Skravletråd tirsdag 11 juli

BIBBI3

Forumet er livet
Morn jenter og nurk!

I natt har Ben vært kjempesnill. Sovet godt imellom hver amming.. fått lagt ham uten protester og sovnet med en gang og våkna akkurat når det var på tide med mat.[:D]
Føler mer energi med en gang..
Men bæsjebleien lar vente på seg.. dag 11 nå.[&:]

I dag må jeg en tur på deltidsjobben. Pappa som vikarierer for meg sliter med lønna, så jeg bare må få ordnet det.
Hva skal dere i dag da?

Mornings...
inatt var det min tur til å ha en sønn som var mye våken. Er ikke vant med slikt fordi han stort sett får 1 måltid og sovner igjen. Hva er det da... å være lys våken kl. 05. og overhode ikke tenker å ligge i vogga si? 5.30 fikk han morgenstellet sitt. Håper ikke det blir en vane... likte bedre da morgenstellet var værmere 9 hehe [:)]

Idag har min mann tatt bagg vogna i bilen så nå kan jeg komme meg ut. Pga keisersnittet kan jeg ikke bære tungt, så da er terrassehusene uten heis en utfordring. jaja tiden går jo så fort at snart kan jeg løfte det jeg vil. Skal bli greit ja! Da skal jeg også ta stor rengjøring i leiligheten. Gleder meg virkelig til det ja!!! Har ikke kunnet gjort det på snart 1 år, så jeg savner det virkelig. Noe min mann også gjør[:D]

Irene: Jeg hadde besøk av helsesøster igår. Vi kom inn på dette med bæsjebleier til Sondre. fortalte henne at jeg viste om en gutt som hadde vært uten i over en uke. Da svarte hun meg at det regnes som innenfor normalen til det er gått 2 uker. enkelte barn forbruker så mye av morsmelka at det ikke blir noe særlig igjen til avføring. En trøst det kanskje?

ORIGINAL: trø
Irene: Jeg hadde besøk av helsesøster igår. Vi kom inn på dette med bæsjebleier til Sondre. fortalte henne at jeg viste om en gutt som hadde vært uten i over en uke. Da svarte hun meg at det regnes som innenfor normalen til det er gått 2 uker. enkelte barn forbruker så mye av morsmelka at det ikke blir noe særlig igjen til avføring. En trøst det kanskje?

Ja, jeg har hørt den før og det er en trøst.
Tenkte ringe helsestasjonen på onsdag/torsdag og høre hva jeg skal gjøre om det fremdeles ikke har kommet noe. Er bare lege på helsestasjonen torsdager her i kommunen.
Han presser veldig mye nå.. *håpe håpe*[:)]

Jo, jeg gir det innimellom.. Det hjelper på lufta.. kommer lettere ut føler jeg. Men ingen bæsj.........[:-]

Hei!
Syns dagene går så UTROLIG fort for tiden. To uker siden fødselen i dag...
Syns en time er akkurat som 5 minutter... Rart. Trodde på en måte det skulle bli litt kjedelig å gå hjemme og amme og skifte bleier men syns dagene går kjempefort og har absolutt ikke tid til å kjede meg[;)]

Ellers kommer nok bæsjebleia snart Irene, det er ikke uvanlig at de kan gå såpass lenge uten. Her i gården er det bæsj flere ganger daglig og sånn har det vært hele tiden...

Et spørsmål til dere som er innom her i dag: Hvor lenge lar dere babyen ligge til brystet per amming? Gir dere fra begge bryst hver gang??

Heisann!
Ang amming så lar jeg emma ligge til brystet sånn ca 20-30 minutter. Pröver meg litt frem, så har begynt å bare gi fra en pupp hver måltid sånn ca. For litt siden fikk hun i ca 20 min fra den ene og deretter 10 min fra den andre, men hadde en mistanke om at hun ikke fikk i seg den fete melken som kommer på slutten, så gir henne bare fra den ene pr måltid nå. Mitt råd er bare å pröve deg frem.Catra til ei jeg kjenner er mett etter 5 min, så det varierer mye. Bare de er fornöyde, får vi håpe alt er bra[;)] 

ORIGINAL: Marihøne77

Hei!
Syns en time er akkurat som 5 minutter... Rart. Trodde på en måte det skulle bli litt kjedelig å gå hjemme og amme og skifte bleier men syns dagene går kjempefort og har absolutt ikke tid til å kjede meg[;)]

Ellers kommer nok bæsjebleia snart Irene, det er ikke uvanlig at de kan gå såpass lenge uten. Her i gården er det bæsj flere ganger daglig og sånn har det vært hele tiden...

Et spørsmål til dere som er innom her i dag: Hvor lenge lar dere babyen ligge til brystet per amming? Ca 30 min, noen ganger lengre..Gir dere fra begge bryst hver gang?? Gjorde det i begynnelsen for å få opp poduksjonen. Fagfolk sier mye forskjellig... En teori er at man skal tømme brystet ordentlig hver gang for å få ut den feteste, mettende melka. Den første melka som kommer er mest tørsteslukker.. Synes dette er litt vanskelig selv... Nå gir jeg som regel bare fra ett bryst per måltid.

Ang amming så pleier jeg å gi et bryst om gangen, med mindre hun gir uttrykk av å ikke være tilfredsstilt. Varierer litt i tid, men ca 15-20 min tenker jeg, andre ganger opp mot 30 min.

Synes det er innmari vanskelig å vite hvor mye hun får i seg, om det er den riktige melken (den fete gode på slutten) etc... [8|][&:] Noen ganger dupper hun av litt, selv om hun suger bittelitt underveis. Vanskelig å vite exakt hvor mye hun får i seg da.

Uff humøret mitt er bånn i dag kjenner jeg [:(] bare regn og drit, har lyst å begrave meg under dyna å bli der til neste sommer.

Uff da, Miluna.. Du må ikke gå og grave deg ned under dyna nå?? Det blir jo litt kjedelig, da.. Håper humöret stiger etterhvert.
her i gården er jeg såååå lei av å gå rundt å lukte gulp. Det har blitt min nye parfyme, og det verste er vel at jeg begynner å bli vant til lukten[&:] [;)]
Nyter tiden til å gjöre litt nå når emma sover.
Synes det er så vanskelig å få inn rutine her, så det har vi ikke helt begynt med. Hva med dere andre? Har dere faste stellerutiner på morgenen og på kvelden? Faste klokkeslett, eller?

ORIGINAL: Marihøne77

Hei!

Et spørsmål til dere som er innom her i dag: Hvor lenge lar dere babyen ligge til brystet per amming? Gir dere fra begge bryst hver gang??

Den første måneden var det bæsj i bleia nesten hele tiden her å, men så sa det stopp inntil i dag på ellevte dagen. Er vel noe med at rundt 6 uker så modnes tarmsystemet.
Jeg lar Ben ligge til så lenge han vil. Det kan bli fra 10-30 minutt. Han får bare fra ene siden pr måltid.

ORIGINAL: sol77

Uff da, Miluna.. Du må ikke gå og grave deg ned under dyna nå?? Det blir jo litt kjedelig, da.. Håper humöret stiger etterhvert.
her i gården er jeg såååå lei av å gå rundt å lukte gulp. Det har blitt min nye parfyme, og det verste er vel at jeg begynner å bli vant til lukten[&:] [;)]
Nyter tiden til å gjöre litt nå når emma sover.
Synes det er så vanskelig å få inn rutine her, så det har vi ikke helt begynt med. Hva med dere andre? Har dere faste stellerutiner på morgenen og på kvelden? Faste klokkeslett, eller?

Det blir leggetid ofte et sted mellom kl 20-22 og morgenstell rundt kl 07-09... Men ham bestemmer jo en del selv enda.[:)]

Gulping er det her også.. har gulp i håret hele tiden. Yammy!!![8D]

Hei alle damer og babyer[:D]

Gratulerer til prinsessa mi som er 2 uker idag

Hun har surra i hele dag...nesten ikke sovet..men nå sover hun,sikkert bare fordi pappan kom hjem[8D][:D]
hihi..imårrest så hadde jeg en enorm pupp og en liten en[8D]
hadde glemt hvilken pupp jeg amma på sist[8|]
er ikke så lett å huske det...

Irene:alt fra 15 bæsjebleier om dagen til en hver 14 dag er normalt...
det sa ivertfall jordmora til meg..
Lille0My:jeg vil også shoppe klær..men skal vente til noen kg til er borte..
fikk forresten på meg dongeribuksa mi idag[:D][:D][:D]

Å var ikke det kjekt Lisbeth?? Husker jeg nesten smilte fra øre til øre når jeg fikk buksa mi på.. Sambo holdt på å le seg ihjel!

Hallo jenter!!

Irene:har du prøvd ammete? det virker her som bare det, thea emilie raper og promper og bæsjer som bare det etter at hun har fått mat...
Jeg syns også det er vanskelig å vite hvor mye melk hun har fått i seg... hun virker jo fornøyd da og hun har jo gått opp i vekt... men det bekymrer meg litt [8|]
Jenta mi var en engel i natt.... hun sovnet i halv elleve tiden, våknet ikke før 04.30 fikk mat, sovnet igjen og våknet ikke før kl. 9 igjen,*håpe håpe* at det skjer i natt også....
Ellers hvordan går det ???

Jau da, amme-te drikker jeg en kopp av for dag.[:)]

Jeppsan! Skal se om jeg får det til...[:D]

ORIGINAL: Irene30

Å var ikke det kjekt Lisbeth?? Husker jeg nesten smilte fra øre til øre når jeg fikk buksa mi på.. Sambo holdt på å le seg ihjel!

ja gjett om jeg smilte her også[:D][:D]

Lurte på... kan vi ikke få de to trådene med bilder av mor og barn + far og barn opp på topp?
Hvordan gjøres det?[8|]

ORIGINAL: Irene30

Lurte på... kan vi ikke få de to trådene med bilder av mor og barn + far og barn opp på topp?
Hvordan gjøres det?[8|]

tror du m sende pm til Maren..

OÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!!!!!!!!
Tuppelura mi griner og griner! MAGEKNIP!
Forrige døgn ble det vel ca 4 timer søvn... Ikke lett med 2 barn... Hadde håpet på å få lagt meg tidlig, a jeg er overtrøtt!

Back
Topp