Skravletråd!!

Æææ i dag er jeg SÅ spent, det er dagen for TR eller IKM. Har testa positivt mange ganger, så satser jo ganske mye på sistnevnte, men som gravid for første gang klarer jeg ikke helt å tro det før jeg får se det? Kanskje jeg som er rar, men etter i dag kommer jeg til å betegne meg selv som gravid☺️. Bare jeg som er spent den dagen mensen skulle ha komt selv om testene viser gravid?

Sånn er jeg og! Og dette er andre gang, men akkurat like uvirkelig. Kjente etter alle mulige symptomer på IKM-dagen, men ingenting skjedde heldigvis :)
 
Sånn er jeg og! Og dette er andre gang, men akkurat like uvirkelig. Kjente etter alle mulige symptomer på IKM-dagen, men ingenting skjedde heldigvis :)
Jeg var også sånn :p sterk strek og positiv digital, men tok det med en klype salt til dagen etter ikm :p heldigvis kom den aldri og da følte jeg meg gravid endelig :p

Åå så godt å høre at jeg ikke er den eneste! Jeg har til og med gravidsymtomer som VELDIG ømme pupper, halsbrann og en rar følelse i livmor-området, men likevell må TR utebli før jeg skal senke skuldrene og slippe jubelen løs!
 
Hyttetur! ❤️ hærlig å være på hyttetur med familien i helga og bare tenke på ingen ting :D nå pakker vi oss hjem igjen til hverdagen :)
 
Hvor langt er du kommet i studiet? Jeg lurer på om jeg ikke skal si hva jeg studerer, mtp at vi er så liten klasse og at dette forumet er åpent.. Jeg begynte nå i august og er ikke ferdig før juni -18. Håper på å kunne fullføre studiet uten utsettelser, men det får vi ta som det kommer.
Jeg skal fortelle når forumet er lukket altså..:)
Studerer du også på Hamar? :p
Begynte i høst jeg :)
 
Jeg har så lyst å holde graviditeten hemmelig til jul, slik at nyheten kan være en julegave til besteforeldrene. Problemet blir å holde magen skjult, forrige gang poppet den ut i uke 15, og jeg er i uke 15 ved julaften denne gangen. Og vi skal feire jul med svigers, så jeg tror det blir vanskelig å skjule en babybump på en ellers flat mage :p For ikke snakke om på arbeidsplassen... Tips?
 
Gud klokka er bare 19:50 og føles ut som den er 00:00! Er sååå trøtt
 
Nei, jeg studerer i Stavanger:) Skal du ta permisjon fra utdanningen?
Nei, tar heltid på deltid. Altså tar et toårig utdanningsforløp på et år, og alt skjer på deltid :p
Blir da ferdig mai/juni 17 :p
 
Amen! Har det sånn hver dag før tia!!! :p
Føler meg som en gammal bestemor :p hjelper jo ikke akkurat å ha dilla på grovbrød med tjukt lag med grov leverpostei på og må gå å tisse hver time :p hahah føler meg skikkelig pansjo!
 
Nei, jeg studerer i Stavanger:) Skal du ta permisjon fra utdanningen?
Studerer også i Stavanger, på UiS, kan jeg spørre hva du studerer? :)

Hvordan har du tenkt mtp permisjon? Jobber du ved siden av? Teller stipend/lån som en del av inntekt, eller er jobben ved siden av det eneste som teller? Kjenner jeg er så usikker på hvilke rettigheter jeg har, men prøver å jobbe nok slik at jeg kan fortsette studiene til høsten, så kan pappaen ta ut permisjonen.
 
Studerer også i Stavanger, på UiS, kan jeg spørre hva du studerer? :)

Hvordan har du tenkt mtp permisjon? Jobber du ved siden av? Teller stipend/lån som en del av inntekt, eller er jobben ved siden av det eneste som teller? Kjenner jeg er så usikker på hvilke rettigheter jeg har, men prøver å jobbe nok slik at jeg kan fortsette studiene til høsten, så kan pappaen ta ut permisjonen.
Jeg er også på UIS hvor jeg tar master i sykepleie:) Hva med deg? Jeg har ikke fått snakket med faglærer enda, og vet ikke noe om rettigheter/krav eller forventninger.
Du vil også fortsette studiene til høsten -17? Hva tenker du om permisjon?
 
Gud klokka er bare 19:50 og føles ut som den er 00:00! Er sååå trøtt

Jeg sover en liten time fra sju til åtte. Og så legger jeg meg klokka ti. Haha, uff :p Blir bedre så fort man kommer over i andre trimester. Ble ihvertfall det sist.
 
Jeg sover en liten time fra sju til åtte. Og så legger jeg meg klokka ti. Haha, uff :p Blir bedre så fort man kommer over i andre trimester. Ble ihvertfall det sist.
Ja heldigvis :p kan bare ikke huske jeg var så trøtt på dagtid sist :p
 
Jeg er også på UIS hvor jeg tar master i sykepleie:) Hva med deg? Jeg har ikke fått snakket med faglærer enda, og vet ikke noe om rettigheter/krav eller forventninger.
Du vil også fortsette studiene til høsten -17? Hva tenker du om permisjon?
Sosiologi :)

Vil ta master i samfunnssikkerhet til høsten, for da kan pappa være hjemme, så lenge vi har krav på permisjon. Vi har ikke hele dager med forelesning, ca 2-4 timer pr 10 stp, så da er det mye rom for at jeg også får vært med baby på dagtid, og får lest på kvelden. Har nok med baby og på forelesning i begynnelsen mtp amming.

Men jeg ser for meg at vi må ned på NAV for å høre om dette er mulig.
 
Sosiologi :)

Vil ta master i samfunnssikkerhet til høsten, for da kan pappa være hjemme, så lenge vi har krav på permisjon. Vi har ikke hele dager med forelesning, ca 2-4 timer pr 10 stp, så da er det mye rom for at jeg også får vært med baby på dagtid, og får lest på kvelden. Har nok med baby og på forelesning i begynnelsen mtp amming.

Men jeg ser for meg at vi må ned på NAV for å høre om dette er mulig.
Så spennende:) Jeg har også lyst å kombinere studier med barsel, og tenker at det får bli et samarbeid med UIS/arbeidsgiver og NAV. Jeg har også lån/stipend fra Lånekassen, og mener jeg får fødselspenger derfra, men usikker på om det er i tillegg til arbeidsgiver. Får jeg fødselspenger om jeg studerer i permisjonen? Når jeg får lønn under utdanningen? Hmm..
Hold meg oppdatert om du får noen nyttige tips på veien:)
 
Valgte å dra på kino i kveld.. Ikke en god idé. Han ved siden av meg luktet stramt, og jeg klarte ikke fokusere på noe annet. Halvveis i filmen ble jeg så sinnsykt trøtt og sulten. Bra film, da. Hehe.
 
Jeg er glad de jeg jobber med bare bruker deo :p Kuttet parfyme selv på jobb etter å ha tenkt over hvor ille det er å sitte på kontor med ufrivillig parfymelukt.
Jeg har enkelte elever som lukter.. interessant. Det kan bli slitsomt framover!
 
Jeg har enkelte elever som lukter.. interessant. Det kan bli slitsomt framover!
Åååå får håpe de ikke dynker seg i Exe slik som når jeg gikk på skolen, ja og så er det jo de som ikke har funnet ut at de har fått svettelukt og dusjer for sjelden. Jobber med folk som jobber i byggebransjen, og der er det mye stramme lukter ute å går, så føler med deg!
 
Back
Topp