Skravletråd team blue

Jeg er som dere, klarer ikke sitte å leke med barna til enhver tid. Aldri vært glad i å sette meg ned med de sånn. Men kan i gjengjeld gjerne gå ut på tur til lekeplassen med dem, lese en bok og perle/tegne. Barna har godt av å være å bli litt selvstendige, og jeg tror det er med på å utvikle fantasien dems også :)
Godt å høre at det er flere likesinnede ;)
 
Jeg har brukt denne shapeup-appen noen dager nå... Oh my, så mye mat den skal ha meg til å spise! Føles sånn iallefall. Da jeg fulgte opplegg fra Grete Roede for en del år tilbake så gikk inntaket på et visst antall kalorier pr dag. Punktum! Her må man jo spise for å kompensere for det man trener i tillegg, og jeg er så mett nå!! :p

Jeg har spist litt ekstra der jeg har fått det til, og MÅ snart spise kveldsmat føler jeg...selv om jeg er mett etter en smoothie etter treninga nå. Enda så sier appen at jeg skal spise 460 kcal :O Får bruke lørdagskosen hver uke på å kompansere for dette tror jeg, hehe...
Jeg bruker også shapeup-appen, har stilt den inn på 0,5kg nedgang i uka og skal spise 1428kcals daglig. Jeg synes det er lite! Idag har jeg spist tre måltider, en nutrilettbar, middag og kveldsmat, har igjen i ca 200 for å komme opp på 1428. Det er før jeg legger inn treninga da, men synes likevel det er lite :p må lære meg å spise måltider med mindre kalorier!! Er altfor glad i mye god mat :(

Hvor mye ligger du på daglig? Du er jo heldig som kan unne deg litt ekstra lørdagsgodt da ;) en smootjie etter treninga, vil det si at det ble en lkt på deg?:D
 
Jeg bruker også shapeup-appen, har stilt den inn på 0,5kg nedgang i uka og skal spise 1428kcals daglig. Jeg synes det er lite! Idag har jeg spist tre måltider, en nutrilettbar, middag og kveldsmat, har igjen i ca 200 for å komme opp på 1428. Det er før jeg legger inn treninga da, men synes likevel det er lite :p må lære meg å spise måltider med mindre kalorier!! Er altfor glad i mye god mat :(

Hvor mye ligger du på daglig? Du er jo heldig som kan unne deg litt ekstra lørdagsgodt da ;) en smootjie etter treninga, vil det si at det ble en lkt på deg?:D
Jeg har lagt inn nedgang på 0,75 kg i uka, og skal ifølge appen ha 1394 kcal pr dag. Nå har jeg trent for 719 kcal i dag, så skal liksom spise over 2000 kcal tilsammen. Kan da umulig være riktig selv om jeg har trent bra i dag? Har spist 5 ganske små måltider pluss frukt hittil...klarer ikke mer, føler meg helt stappa hehe...

Synes da du også sa for en stund siden at du av og til hadde problemer med å få i deg nok? Eller tar jeg feil nå?

Og ja, det ble ei mil på crosstraineren. Dvs 30 minutter, tuuuungt :p
 
ja, må ha knekkebrød:p Tror jeg hadde blitt veldig lei uten. Må ha variasjon i kosten:) Fått oppskrift hos en venninne så vet ikke helt hvor den kommer fra.
Hva er din oppskrift?
 
Jeg har lagt inn nedgang på 0,75 kg i uka, og skal ifølge appen ha 1394 kcal pr dag. Nå har jeg trent for 719 kcal i dag, så skal liksom spise over 2000 kcal tilsammen. Kan da umulig være riktig selv om jeg har trent bra i dag? Har spist 5 ganske små måltider pluss frukt hittil...klarer ikke mer, føler meg helt stappa hehe...

Synes da du også sa for en stund siden at du av og til hadde problemer med å få i deg nok? Eller tar jeg feil nå?

Og ja, det ble ei mil på crosstraineren. Dvs 30 minutter, tuuuungt :p
Den baserer seg jo på kaloriunderskudd, og hvis du skal ha et underskudd på feks 700, så er jo det uavhengig av trening og da må du spise mer for å ikke få større underskudd når du trener ;) men når du trener så mye skader det nok ikke at du ikke spiser riktig så mye som den sier ;)

Du har nok rett i det da ja ;) men da trente jeg vel litt mer og var tyngre så skulle spise mer. Var vel i den perioden jeg faktisk spiste ganske kalorifattige måntider også. Samtidig så gikk det nok litt på psyken min, jeg var redd for å spise for mye og drøyde det derfor til det lengste med å spise, noe som førte til at jeg hadde litt til overs når dagen var over. Nå prøver jeg å spise minimum 3 måltider per dag, gjerne mer også har jeg planer om å heller trene litt ekstra hvis jeg går over.

Kjempebra med ei mil da! Jeg er imponert!:)
 
Den baserer seg jo på kaloriunderskudd, og hvis du skal ha et underskudd på feks 700, så er jo det uavhengig av trening og da må du spise mer for å ikke få større underskudd når du trener ;) men når du trener så mye skader det nok ikke at du ikke spiser riktig så mye som den sier ;)

Du har nok rett i det da ja ;) men da trente jeg vel litt mer og var tyngre så skulle spise mer. Var vel i den perioden jeg faktisk spiste ganske kalorifattige måntider også. Samtidig så gikk det nok litt på psyken min, jeg var redd for å spise for mye og drøyde det derfor til det lengste med å spise, noe som førte til at jeg hadde litt til overs når dagen var over. Nå prøver jeg å spise minimum 3 måltider per dag, gjerne mer også har jeg planer om å heller trene litt ekstra hvis jeg går over.

Kjempebra med ei mil da! Jeg er imponert!:)

Pleier vanligvis å ta en god del mer enn ei mil, men i dag var det nok :p

Nå blir det dusj og senga snart, så håper jeg på en like energisk dag i morgen :D
 
Dere har virkelig vært flinke alle sammen i dag :) Her var kveldszumbaen helt fantastisk, hun hadde laget et kjempekult opplegg, så nå må jeg ta meg fatt og skifte mitt program også. Er bare så vanvittig mye arbeid, men må få gjort det.
 
Dere har virkelig vært flinke alle sammen i dag :) Her var kveldszumbaen helt fantastisk, hun hadde laget et kjempekult opplegg, så nå må jeg ta meg fatt og skifte mitt program også. Er bare så vanvittig mye arbeid, men må få gjort det.
Så gøy! Aldri prøvd zumba jeg, ser for meg at jeg har for dårlig koordinasjon også igrunn. Jeg har virkelig INGEN koordinasjon!! ;)
 
God morgen alle sammen!

Jeg er helt mørbanket i kroppen etter gårsdagens utfordrende trilletur, så d spørs faktisk om jeg tar en restitusjonsdag i dag. Dvs trilletur blir det sikkert, men ikke på samme nivå som i går :p
 
God morgen alle sammen!

Jeg er helt mørbanket i kroppen etter gårsdagens utfordrende trilletur, så d spørs faktisk om jeg tar en restitusjonsdag i dag. Dvs trilletur blir det sikkert, men ikke på samme nivå som i går :p
God morgen til deg også!
Skjønner at du er mørbanket. Men all bevegelse er jo bra, så om du tar en trilletur er jo det bra det :)
Jeg ligger på sofaen og slapper av nå mens snuppa roter rundt på gulvet. Hun har den siste tiden stått opp i 6.30 tiden og det er for tidlig for meg :p så jeg er stuptrøtt!
Blir nok lite bevegelse på på meg idag, skal hjem til mamma en tur i 11 tiden også skal jeg på middag til søstra mi senere. Mulig jeg orker litt hoppetau ikveld, håper det!:)
 
God morgen :)

Skjønner godt du er støl, men det er jo bra. Tyder på at du har brukt kroppen godt :) Jeg kan ikke si jeg gjorde så mye fornuftig i går. Skeiet litt ut når mannen plutselig lagde taco og. Men nå har han fått streng beskjed om å passe på å lage seg det når jeg er borte :p Har vært flink med kostholdet til nå, så får håpe det går bra likevel! Rekker ikke så mye trening i dag. Men er akkurat inne igjen etter en times gåtur med bikkja. Bedre enn ingenting :)
 
God morgen :)

Skjønner godt du er støl, men det er jo bra. Tyder på at du har brukt kroppen godt :) Jeg kan ikke si jeg gjorde så mye fornuftig i går. Skeiet litt ut når mannen plutselig lagde taco og. Men nå har han fått streng beskjed om å passe på å lage seg det når jeg er borte :p Har vært flink med kostholdet til nå, så får håpe det går bra likevel! Rekker ikke så mye trening i dag. Men er akkurat inne igjen etter en times gåtur med bikkja. Bedre enn ingenting :)
Det er vel ikke den verste utskeielsa du kunne gjort det der da, heldigvis! Og en time ute med hunden er vel bra det? Spørs jo naturligvis på tempo, men alt er bedre enn ingenting :D
 
God morgen til deg også!
Skjønner at du er mørbanket. Men all bevegelse er jo bra, så om du tar en trilletur er jo det bra det :)
Jeg ligger på sofaen og slapper av nå mens snuppa roter rundt på gulvet. Hun har den siste tiden stått opp i 6.30 tiden og det er for tidlig for meg :p så jeg er stuptrøtt!
Blir nok lite bevegelse på på meg idag, skal hjem til mamma en tur i 11 tiden også skal jeg på middag til søstra mi senere. Mulig jeg orker litt hoppetau ikveld, håper det!:)
06.30 er akkurat passe :p Hadde en periode han våkna mellom 5 og 6 her, gaahh! Så lenge klokken er over 6 når han våkner er jeg fornøyd, hihi...er ikke værre enn at jeg tar en liten hvil på første duppen hans :)

Koselig å besøke familie da, kos dere masse :D
 
06.30 er akkurat passe :p Hadde en periode han våkna mellom 5 og 6 her, gaahh! Så lenge klokken er over 6 når han våkner er jeg fornøyd, hihi...er ikke værre enn at jeg tar en liten hvil på første duppen hans :)

Koselig å besøke familie da, kos dere masse :D
Hun sov jo til 9 fram til hun var rundt 8 måneder, så jeg synes 6.30 er tidlig :p men på det verste med tenner osv har hun startet dagen før 5:/ håper det er tenner som plager henne nå også, og at hun etterhvert begynner å sove til rundt 8 iallefall. Jeg rekker aldri å sove mens hun sover for jeg trenger litt tid til å sovne, så nå som jeg er helt alene med ansvaret for henne blir det slitsomt i lengden. Synes synd på deg som er alene hele tiden!

Skal kose meg mye på besøk ja :)
 
Så flinke alle sammen er:)

Her går det og fint...Men skulle nok ha trent litt mer enn bare 30 day shred(24min pr dag)..men starter litt forsiktig denne gangen...så håper jeg å få til mer trening fra neste uke.
Har egentlig hatt mest fokus på kostholdet.. Det er jo det som virkelig har vært ille den siste tiden. Har vært veldig flink den siste uka.. i helga var jeg og utrolignok flink der. så håper jeg det fortsette slik fremover...
Er utrolig spent på vekta! Håper virkelig jeg har klart å gå ned hvertfall litt=)

Når det gjelder Zumba...hehe...jeg fatter ikke at folk klarer å henge med.. Veit jo at det er kjempe-effektivt, og om man får det til er det sikkert kjempegøy også!
Hege og chris: skulle hatt en time med deg tror jeg:D
Hvertfall så fikk jeg en zumba-dvd i posten her om dagen...Har jo veldig lyst å gjøre et forsøk, det ser skikkelig kjekt ut jo!men sist jeg prøvde meg gikk det ikke så veldig bra igrunn...hehe... Er det mulig å trene noe slikt hjemme? ( har ikke mulighet til å trene på treningssenter desverre)
 
Når det gjelder zumba er det egenlig ganske greit når enn har lært det grunnlegggende. Så gå på youtub og se på de forskjellige stegene som merengue, salsa, og combia. Når du kan dem så klarer du helt fint å følge en dvd ;-) Men en dvd er mye vanskligere å følge enn en reel time.
 
Så gøy! Aldri prøvd zumba jeg, ser for meg at jeg har for dårlig koordinasjon også igrunn. Jeg har virkelig INGEN koordinasjon!! ;)
Nei det er faktisk ikke så vanskelig, jeg har aldri klart å være med på aerobic og slik pga jeg ikke skjønte bæra av stegene. Men zumba er liksom trening med lek, så er ikke så nøye om enn ikke klarer alt, poenge er å bevege seg og ha det gøy :)
 
Tror jeg har et snev av sukker-abstinens i dag, DEN hodepina hele dagen! Stakkars meg! :p Håper dette går over hvis jeg klarer å holde meg unna sukkerbomber en stund...

Forresten, er det mange her som er hjemme i permisjon e.l. nå? Eller er de fleste i jobb?
 
Back
Topp