Skravletråd uke 29

lenemor

Forumet er livet
Jeg fortsetter trenden Olive startet jeg, med ukestråd. Praktisk for meg som er her ca en gang i uka - nå merker jeg at jeg savner nett-tilgang altså... men, nok et par uker til vi kommer online hjemme

I dag reiste mamma og tanten min, de har vært på besøk siden onsdag, og vi har storkost oss. Skal ikke nekte for at det er slitsomt å ha besøk, særlig fordi tanten min har MS og er ganske immobil, så vi kan ikke planlegge ting uten å ta hensyn til at hun ikke går noe særlig... men ungene har lekt og spist is og hatt det helt topp, og det har vi andre også. Det hjalp en del at være har vært fantastisk nesten hele oppholdet, så vi har vært masse ute. Merker også at det skal bli veldig deilig med platting og plen utenfor huset, for nå føles det litt som å sitte i et grustak, men man kan ikke få alt på plass på en gang heller. Legger ut en del bilder på facebook i dag, må vel snart vekke august fra luren sin om han skal sovne til kvelden (ungene sovner nå i ti-halv-elleve-tiden om kveldene, og sover heldigvis gjerne til sju-åtte om morgenen)
 
ungene her er også seine i seng for tiden, og de tuller på nettene... godt jeg har begynt på ferie!!

Ferien starter bra her med søskenbarnbesøk denne uken. Jeg har et søskenbarn som er et år yngre enn meg, som har en datter på 2 år. de bor i Danmark så det er ikke så ofte vi ser de. Men denne uken er de på ferie hos min farmor som bor i samme bygd som oss, så vi koser oss:-) Har vært venniner siden vi var små og vokst opp i samme hus, så det er supert å treffes. Skulle bare ønske været tillot noe annet enn å være inne... Det har bøttet ned med regn i dag, blir gal:-S

 Satser på fint vær i morgen og besøk i dyreparken her på Haugalandet. Blir godt å se noe annet enn husets fire vegger;-)
 
Her har vi bare innevær for tida nesten
Vi var jo i Danmark fra onsdag til lørdag, og kan ikke akkurat skryte av været vi hadde der heller... Og da vi kom hjem, så ble det ille her hjemme igjen og! Det er litt opphold innimellom, men ikke lenge nok til å finne på noe emoticon
Men den eneste dagen de har meldt fint denne uka, ja da skal vi i Dyreparken med SanderogEliasmamma og familien. Og på lørdag, i øse pøse regn, skal vi se Sabeltann med den samme gjengen  Det gleder vi oss stort til alle mann!

Ellers så er det deilig med sovetidene her i huset i ferien; Linnea legger seg stort sett mellom 20 og 21, og så er ho oppe igjen til rett rundt halv 9. Deilig

Håper dere alle nyter ferien og at sommeren kommer over alt til slutt emoticon
 
Heisann jenter.
Skjer ikke stor her om dagen Chr har begynt i barnehagen igjen. K lister og legger fliser. Jeg ligger på sofaen kvalm og holder dårlig på maten, gått ned 6 kg nå.
Så håper kvalme gir seg snart er i uke 13 i morgen.

Nøste 77 kos dere masse på sabeltann showet det er bare å glede seg. regnet bra når vi var dere også. Så lurt å ha noe å sitte på og regnkappe var veldig greit å ha.

Ønsker alle en strålende uke og ferie
 
hei hei :)

vi er kommet oss til tustna, etter et par herlige dager med sander og eliasmamma sin familie i krsand.. :) hadde en ok dag i parken der nede hvor det regnet i bøtter og spann.. men satser på å dra ned igjen til høsten... prøve å dra en dag/helg det er meldt fint vær.. :) fikk ikke sett stort annet enn mating i den nordiske villmarken.. også en løve som var klar til attack... :) Malin fikk seg sunniva sin kjole og er jo helt i skyene da... så tror turen var vellykket nok for hennes del... :p

vi har hatt noen fine dager her oppe... jeghar ikke mye ferie i år sidenjeg kun er vikar på jobb... men fikk karret til meg en uke da vi var på kreta, og en uke nå... men kjenner at kroppen egentlig trenger en uketil... men.. det får vi ta neste år... eller kanskje til høsten... merker at jeg er sliten :( hodet mitt henger ikke helt med som det skal.. kroppen er halvdød... og alt går utover de stakkars jeg bor med... men nok klaging... :) :)

Ønsker alle en fin sommer rundt om i det langstrakte land.. nyt dagene, og kos dere!! :)
 
Herlighet som tia flyr! Denne uka har vi hatt det forholdsvis rolig. Været har jo vært så som så - har regnet i bøtter og spann...Nå er det sol, men en smule kaldt.

Igår var vi på kino og så "Kung fu Panda 2"  - ekstra stas for Amalie da dette var første gang hun fikk gå på kino. Hun funderte veldig på dette her - for hun hørte først at vi sa "ski-no" og mente hardnakket at det var snø der - hehe. Men hun syntes det var veldig kjekt og bare bittelitt skummelt.

Vi lader opp for fullt til sommerens høydepunkt - tur til Bulgaria en uke. Reiser neste uke, og håper det blir en kjekk tur som frister til gjentakelse. Første gang vi drar alle 5 til varmere strøk. Amalie er sååå stolt av at hun har fått eget pass.

Kos dere alle sammen - store og små!
 
Koselig å være trend-setter!

Vi er på Bornholm. Ungene var ganske tålmodig på den lange bilturen, mens mannen gikk på veggene, omtrent.

Idag var mannen døden nær av sjøsyke, mens farmor hjalp Gustav med å holde oppkastposen hans og hadde en sovende Felix på armen, mens jeg tok meg av en litt kvestet Malte og klappet min dødssyke mann på ryggen. Vi sejlte nemlig til Christiansø. Men hjemturen gikk bra. Jeg dopet mannen ned!

Så kom vi hjem til nyheten om bomben i Oslo. Det er ganske Fælt når noe grusomt skjer så nært. Huff!

Ungene synes ikke Bornholm er riktig "ferie", for ferie er jo min heimplass. Men de foreslo nu snarlig båttur igjen. Men tror mannen står over....

Været? Jo, styrtregn er en fin ting, men jeg er plutselig veldig solbrændt på nesen....
 
Vi er tilbake på jobb og barnehage etter ferien! Greit å begynne på igjen, men kunne godt hatt en uke til.. får se hvordan det blir neste år. I går var vi og hilste på valpene. Vi har ikke valgt ut hvilken vi skal ha enda, må finne den som viser seg å være best egnet. Nå i dag har vi brukt litt tid på å kartlegge hva vi må ordne før den kommer. Får hunden om to uker!! Weeee En ting som ikke er i boks er navn. Hannhundnavn mottas med takk!!

 
Jeg er helt i sjokk over hva som har skjedd - det er rart å være uten nettilgang når slikt skjer, for jeg vil ikke ha på nyhetene noe særlig når ungene er i nærheten. Har tenkt masse på om det kan være kjente og kjære involvert, men det ser ut til at mine går klar. Ene fadderbarnet mitt har en fetter som er blant de savnede på utøya, og jeg får brekninger når jeg tenker det. Har selv tilbragt en uke på leir på utøya, i 1994, og kan ikke forestille meg hva disse ungdommene har følt når de er jaget rundt på en liten øy uten muligheter for å slippe unna. Mange tårer som felles om dagen

Her er også ferien slutt - i morgen er det striskjorta og havrelefsa på oss alle - og jeg kjenner at det skal bli litt deilig. Tre uker alene med ungene midt i flyttestria har vært slitsomt, og nå trenger jeg litt hvile. Skal jobbe mandag til onsdag, så har jeg to uker fri igjen, og de skal brukes til å pakke ut siste rest, få vasket litt i huset, og til å samle litt krefter etter ferien

Hundenavn vil jeg være med på å foreslå, men om hunden kommer fra en kennel må dere vel ha et navn som begynner på en bestemt bokstav eller??
 
Back
Topp