Skravletråd

Så heldig:happy:
Deilig med en gåtur, jeg har også planer om det i dag. Endelig litt piggere enn jeg var tidligere i dag. Jeg blir så trøtt i begynnelsen av svangerskapet. Sover 1 eller 2 ganger iløpet av dagen hver dag nå...

Jeg var ekstremt trøtt med nr 1, men ingenting kvalm.
Med nr 2 var jeg ekstremt kvalm, men ikke så veldig trøtt.

Foreløbig fungerer jeg greit både med søvn og kvalme...men nå er jeg jo bare 4+6. Så forventer at det skjer litt endring iløpet av de neste ukene :nailbiting:

Det er ikke annet å gjøre enn å lytte til kroppen og forsøke å gi den det den trenger av hvile og omsorg:love7
 
Eg har et spørsmål.. mannen sitt søskenbarn ringte ikveld og vil komme på besøk/overnatting fra torsdag til fredag (Søskenbarn, kone og barn på 10 år). Eg e åleine med barna, for mannen sjølv skal på jobb, så eg blir åleine med middagslaging og oppvartning for heile gjengen. Eg e ikkje i form og iallfall ikkje klar for å fortella at eg e gravid, men både eg og mannen er dårlige på å sei nei.. mannen har allerede svart at det sikkert går greit, men at han skal snakke med meg - men eg e VIRKELIG ikkje gira på overnattingsgjester.. tips til koss eg skal håndtere situasjonen?
 
Jeg var ekstremt trøtt med nr 1, men ingenting kvalm.
Med nr 2 var jeg ekstremt kvalm, men ikke så veldig trøtt.

Foreløbig fungerer jeg greit både med søvn og kvalme...men nå er jeg jo bare 4+6. Så forventer at det skjer litt endring iløpet av de neste ukene :nailbiting:

Det er ikke annet å gjøre enn å lytte til kroppen og forsøke å gi den det den trenger av hvile og omsorg:love7
Jeg er jo bare 4+2 så jeg synes det er så tidlig med så mye symptomer. Er både kvalm, ømme bryst og veldig trett.. Får håpe det bare er midlertidig og kanskje litt ettervirkninger etter jeg var syk i julen.
 
Eg har et spørsmål.. mannen sitt søskenbarn ringte ikveld og vil komme på besøk/overnatting fra torsdag til fredag (Søskenbarn, kone og barn på 10 år). Eg e åleine med barna, for mannen sjølv skal på jobb, så eg blir åleine med middagslaging og oppvartning for heile gjengen. Eg e ikkje i form og iallfall ikkje klar for å fortella at eg e gravid, men både eg og mannen er dårlige på å sei nei.. mannen har allerede svart at det sikkert går greit, men at han skal snakke med meg - men eg e VIRKELIG ikkje gira på overnattingsgjester.. tips til koss eg skal håndtere situasjonen?
Jeg ville gitt beskjed at jeg ikke var helt i form nå, og om dere heller kan ta det en annen gang da mannen også er hjemme så dere får vært sammen alle.
 
Eg har et spørsmål.. mannen sitt søskenbarn ringte ikveld og vil komme på besøk/overnatting fra torsdag til fredag (Søskenbarn, kone og barn på 10 år). Eg e åleine med barna, for mannen sjølv skal på jobb, så eg blir åleine med middagslaging og oppvartning for heile gjengen. Eg e ikkje i form og iallfall ikkje klar for å fortella at eg e gravid, men både eg og mannen er dårlige på å sei nei.. mannen har allerede svart at det sikkert går greit, men at han skal snakke med meg - men eg e VIRKELIG ikkje gira på overnattingsgjester.. tips til koss eg skal håndtere situasjonen?


Jeg skjønner deg veldig godt! Si at du hadde planer som mannen din ikke visste om. Derfor passer det desverre dårlig at de kommer.
 
Titter bare innom for å ønske dere ett herlig nytt år, og gratulerer så mye med spiren i magen alle sammen :D
 
Godt nyttår frøkner :)
I går var jeg så uvel og sulten... holdt på å spy av håndsåpa på doen, for den luktet ikke godt! Rar i formen!
Er mine siste dager på jobb denne uken før jeg starter i my jobb neste uke og er i så ræva form

Sønnen min hadde løs mage i to dager så kan være omgangssyke også! Han hadde siste løse mage i går tidlig og han skal egentlig på SFO i dag :-O
Fin start på året :p
 
Godt nyttår frøkner :)
I går var jeg så uvel og sulten... holdt på å spy av håndsåpa på doen, for den luktet ikke godt! Rar i formen!
Er mine siste dager på jobb denne uken før jeg starter i my jobb neste uke og er i så ræva form

Sønnen min hadde løs mage i to dager så kan være omgangssyke også! Han hadde siste løse mage i går tidlig og han skal egentlig på SFO i dag :-O
Fin start på året :p

Stakkars deg, er tungt å være så sensitive for lukter. Jeg er bare blitt litt mer enn vanlig.
Får håpe formen holder seg greit når du starter i ny jobb. Kjenner du noen fra før på din nye arbeidsplass ?
 
Det her med graviditet er en skikkelig karusell! I det ene øyeblikket er jeg overlykkelig og tenker på navn, babyutstyr og alt mulig koselig, i neste øyeblikk er jeg livredd for å miste og tror at vi aldri vil klare å få barn. Er det flere enn meg som har det slik? :shy:
 
Ja, følte meg aldri helt trygg på at det kom til å gå bra før jeg fikk baby i armene og regner med det blir likt denne gangen óg, klarer ikke helt å slappe av. Men prøver å tenke minst mulig på det. Tror ikke stress og frykt hjelper på noe serlig så prøver å være positiv så godt det lar seg gjøre.
 
Det her med graviditet er en skikkelig karusell! I det ene øyeblikket er jeg overlykkelig og tenker på navn, babyutstyr og alt mulig koselig, i neste øyeblikk er jeg livredd for å miste og tror at vi aldri vil klare å få barn. Er det flere enn meg som har det slik? :shy:

Jepp!! Følte plutselig at symptomene var litt mildere i formiddag. Begynte straks å tenke at det kanskje går galt nå.:sorry:
Dro avgårde på kjøpesenter og kjøpte en digital test, pluss tok helgehandelen.
Og plutselig var kvalmen og sensitiv for lukter påplass igjen:meh::depressed: I bilen påtur hjem måtte jeg le litt av megselv:hilarious: Skal aldri "etterlyse" den kvalmen igjen altså :banghead:
 
I dag tok jeg enda en test, hadde gått fra 2-3 til 3+ :) hurra!

Jeg har null energi, holder på å sovne hele tiden, nå sover heldigvis 2,5åringen så nå skal jeg duppe på sofaen til leggetid Håper på litt mer overskudd snart, ikke noe gøy å være trøtt.
 
I dag tok jeg enda en test, hadde gått fra 2-3 til 3+ :) hurra!

Jeg har null energi, holder på å sovne hele tiden, nå sover heldigvis 2,5åringen så nå skal jeg duppe på sofaen til leggetid Håper på litt mer overskudd snart, ikke noe gøy å være trøtt.
Hurra :)

Stup trøtt her også.
 
Eg har et spørsmål.. mannen sitt søskenbarn ringte ikveld og vil komme på besøk/overnatting fra torsdag til fredag (Søskenbarn, kone og barn på 10 år). Eg e åleine med barna, for mannen sjølv skal på jobb, så eg blir åleine med middagslaging og oppvartning for heile gjengen. Eg e ikkje i form og iallfall ikkje klar for å fortella at eg e gravid, men både eg og mannen er dårlige på å sei nei.. mannen har allerede svart at det sikkert går greit, men at han skal snakke med meg - men eg e VIRKELIG ikkje gira på overnattingsgjester.. tips til koss eg skal håndtere situasjonen?

Ble de å komme på besøk?
 
Jeg gleder meg litt til vi kan få skjult gruppe.. bare drøye 4000 innlegg igjen :hello2
 
Våkner hver eneste dag med kraftig hodepine som er av og på hele dagen.. Helt grusomt, føler meg konstant syk :( dette blir et langt svangerskap, spesielt ukene i 1 trimester når jeg ikke kan rope ut hvorfor jeg er så dårlig :facepalm: kaos på jobb så har ikke samvittighet til å sykemelde meg, men skjønner heller ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom dagene.. Dagens syteinnlegg, sorry :facepalm::angelic:
 
Ble de å komme på besøk?

Nei, mannen ringte opp igjen å sa det passa dårlig:angelic: å da va bra, for eg hadde to dupper mens ongane såg Barne-TV og gjekk å la meg når ongane va lagde. Kan ikkje huska å ha vore so trøtt i dei andre svangerskapa..:banghead:
 
Nei, mannen ringte opp igjen å sa det passa dårlig:angelic: å da va bra, for eg hadde to dupper mens ongane såg Barne-TV og gjekk å la meg når ongane va lagde. Kan ikkje huska å ha vore so trøtt i dei andre svangerskapa..:banghead:

Så bra at du fikk huset for det selv uten besøk.

Vi skulle også få et vennepar m/barn & hund på besøk i helgen. Dette var avtalt for lenge siden, så følte ikke jeg kunne avlyse pga jeg er i litt varierende form. Så fikk jeg mld igår tidlig at de ikke kom pga sykdom. Akkurat før jeg skulle begynne å støvsuge, reie opp senger osv. Herlighet så glad jeg ble for den beskjeden :hilarious:
Jeg bare sank ned i sofaen igjen, og så 2 episoder til på Netflix :p
 
Back
Topp