Skravletråd mandag 22 mai

FirstTime

Elsker forumet
God natt og god morgen!
Ja da var klokkka godt over midnatt...får fader ikke sove. Så varmt! Trodde vinduet var igjen..så ble rimelig skuffa da jeg sto opp og skulle åpne det...var allerede åpent gitt. Har funnet noe lurt å "putte mellom beina" for bedre liggestilling; soveposen min! Den er jo som en lang pølse. Da får jeg støtte fra kne og ned til ankler, som er riktig i følge de som kan bekkenplager og slikt :)
Ellers hold jeg og sambo på le oss skakke ista..jeg så helt freak ut da lillejenta dyttet bena ut mer enn noen gang...FREAKSHOW..HIH..neida..men føles jo litt rart :) sukk..kom ei tåre og dahhh... :)

Ka skjer idag da?

Klems

God morgen jenter..

Er på jobb igjen etter en uke ferie( som forøvrig bare fløy avgårde[:(][:(])

Jeg har ikke sovet så godt, men det er pga den lille valpen vi har fått. Han er som et lite barn.. I tillegg har jeg hattt besøk av famile snart en uke. [8|]Koselig nok, men mye styr med de og i tillegg en liten valp. Skal bli godt å bare bli oss igjen hjemme..

Er på jobb etter en slitsom helg. 30-årslag på lørdag, og oppussing resten av tida. I går rømte jeg og sønnen huset, da mannen min skulle støpe i gangen. så hele huset var i praksis avsperra. Vi var hos en venninne, var hjemme igjen i 22-tida, noe som er alt for seint for en 2,5-åring. Men det var ikke mulig å gå inn i huset tidligere...

heihei..

Go morgen alle i hop [:D]

idag so vejt ej ikkje helt ka ej ska t me , men fe besøk av svigers i 11 tida!! :)

Hei folkens![;)]
Nå er maiken i barnehagen.de skulle på bondegård i dag og hun gledet seg som en tulling........[;)]
Jeg hadde planer om å bare kose meg å slappe av i dag.Skikkelig dritvær![&:]

Da var jeg stått opp igjen, fått noen timer søvn gudsjellov. Apropos hvor ofte man skal til jordmoren så spurte jeg hun jeg går til. De hadde nye regler /retningslinjer gå etter så er ikke alle som innkaller så ofte som det skrives over. Jeg og spurte om jeg skulle begynne komme oftere nå men var ikkke meningen nei, ikke enda ialfallall. Men jeg har alltid så mye på hjertet pluss att jeg har sliti med depresjon og angst før så får time litt oftere, det er godt.

Huff for en våt dag. Fikk høre i går att det er meldt regn ut mai i Oslo, e det mulig da?? vræl! Blir så humørsyk jeg. Vil vel helst bare ligge i senga og bla i blader og bøker.....

Kos kos

Lurte på noe..har dere fått noe som helst bekreftelse fra Trygdekontoret om de innleverte søknadene deres på fødselspenger ??? Blir litt urolig jeg da, hører jo ikke en shit , ikke engang "vi har mottatt din søknad", skjønner de ikke att det er viktig el! faen!

Ringte trygdekontoret nå. NY BESKJED FRA DE: Når jeg har født må jeg sendte fødselsbevis til dem rett etterpå. Først da blir pengene utbetalt. Skjønner jo dette men kan de for pokker ikke sende meg ett skriv hva jeg skal gjøre... tenk om jeg ikke hadde ringt nå...neeei..."ekke så farlig om jeg ikke får penger lissom"....grrrrr...pissed!

Men fikk ifalllfall høre pengen sto "klare til utbetaling"..så da har jeg antageligvis fått godkjent. :)

ORIGINAL: *Maria*

Åh, det skal alltid være så vanskelig med trygdekontoret... *sukk* Vi kommer da til å ha ALT for mye å tenke på i den perioden, om vi ikke skal huske å sende melding til trygdekontoret, vel?

er det jeg mener og..rart det ikke er mer automatikk i det en det...att vi m må sende selv.. Norge i ett nøtteskall:(

!

Ja, og hvis babyen kommer rett etter en utbetaling, må man da gå en mnd uten å få noe? Hmm... Lurt å legge av litt til de ukene, kanskje? Skulle tro betalingen begynte når man gikk ut i permisjon, uansett om babyen var kommet eller ikke!

fader der sier du noe! hmm....hva pokker skal man leve av? hm...kan det stemme dette da... må nesten ringe de igjen jeg tror jeg..

heihei..

no ska ej å ei venninde ut på trilletur (me døttra hinna ) , lure på om ej klare å rive mej vekk ifrå BV ? hehe
verte vanskligare å vanskligare!!!

Har ikke sendt inn søknad til trygdekontoret enda jeg[8|]
Snakket med dem her om dagen, det skulle ordne seg uansett. Gudskjelov for det!

Jeg skal visst til legen hver uke etter uke 32.

Og ja, mensmurringer har jeg fått tilbake også.

Har vært til fysioterapibehandling for bekkenløsning. Det viste seg at det ene beinet mitt var så stivt at det var årsaken til bekkenplagene mine.
Ja, ja og var stiv både her og der, deilig med behandling!!

kvar veke ? vejt ikkje ka ti ej ska begynde me det ej..
trur at ette dinna kontrollen ej ska på , på onsdag so begynde ej å gå kvar 14ande dag... e kje sikker! :)

Ja, og hvis babyen kommer rett etter en utbetaling, må man da gå en mnd uten å få noe? Hmm... Lurt å legge av litt til de ukene, kanskje? Skulle tro betalingen begynte når man gikk ut i permisjon, uansett om babyen var kommet eller ikke!

Sånn jeg har forstått det får man fødselspenger fra man går ut i permisjon,dvs 3 uker før termin.

De sa så på legekontoret hvor jeg går at det er kontroll hver uke fra uke 32, syns det var litt mye jeg da.. + at jeg nå har fått en jordmor også som jeg skal til[&:] + fysiobeh. 1 gang pr. uke.. wæææ.. alt for mye!!

åy monicus , du he ivertfall å gjer på i vekene fram over då ! hehe :)
tru kje en begynde å gå kvar veke før i veke 36 her... e kje sikker... :)

noen som har sett "Da Vinci koden"..sitter lurer om jeg skal stikke se den etterpå.... litt usikker...har boka her..burde kanskje lese ..men da blir sikkert filmen dårlig ..hmm

blupp blupp

Har verken lest boka eller sett filmen, men det blir vel til at vi tar oss en utr på kino for å se denne mye omtalte filmen... ...

Den har jo fått fryktelige kritikker, men de tar jo ofte feil[:)] (i følge meg hvertfall[:D])

Har lest boka og holder på med engler og demoner nå.
Gleder meg sinnsykt til å se filmen, tror den er dritbra selv om boken er lest. Kan ikke regne med å få med alt i filmen heller.. Blir gøy å få enda litt mer bilder på ting..[:D][:D]

*trenger å sutre litt*

Har nettopp spydd opp middagen min[:'(]
Tror det er veldig liten plass til magesekken nå. Tåler ikke kraftig mat lengre. Spydde opp pizza her om dagen og nå kjøttkakene[:'(]
Hvis jeg bare spiser frokost så går det bra..hmm..

Back
Topp