Litt krise om jeg blir liggende syk på et hotellrom i Spania. Også usikker hvordan det blir med maten.
 
Jeg er veldig usikker på om jeg ønsker å gå til lege eller jordmor. Har ikke noe forhold til fastlegen min og generelt så vil jeg nok helst ha en jordmor å snakke med, samtidig som det virker litt betryggende om fastlegen kjenner til svangerskapet mitt dersom jeg får behov for sykemelding. Jeg har en jobb som er såppas stressende at jeg tviler på om jeg holder hele veien i 100% jobb og da er det litt småskummelt at jeg aldri har vært på legesenteret en gang på forhånd.

Uansett så tenker jeg å ringe helsestasjonen i morgen. Hvis jeg ikke får time der på noen uker så ringer jeg fastlegen i samme slengen. Har noen spørsmål angående allergitabletter som jeg vil ha klarhet i før allergisesongen starter om noen uker. De medisinene jeg vanligvis tar bruker noen uker på å virke, så det er viktig at jeg får startet på de så tidlig som mulig dersom jeg får grønt lys til å ta de under graviditet.
 
I går og i dag har jeg vært i litt bedre form.
Har så lyst å reise i morgen med mine kolleger til Spania. Men er fortsatt så usikker om jeg klarer det. Stort dilemma. Litt krise om jeg blir liggende syk på et hotellrom i Spania. Også usikker hvordan det blir med maten.
Er jo veldig mye spekemat og oster i Spania, og vi skal vel være litt forsiktig med rå grønnsaker mtp jord og sånn, så kan fort bli kjedelig og trist da. Hvis du er et matvrak sånn som meg? :happy090
 
Er jo veldig mye spekemat og oster i Spania, og vi skal vel være litt forsiktig med rå grønnsaker mtp jord og sånn, så kan fort bli kjedelig og trist da. Hvis du er et matvrak sånn som meg? :happy090
Ja, jeg er en mat elsker og vin :rolleyes:
Så blir veldig vanskelig å holde hemmelig i tillegg. Ikke er det supervarmt der heller. Men hadde virkelig sett frem til litt varmere og hygge med kolleger.
 
Ja, jeg er en mat elsker og vin :rolleyes:
Så blir veldig vanskelig å holde hemmelig i tillegg. Ikke er det supervarmt der heller. Men hadde virkelig sett frem til litt varmere og hygge med kolleger.
Ja, kan jo fort være vanskelig å holde det hemmelig da ja
 
Skjønner ikke helt alle forslagene på navn til skjult forum jeg, ikke alle som har noe med baby å gjøre en gang:dontknow men det er kanskje bare meg? Synes sommerblomst hadde vært rar hvis vi var juni gruppe også:confused3
 
Back
Topp