Skravletråd torsdag 6, juli

BabyMama

Glad i forumet
Klokka er 5 på morgenen og hvor er jeg? Jo, sitter fordypet over PC'en og oppdaterer meg på siste nytt inne på BV [:D] Må se å komme meg til køys igjen. Skulle bare opp og pumpe trøblepuppen og så legge meg igjen. Lillegull spiste seg mett på bare det ene og jeg sjanser ikke på å ikke tømme det andre. Før en vet ordet av det sitter en der med tilstoppede melkeganger, sopp og brystbetennelse alt på en gang [&:] Det er vel forresten kanskje det jeg allerede har på venstre side. Gjør så sinnsykt vondt når jeg ammer og så kjennes det ut som små klumper der inni bak areola... For noe dritt altså. Har så store bryster også - og så er de ikke brukendes til noen ting "#¤%&/(=?`!!![:@][:@][:@]

[:D] Thi-hi, det var mitt bidrag til starten på en finfin dag til dere alle! Håper den bringer dere sol og sommer og mange givende øyeblikk med lillenurkene deres [:)]

#&%¤"W¤7w.-£@€£!! [:@][:@] -Føler jeg får å si av og til å

I natt hadde jeg en perfekt natt! Ihvertfall slik at jeg ikke kan klage.
Badet kl 20, ammet kl 21, la ham kl 22 og så sov han til kl 0030. Ny forsyning og sov til 0330. Våkna kl 0600 og ville ikke sove mer..
Ikke et knyst fra jeg la ham i senga til han våknet og ville ha mat... Svært uvanlig![:D]

Men nå derimot ligger han å presser og presser. Hadde han bare fått ut noe annet enn bare luft og..[8|]
Stakkar har enda ikke bæsja siden fredag! Men om en time skal vi på 6-ukers kontroll.

Lykke til på 6-ukers kontrollen da, Irene!

Selv ble jeg akkurat vekka av tlf. fra sykehuset. De hadde fått svar på prøvene som ble tatt sist gang jeg var innom ammepoliklinikken. Prøvene viser gule stafeykokker så nå skal jeg på antibiotikakur parallelt med soppdrepende kur. Vil visst ingen ende ta, dette her. Men la oss håpe at det NÅ vil bli ordnings på ammingen da...

heisann!

jeg har ikke vert på forumet på flerer dager(husker ikke hvor mange,for dagene går i kluss hehe)når jeg har hatt tid til å sette meg ned så har ikke internett funka[:@]

men nå er jeg her og blodtrykket har sunketsitter her å svetter som en gris...varmt om dagen gitt...så jeg må nok komme meg ut snart!!!!!!!!!!

irene:så deilig med en fin natt da...her hadde vi også en fin natt:mat 21.30 våknet ikke før 03.30 ny forsyning og våkna igjen kl.0730.la oss nedpå igjen til kl.10 men den stunden ble det lite soving å mye pressing og andre lyder[:D]

så slik kan vi godt ha det fremover[:)]hvor tidlig legger derer di for kvelden?jeg steller å mater i 20-21 tiden(alt etter som dager har vert når det gjelder mat)så har hun ville hatt mat en gang før vi legger oss også i 23-24 tiden.men frem til vi legger oss ligger hun i vogga i stua.klarer ikke legge henne fra meg på sove rommet...har jo baby calling og alt men...[8|]

hvordan gikk det på 6 ukers kontrollen foresten??

babymama:hehe trøbblepuppen[:D]godt å se det enda er litt aktivitet på nettene her[8D]

ORIGINAL: BabyMama

Lykke til på 6-ukers kontrollen da, Irene!

Selv ble jeg akkurat vekka av tlf. fra sykehuset. De hadde fått svar på prøvene som ble tatt sist gang jeg var innom ammepoliklinikken. Prøvene viser gule stafeykokker så nå skal jeg på antibiotikakur parallelt med soppdrepende kur. Vil visst ingen ende ta, dette her. Men la oss håpe at det NÅ vil bli ordnings på ammingen da...

Huff, det hørtes ikke godt ut! Synes nesten er mye ammetragedier rundt om nå. Ihvertfall mange som sliter litt!
Jeg begynner å tenke; Amming forf enhver pris???[:'(]

Kontrollen gikk bra.
Benjamin sov seg gjennom legekontrollen, så vi måtte vekke ham for å få sjekka øynene. Hos helsesøster lå han å pressa og pressa og feis godlukt innimellom.[:D]
Fikk heldigvis vite at han ikke har sopp i munnen sin vi da, og glad er jeg for det.
Det eneste som bekymrer meg er at legen merka en bilyd på hjerte![&:]
Mente det kunne være normalt, men blir oppfulgt på neste kontroll igjen. Slo oss med ro at han har hatt nøye hjertekontroller på Neo i Ålesund og han ble lytta på da vi var på barneavd for noen uker siden.[8|]

Hmmm.... Ben har ikke fått mat siden kl 0930[8|]
Er så vant til at han hyler etter mat etter 2-3 timer.

Men nå sover han godt ute i vogna. Tok på kontrollen skjønner jeg...[;)]

Hei, hei!

Tror kanskje jeg har vært heldig hittil.. I natt sov Oliver fra kl 23.30 til 06.. Han fikk da mat og sov så fram til 10.30. Nå har han sovet siden 12.30.... Nesten så brystsprengen tar meg før han vil ha mat her... Det bekymrer meg litt at han ikk har bæsja siden han fikk ut beken da han ble født. Hvor lang tid kan det egentlig mellom hver avføring??

Synes synd på dere som sliter med vonde bryster o.l. Det høres forferdelig vondt ut!!

Benjamin hadde masse avføring flere ganger daglig han til sist fredag...siden det har det vært stopp!
Jeg har vært og er litt bekymret, men etter å ha snakka m lege og hs i dag så er jeg litt roligere.
Det er ikke unormalt at de bæsjer så sjeldent som en gang i uka. Jeg fikk beskjed om at både 10 og 14 dager var vanlig. Men ta kontakt m lege hvis feber, oppkast eller rett og slett dårlig almenn tilstand.
Dette forutsetter selvsagt at du kun ammer....

og da fikk vi bekreftet sopp på hele gjengen her[:@] helvete helvete...***?*=)/&^%^ fikk med en kur som skal aprøytes i munnen og gjerne holdes i munnen så lenge som mulig??? prøv det med så små unger, også skal man prøve å smøre rundt med q tip. og jeg må smøre inn puppene med samma gørra, men den er helt flytende som vann, hva f... skjedde med å lage en krem å smøre på puppene? pluss at vi fikk beskjed om å prøve å skrape tunga dems, også like enkelt, kan ikke dra ut tunga akkurat da og dette skal vi holde på med i minimum 14 dager[:@][:@][:@][&:][&:] 8ganger ca på meg og 4 ganger på ungene per dag[:(][:(]

JØSS! En heldagsjobb.... som om ikke vi hadde det fra før.. [8|]
Dobbelt for deg da Squat. Huff... Sender deg en varm klem, kommer nok over disse to ukene å skal du se.

ja vi har vel ikke noe valg noen av oss[:D] bare synd det skal være så vanskelig med sånn medisin som er helt håpløs å gi, prøvde å fortelle dem at denne må du ha i munnen en stund, også kan du stikke ut tunga så mamma kan skrape litt på belegget, ville ikke høre gitt[:@][:D] for noen vanskelige unger[:D]

hihi... trasser de allerede?[8D]
Kan vel ikke stå der å vifte med puppene foran dem for å få dem til å gape heller....?

så fort jeg begynte å skrape litt smalt munnen igjen og ble forseglet av den furte trutmunnen[:)] men må jo si jeg synes det er litt rart med sånn type medisin til barn

Ja, merkelig egentlig..
Skulle vært noe man bare kunne sprøyte inn i munnen m ei sprøyte som er flytende nok til å få has på soppen... og som var ufarlig å svelge.[8|]

nei de skal svelge den, men de skal gjerne skylle munnen med den før de svelger[8|][8|] 

Kil dem under beina så gurgler dem....?[8|]

må hvertfall gi dem etter de har spist, eller så svelger de med engang, men vi får se det an hvordan det går, ifølge helsesøster kunne det gå veldig lang tid før det ble borte. er visst ikke lett å bli kvitt det skjønte jeg[&:]

fikk du klorhexidin? mariell e kvitt d ho, men vi mått få nå anna får ho kasta opp av d, e jo saltvannsløsning d der. t mæ sa hs at d tok rundt 3 daga før d ble bort, men ska gi ett par dager ekstra bare får å forebygg litt sa ho. gir en gang pr dag vi no får ho har fått tilbake litt i sidene inni munnen.

Back
Topp