Skravletråd Liljekonvall

Jeg kommer til å ha gått opp til fredagens veiing. Har hatt en del halsbrann i det siste, og da måååå man jo bare drikke o'boy eller spise is..... :oops::rolleyes::hilarious:
Heldigvis er det ingen som går ut ^^
Helst bør jeg sette igang med trening nå, for min erfaring er at vektnedgang går tregt når jeg begynner å trene.
Jeg prøver å bli entusiastisk over grønnsaker for tiden. Jeg begynte å ta opp Bra godt, og ble inspirert av det. Så nå har jeg prøvd lasagne med squash istedenfor pasta, og det var jo faktisk godt. Fikk servert lasagne med søtpotet i helgen, og det og var godt :)
Jeg har lyst til å unngå mel der jeg kan, og heller gå for grønnsaker. Litt usikker på hvor lenge det vil vare :p
Men jeg tenker på å gå litt nærmere lavkarbo, siden lavkalori gjør meg en tanke forstoppet :eek:
Man kan fort bli forstoppet av lavkarbo også om man er for forsiktig med fett (eller glemmer drikke nok vann selvfølgelig)
 
Hvordan smaker det?
Når jeg prøver å lage den type brød, så blir smaken virkelig ikke god.
Så ender bare med at det ligger der og mugner :(
Oh. Helt motsatt. Brødet er så godt at jeg sliter med å begrense antallet skiver jeg spiser. Skal finne link til grunnoppskriften.
 
Oh. Helt motsatt. Brødet er så godt at jeg sliter med å begrense antallet skiver jeg spiser. Skal finne link til grunnoppskriften.

Så herlig :D
 
Jeg startet med denne oppskriften, men da jeg hadde svangerskapsdiabetes reagerte jeg på alt av mel, inkludert kruskakli, så jeg har modifisert litt, og synes det smaker enda bedre nå.

http://oppskrift.klikk.no/verdens-beste-lavkarbobrød/4397/

Jeg baker 3 litt større brød av gangen:

16 egg
2 bokser rømme (ofte. Kan ta kokoskrem og mye forskjellig)
2 dl olje
200g solsikkefrø
200g linfrø
200g sesamfrø
200g knuste mandler (grovknust i foodprosessor)
40g husk (ikke i originaloppskriften, men trengs pga mandler)
20g bakepulver
 
Om noen av dere som følger lavkarbo er interessert og har ismaskin, så har jeg en veldig god oppskrift på sjokolade-is (obs den er proppfull av kalorier og bør brukes som eget måltid)
 
Jeg kommer til å ha gått opp til fredagens veiing. Har hatt en del halsbrann i det siste, og da måååå man jo bare drikke o'boy eller spise is..... :oops::rolleyes::hilarious:
Heldigvis er det ingen som går ut ^^
Helst bør jeg sette igang med trening nå, for min erfaring er at vektnedgang går tregt når jeg begynner å trene.
Jeg prøver å bli entusiastisk over grønnsaker for tiden. Jeg begynte å ta opp Bra godt, og ble inspirert av det. Så nå har jeg prøvd lasagne med squash istedenfor pasta, og det var jo faktisk godt. Fikk servert lasagne med søtpotet i helgen, og det og var godt :)
Jeg har lyst til å unngå mel der jeg kan, og heller gå for grønnsaker. Litt usikker på hvor lenge det vil vare :p
Men jeg tenker på å gå litt nærmere lavkarbo, siden lavkalori gjør meg en tanke forstoppet :eek:
Bare bra med en høyere startvekt er det ikke? Lettere å gå raskt ned i starten da;-)
 
Jeg startet med denne oppskriften, men da jeg hadde svangerskapsdiabetes reagerte jeg på alt av mel, inkludert kruskakli, så jeg har modifisert litt, og synes det smaker enda bedre nå.

http://oppskrift.klikk.no/verdens-beste-lavkarbobrød/4397/

Jeg baker 3 litt større brød av gangen:

16 egg
2 bokser rømme (ofte. Kan ta kokoskrem og mye forskjellig)
2 dl olje
200g solsikkefrø
200g linfrø
200g sesamfrø
200g knuste mandler (grovknust i foodprosessor)
40g husk (ikke i originaloppskriften, men trengs pga mandler)
20g bakepulver

Må bruke en fridag på det ja :)
 
Man kan fort bli forstoppet av lavkarbo også om man er for forsiktig med fett (eller glemmer drikke nok vann selvfølgelig)

Jeg gikk på lavkarbo for noen år siden, og det funket virkelig! Ikke bare på vekta, men på psyken. Helt fantastisk :)
 
Haha, det er riktig :D
Forbrenningen går opp og, så kanskje det blir en finfin start for meg ^^

Du er utrolig flink! Du har jo rocket hver eneste krig :D
 
En ting som blir fast hos oss da.
Tacofredag. Den får ingen ta fra meg :p
 
En ting som blir fast hos oss da.
Tacofredag. Den får ingen ta fra meg :p
Takk gud da er jeg ikke alene :hilarious: Vi har nemlig nachos fredag her i huset og kjente tårene sprang på når jeg tenkte at jeg måtte kvitte meg med den :hilarious:
 
Må bruke en fridag på det ja :)
Fridag? Holder med 2timer og da er jo 1 time steketid. Jeg bruker 10 min på å blande, 15 min for at husken skal svelle, 1 time på å steke og så 15 minutter igjen senere på dagen for å skjære i skiver og fryse ned. Det er en røre, så det går raskt og gir lite kjøkkenvask. 30 min innsats (inkludert oppvask) og mest venting.
 
Last edited:
Takk gud da er jeg ikke alene :hilarious: Vi har nemlig nachos fredag her i huset og kjente tårene sprang på når jeg tenkte at jeg måtte kvitte meg med den :hilarious:

Hehehe, den blir!
Selv om jeg må ned i vekt og være mer strikt i ukedagene, er det lov å kose seg litt i helgene. Bare passe på mengden ;)
 
Fridag? Holder med 2timer og da er jo 1 time steketid. Jeg bruker 10 min på å blande, 15 min for at husken skal svelle, 1 time på å steke og så 15 minutter igjen senere på dagen for å skjære i skiver og fryse ned. Det er en røre, så det går raskt og gir lite kjøkkenvask. 30 min innsats (inkludert oppvask) og mest venting.

Det tar ikke lenger tid? Så kjekt!
 
Noen som vil være med på en planke challenge? :D Målet er 3minutter uten pause.
I dag måtte jeg ta en del pauser :eek::oops:
30 sec om gangen klarte jeg.. Siste omgangen klarte jeg 45sec..
Når målet er graviditet, så burde jo absolutt en sterk core være en fordel..
 
Noen som vil være med på en planke challenge? :D Målet er 3minutter uten pause.
I dag måtte jeg ta en del pauser :eek::oops:
30 sec om gangen klarte jeg.. Siste omgangen klarte jeg 45sec..
Når målet er graviditet, så burde jo absolutt en sterk core være en fordel..
Jeg er med! Har ikke tatt tiden på en planke siden lenge før siste svangerskap, så har virkelig ingen anelse om hva jeg klarer
 
Du er utrolig flink! Du har jo rocket hver eneste krig :D

<3
Jeg prøver så godt jeg kan. Det er egentlig laget som gir meg motivasjon, men jeg skulle jo ønske jeg kunne gjort det for min egen del :)
 
En ting som blir fast hos oss da.
Tacofredag. Den får ingen ta fra meg :p

Taco er digg :D Og det trenger ikke være så usunt heller, om man passer på hva man har i. Men fredag er jo kosedag etter en lang slankeuke, så kjør på og kos deg :D
 
Back
Topp