Skravletråd - Tirsdag 27.Juni

AB

Forumet er livet
Flere som ikke får sove?? Synes det er utrolig varmt og selv om jeg er sliten får jeg ikke til å sove...
Mannen min har så godt sove hjerte så han sovner nesten med engang hodet lander på puta.. og hunden min er likedan..hehe.. skulle ønske jeg var som dem.. .. men nå for tida er det lite søvn å få..[:(]

jaja.. godt det finnes BV...[:)]
Men bør vel prøve å få sove litt før jeg skal til jordmor i morgen tidlig... eller kanskje jeg er heldig å våkner med rier i morra..hmm.. det hørtes lurt ut..hehe[:)] .. nei, sjansene er vel ikke store for det... ..

*vente* vente*

mannfolk altså[;)]
Er så kjipt.. har så lyst til å ligge å snakke litt jeg om kvelden, men det rekker jeg som regel ikke før han snorker i herdig ..hehe..

jeg er som deg, mer trøtt om dagen enn om natta.. det er hvertfall godt å ha fri nå.. sover som regel til utpå formiddagen.. sover så godt når mannen min går på jobb for da er jeg helt utslitt etter lite søvn om natta.. men i morra nå jeg til jordmor, så da spøker det for den søvnen og...

Gratulerer med 37 uker[:D] Nå går det fort!!![:D]

Er det flere som er oppe? Jeg fikk ikke sove igjen da mannen min dro på jobb. Hadde bare lyst til at han skulle bli liggende, men det går vel ikke[:'(]
Så han dro, og jeg stod opp. Jeg får vel vaske og rydde litt, som jeg alltid skal...
I går tok vi ut skapet på rommet til guttungen. Skal ha klærne til begge barna på det rommet. Så nå har vi lagd hyller, som mannen min malte i går kveld. Håper vi får dem på plass i løpet av kvelden. Da blir det så bra. (skapet som stod der var helt heselig, med trådkurver, som er det verste jeg vet!!!!).
Men det er så typisk mannen min å sette i gang med slike prosjekter i siste liten. Og da blir jeg sur. Svigermor var innom en tur, og jeg var så forbanna at jeg ikke klarte snakke med henne med en gang. Men hun har jo en mann som setter i gang prosjekter også (arvelig?), så hun er den som kan skjønne meg best.
Nei, jenter. Dette ble masse info dere ikke trenger. Men nå har dere den.
Håper det er flere som står opp snart!

hallo.. bare innom igjen jeg...
skal nok køye å prøve å få sove litt.. begynner å bli rimelig trøtt etter enda en søvnløs natt..
men jeg må jo bare innom her litt først[;)]

Så flink du er 2gang, vaske og rydde[:)] ikke verst.. så flink kan jeg ikke skryte av at jeg er selv..
Tror det blir enda en slapp dag her etter jeg har vært hos jordmor.. strikking og tv fram til min mann kommer hjem[8|]

nei.. sove litt...

natta (god morgen) jenter!!!

iNFO VI IKKE TRENGER ER VI ALLE FLINKE TIL Å DELE UT I HYTT OG PINE DU... ååååhhh[:@] jeg hater den caps locken[:@]

God morgen [:D]

Den sex oppskriften satte virkelig i gang noe greier.
Nå vet jeg hva rier er for å si den sånn[&:][:D]
Vi (samboer og meg) var på kino i går for første gang i sammen, etter 3 år.
Skulle kose oss skikkelig, siste sjangs alene.
Da filmen begynte satte riene i gang, my god[&:] pusta meg igjennom den første og det ble mange fler.
Til slutt ble de så tette at jeg turte ikke se ferdig filmen.
Når vi kom hjem gikk det over.. hadde regnet med det også.
Begynner å bli proff på dette etter alle de andre som har hatt det her..

Er trøtt i dag jeg..

2gang.

Samboeren her i huset fikset hyller i skapet på barnerommet på lørdag. Treg han og!
Var sånn åpent skap man måtte trille inn kurver i[:'(]
Ble så flott atte.

Høres nok flinkere ut enn jeg er. Ting som vanligvis tar meg 45 min, kan jeg nå bruke 2 dager på. Blir jo så fort sliten!
Og først må jeg se om det er noe på nettet jeg kan kjøpe[;)]

ORIGINAL: Monicus
Nå vet jeg hva rier er for å si den sånn

Jeg sa jo at det funka!!!!
I går la jeg meg lenge før mannen, tok ingen sjanser. Måtte jo få sove litt. Men selv om du nå vet hva rier er, blir det nok mest sannsynlig litt verre. Det som er positivt, er at du nå vet at du overlever når de starter!
Det er akkuratt som om bekkenet mitt har løsna de siste dagene, håper det betyr at jeg slipper gå til termin?
Kan vi ikke ha treff i Lillestrøm i dag?

ORIGINAL: 2gang

Nå vet jeg hva rier er for å si den sånn

Jeg sa jo at det funka!!!!
I går la jeg meg lenge før mannen, tok ingen sjanser. Måtte jo få sove litt. Men selv om du nå vet hva rier er, blir det nok mest sannsynlig litt verre. Det som er positivt, er at du nå vet at du overlever når de starter!
Det er akkuratt som om bekkenet mitt har løsna de siste dagene, håper det betyr at jeg slipper gå til termin?
Kan vi ikke ha treff i Lillestrøm i dag?

Regner med at det blir mye værre ja[;)]
Treff.. hmm.. jeg må sove litt til først, så se om formen er ok.
Dette bekkenet/symfysen som jeg skrøyt så fælt av i går var blitt bra.
Det skulle jeg aldri ha sagt.. Værre enn på lenge[8|]

Lykke til i dag, chello!
Håper virkelig du blir satt i gang. Jeg tror jeg snart skal gå og legge meg litt igjen også.

Samboeren din får vel fri, om de finner ut at de skal sette deg i gang i dag?

Dette går så bra så, chello!
Men skjønner at du gruer deg. Det er på en måte bedre å ikke vite når det skal skje. Når har du time?
Da jeg hadde rier søndag kveld begynte jeg seriøst å lure på hva det var jeg hadde satt i gang, igjen. Jeg som jo burde vite hvordan det var. Men nå er det glemt igjen[:D]
Du kommer til å klare deg kjempebra! Og tenk, når du har den lille babyen liggende på magen din. Når du skal amme, eller gi mat med flaske. Tenk på hvordan huden er så myk, så myk (blir aldri så myk som de første 2 dagene), hvor godt de lukter. Alt dette er verdt det, får tårer i øynene når jeg tenker på det selv...
Og så tenk på hvordan det føles etterpå, når du ligger der og skjønner at dette klarte du, enda en gang. Så flink du er!
Lykke til!!!!!
Skal tenke på deg i dag!

Det med sprøyter skjønner jeg veldig godt. jeg besvimer bare jeg ser en.
Og da er det ikke heldig å være rhesus minus, for da må man ta ekstra mange blodprøver når man er gravid[:-]
Men det rare er at det ikke gjør meg så mye når jeg er gravid, da gjør jeg det liksom for en annen... Men når jeg ikke er gravid, derimot, går jeg rett i bakken.
Da jeg gikk med gutten min måtte jeg få næring intravenøst, klarte ikke se på hånda mi, ble uvell bare ved tanken!
Nei, sprøyta er nok verre enn fødselen, skal du se[;)]

Har sovet i 2 timer til og klarte nesten ikke stå opp.
Tror jeg må sove mer öm litt.
Nå har smertene tatt seg opp igjen, murrer skikkelig.
Det er gøy! Godt tegn på at treminen nærmer seg.

2gang. Det er veldig trygt å fint å lese mange av innleggene dine. Du er god altså!

Chello. Lykke til i dag!

Kan noen værsåsnille å fortelle meg om det bare er jeg som har problemer med bv her?? Går sååå tregt. Kaster snart pc i veggen

2gang. Det er veldig trygt å fint å lese mange av innleggene dine. Du er god altså!

Så hyggelig sagt!
Det går tregt ja! Syntes det gikk tregt i går også, og at det var bedre i dag. Men det var sikkert bare fordi jeg var så tidlig oppe.
Nå har jeg sovet nesten 2 timer, trengte virkelig det. Klarte nesten ikke stå opp igjen.
Gode forslag til hva jeg kan bake en regnværsdag? Tenkte ha litt i fryseren...

ORIGINAL: 2gang

Gode forslag til hva jeg kan bake en regnværsdag? Tenkte ha litt i fryseren...

Sjokoladekake med appelsinsmak

Sjokoladekake med appelsinsmak
Pisk sammen egg og sukker til eggedosis. Sikt sammen hvetemel bakepulver, vaniljesukker og kakao og bland vekselvis med melk, juice, finrevet appelsinskall og smeltet smør i eggedosisen.
Ikke rør deigen for lenge, da har kaken lett for å bli tett og kompakt. Hell deigen i smurt/bakepapirkledt langpanne og stek ved 200 ºC i 30-40 min.
Rør sammen glasuren og smør over lunken kake. Dryss over kokos og pynt med påskemarsipan.
Tips: Ønsker du en ekstra saftig og smakfull kake, smør appelsinmarmelade ev aprikossyltetøy over kaken før sjokoladeglasur smøres over.

Ingredienser

6
stk
egg

600
g
sukker

600
g
hvetemel

2
ss
bakepulver

2
ss
vaniljesukker

4
ss
kakao

3,50
dl
melk

1
dl
presset saft av appelsin

1
stk
appelsin, finrevet skall av

450
g
smeltet smør

Sjokoladeglasur

500
g
melis

3
ss
kakao

5
ts
vaniljesukker

0,50
dl
appelsinjuice

175
g
mykt smør

kokos

Det gikk kjapt, Monicus. Imponert!
Da blir det i hvert fall en sjokoladekake med appelsin. Må bare få kjøpt appelsin først.

Hehe..

HAr hatt planer om å bake den en stund skjønner du.
Kanskje jeg skal prøve å få gjort det i morgen?
Får vann i munn[8D]

Ja, baking er jo en god aktivitet. Nå er det ei som slår kollbøtte i magen min. Jeg spiste en stor tallerk med frokostblanding, og det må ha vært sukker i den!
Vet du hva, i går pakka jeg bagen! Kommer sikkert til å fylle på med litt etterhvert, men "grunnstammen" er pakka. Tenk om vi møtes på føden!

Den har jeg pakket for lenge siden, litt utålmodig av meg.
Du, det er fullt mulig at vi kan møtes der.
Hohoo.. så spennende!

Jeg har jo tenkt å føde minst en uke før termin. Og siden jeg er andregangs, burde sjansene være til stede (mener å ha lest det).

Back
Topp