Skravletråd!! Leser du, MÅ du svare :)

Fy søren jeg er lei av drittvær!
Og nå er det like gjerne ekstremvarsel her. Kommer jo til å renne vekk med snøen om det fortsetter å regne sånn som nå.

I dag har jeg vært gjennom et par tøffe tak, og flere kommer. Nå skal jeg prøve å slappe av bittelitt på sofaen, før jeg setter i gang igjen. Og i kveld skal jeg på førstehjelpskurs i barnehagen :) Det blir fint. Og etter det skal jeg vel kanskje bake litt til i morgen. Da skal jeg nemlig ha homeparty for en venninne som er konsulent for virrevapp (barneklær). Gleder meg til det, da!
 
Dette var en snedig tråd for en nysgjerrig jente syns jeg 

Dagen begynte klokken seks for alle mann her idag. Har hatt besøk i hele helgen av ei venninne av meg som måtte rekke frem til Gardermoen til klokken var 09.00. Helgen har inneholdt  shopping og snakkis. Shopping på fredag, tur ned til byen og Aker Brygge på lørdagen og i går var vi inne hele dagen med frokost litt langt på formiddagen. Fikk også farget håret hennes, klipt henne og tynna ut litt bak der i går :-) (eks. frisør) 
Samboer'n engasjerte seg i å ta med Minister'n på bursdag på lørdag og ut en tur i det fantastiske været i går :-)

Idag var jeg hos legen for å ta Glykosebelastning og prøvene var heldigvis veldig fine :-D Jeg takler sukker bra ;-P Eller ble jeg sykemeldt 100% fremover p.g.a. Bekkenet. Og nå skal snakke med sjefen på jobb før jeg henter storebror i BHG.  :-)
 
Dette var artig med skravletråd..emoticon

I dag så har eg sove lenge , kost meg med frukosten. Etterpå var eg ein tur på forskjellige butikker , handla mat, babykle,fått tak i gratis bleiebøtte, litt kle til meg sjølv. Så no er eg komt heim igjen og venter berre på at samboaren skal koma heim fra arbeid . Då skal me ete middag og slappe av resten av dagen/kvelden.emoticon
 
Jeg har nå satt meg i gostolen, som jeg har lengtet sårt etter idag. En dag i praksis på skole med harde stoler og mye sitting er virkelig drepen for bekkenet. Var en kjapp tur på byen for å bytte noe garn til strikkinga, og er helt ødelagt :/ I tillegg har jeg hatt så vondt i magen i dag!! Viste seg å være luftsmerter "heldigvis". Sånn, nå har jeg fått ut sytingen ;) Blir en rolig kveld med tv-titting og håndarbeid tenker jeg :)
 
Så fikk jeg samme dille denne gang som sist.. paradise hotel.
Jeg vet det. 
Men for meg er det et studie i antropologi. Sosialantropologi.
Jeg er like forundret hver gang!
 


Gollemor skrev:
Så fikk jeg samme dille denne gang som sist.. paradise hotel.
Jeg vet det. 
Men for meg er det et studie i antropologi. Sosialantropologi.
Jeg er like forundret hver gang!


Hehe, jeg blir så flau av det jeg. Men jeg så litt i går.... Jeg skjønner det bare ikke helt, og er glad for at jeg aldri har hatt interesse av å være med på noe slikt :p

Ellers ser jeg at det blir strååålende vær i dag, så jeg skal "dataratammm" vaske vinduer! Jippi Det er faktisk det jeg liker best av husarbeid! Må vel også få vasket klær og resten av huset, kanskje bake noen boller og? 
Hmm, jeg kan jo sette deigen, trille ut og la bollene heve imens jeg vasker vinduer. Det var lurt!
 


LittleMonkey skrev:


Gollemor skrev:
Så fikk jeg samme dille denne gang som sist.. paradise hotel.
Jeg vet det. 
Men for meg er det et studie i antropologi. Sosialantropologi.
Jeg er like forundret hver gang!


Hehe, jeg blir så flau av det jeg. Men jeg så litt i går.... Jeg skjønner det bare ikke helt, og er glad for at jeg aldri har hatt interesse av å være med på noe slikt :p

Ellers ser jeg at det blir strååålende vær i dag, så jeg skal "dataratammm" vaske vinduer! Jippi Det er faktisk det jeg liker best av husarbeid! Må vel også få vasket klær og resten av huset, kanskje bake noen boller og? 
Hmm, jeg kan jo sette deigen, trille ut og la bollene heve imens jeg vasker vinduer. Det var lurt!


Hva er ditt beste vindusvasketips? 
Jeg gjør litt forskjellig, men tørker alltid av med avispapir! Da blir det ikke skjolder.
Her regner det, så jeg har overhodet ikke tenkt å vaske vinduer :P

Men jeg må vaske dass og kjøkken, og så bake ett eller annet før det kommer en flokk med damer på besøk i kveld :)

I tillegg har jeg en grumpy tass hjemme i dag, og jeg irriterer meg nok en gang over at vi ikke har bestilt Disney junior enda :P 
Gutten er ikke syk, bare trøtt og sliten. Og siden barnehagen skulle på langtur i dag, var det snilleste for ham å holde ham hjemme :) Han vil takke meg senere :P Haha!
 


Gollemor skrev:


LittleMonkey skrev:


Gollemor skrev:
Så fikk jeg samme dille denne gang som sist.. paradise hotel.
Jeg vet det. 
Men for meg er det et studie i antropologi. Sosialantropologi.
Jeg er like forundret hver gang!


Hehe, jeg blir så flau av det jeg. Men jeg så litt i går.... Jeg skjønner det bare ikke helt, og er glad for at jeg aldri har hatt interesse av å være med på noe slikt :p

Ellers ser jeg at det blir strååålende vær i dag, så jeg skal "dataratammm" vaske vinduer! Jippi Det er faktisk det jeg liker best av husarbeid! Må vel også få vasket klær og resten av huset, kanskje bake noen boller og? 
Hmm, jeg kan jo sette deigen, trille ut og la bollene heve imens jeg vasker vinduer. Det var lurt!


Hva er ditt beste vindusvasketips? 
Jeg gjør litt forskjellig, men tørker alltid av med avispapir! Da blir det ikke skjolder.
Her regner det, så jeg har overhodet ikke tenkt å vaske vinduer :P

Men jeg må vaske dass og kjøkken, og så bake ett eller annet før det kommer en flokk med damer på besøk i kveld :)

I tillegg har jeg en grumpy tass hjemme i dag, og jeg irriterer meg nok en gang over at vi ikke har bestilt Disney junior enda :P 
Gutten er ikke syk, bare trøtt og sliten. Og siden barnehagen skulle på langtur i dag, var det snilleste for ham å holde ham hjemme :) Han vil takke meg senere :P Haha!



Nylonvask i vaskevannet gjør susen for å få rene skinnende vinduer! Vask over vinduene og dra dra over med en nal etterpå, bedre blir det ikke :) har akkurat tatt vinduene ut og innvendig, og blir like imponert over nylonvasken hver gang ;)
 
Er en time og 20 minutter siden jeg fikk nedpå siste rest av sukker blandingen. 
Og nå kommer kvalmen sigende....

Fikk heldigvis lov å kjøre hjem og ikke sitte på vente værelse i 2 timer. Har strikket litt men nå greide jeg ikke mer... føler jeg må brekke meg hhele tiden...

Æsj denne glukosebelastning testen....

Gler meg til å drikke å spise litt nå....
 


AnneMy skrev:






Nylonvask i vaskevannet gjør susen for å få rene skinnende vinduer! Vask over vinduene og dra dra over med en nal etterpå, bedre blir det ikke :) har akkurat tatt vinduene ut og innvendig, og blir like imponert over nylonvasken hver gang ;)


Ja, har brukt nylonvask i det siste. Det er så herlig :D 
Blir _nesten_ en fryd å vaske vinduer!
 


*Singo* skrev:
Er en time og 20 minutter siden jeg fikk nedpå siste rest av sukker blandingen. 
Og nå kommer kvalmen sigende....

Fikk heldigvis lov å kjøre hjem og ikke sitte på vente værelse i 2 timer. Har strikket litt men nå greide jeg ikke mer... føler jeg må brekke meg hhele tiden...

Æsj denne glukosebelastning testen....

Gler meg til å drikke å spise litt nå....


Jeg føler virkelig med deg!!
Det er så hæslig 
 


Gollemor skrev:


AnneMy skrev:






Nylonvask i vaskevannet gjør susen for å få rene skinnende vinduer! Vask over vinduene og dra dra over med en nal etterpå, bedre blir det ikke :) har akkurat tatt vinduene ut og innvendig, og blir like imponert over nylonvasken hver gang ;)


Ja, har brukt nylonvask i det siste. Det er så herlig :D 
Blir _nesten_ en fryd å vaske vinduer!



Nå skal dere få ett tips damer! Jeg bruker spylerslangen,og mens jeg søyler på vinduene så heller jeg litt zalo i strålen. Lar det få virke litt,så spyler jeg over med bare vann igjen. Skinnende rene vinduer,og jeg tar hele huset på en halv time. :) Enkelt og genialt spørr du meg! Har ikke brukt nylonvask og nal siden! ;)
 


Sandbakk skrev:


Gollemor skrev:


AnneMy skrev:






Nylonvask i vaskevannet gjør susen for å få rene skinnende vinduer! Vask over vinduene og dra dra over med en nal etterpå, bedre blir det ikke :) har akkurat tatt vinduene ut og innvendig, og blir like imponert over nylonvasken hver gang ;)


Ja, har brukt nylonvask i det siste. Det er så herlig :D 
Blir _nesten_ en fryd å vaske vinduer!



Nå skal dere få ett tips damer! Jeg bruker spylerslangen,og mens jeg søyler på vinduene så heller jeg litt zalo i strålen. Lar det få virke litt,så spyler jeg over med bare vann igjen. Skinnende rene vinduer,og jeg tar hele huset på en halv time. :) Enkelt og genialt spørr du meg! Har ikke brukt nylonvask og nal siden! ;)

Bor i 2. etg, så det går ikke :P

Men skal huske på det!
 


Gollemor skrev:



Hva er ditt beste vindusvasketips? 
Jeg gjør litt forskjellig, men tørker alltid av med avispapir! Da blir det ikke skjolder.
Her regner det, så jeg har overhodet ikke tenkt å vaske vinduer :P

Men jeg må vaske dass og kjøkken, og så bake ett eller annet før det kommer en flokk med damer på besøk i kveld :)

I tillegg har jeg en grumpy tass hjemme i dag, og jeg irriterer meg nok en gang over at vi ikke har bestilt Disney junior enda :P 
Gutten er ikke syk, bare trøtt og sliten. Og siden barnehagen skulle på langtur i dag, var det snilleste for ham å holde ham hjemme :) Han vil takke meg senere :P Haha!


Jeg har vel ikke så mange tips :p Vasker med en sånn hårete dings, jif vindusvask i varmt vann og så bruker jeg nal og tørker kantene med microfiberklut. Blir ikke skjolder av det :) Nå er jeg ferdig med 1.etg i tillegg til at jeg har måket hele markterassen før solen faller på den og smelter det siste tynne islaget :) Skal få kjøpt noen billige hagemøbler på jysk snart sånn at vi kan begynne å sitte ute "hele" dagen. Jeg er strålende fornøyd med været og temperaturen :p 

Droppet bollebakingen da jeg fant ut at jeg manglet smør + at venninnen som kaaanskje skulle komme innom en tur i dag er syk. Tar det heller en annen dag :) Kanskje i morgen, for da skal vi ut i skogen og grille sammen med en annen venninne og hennes 2 grand danoiser og 3chihuahuaer :p Jeg tar med mini og min franske bulldog. Det blir nok koselig :)

Vaske dass må jeg og, men det frister ei.. Nå kjenner jeg det igrunn litt i ryggen også, så kanskje jeg skal klappe meg på skulderen og la meg selv ta det en annen dag? :p

Greit å holde dem hjemme om formen ikke er helt tipp topp. Selv har jeg ikke barnehagebarn, så her er hun sammen med meg hele dagen. Stakkars trollunge :p
 


*Singo* skrev:
Er en time og 20 minutter siden jeg fikk nedpå siste rest av sukker blandingen. 
Og nå kommer kvalmen sigende....

Fikk heldigvis lov å kjøre hjem og ikke sitte på vente værelse i 2 timer. Har strikket litt men nå greide jeg ikke mer... føler jeg må brekke meg hhele tiden...

Æsj denne glukosebelastning testen....

Gler meg til å drikke å spise litt nå....


Tok dn i går jeg også, skjønner hvordan du har det... Fy meg sier jeg bare :-/
Hvordan ble prøvene?

Ellers så var jeg hos kiropraktor idag pga. det legen sa var bekkenløsing. Noe som det ikke er. "Bare" vondt i ryggen heldigvis og han trodde nok han skulle få fiksa det etter litt knekking her og der :-P Tror foresten legen min hadde det litt lett med og si at det var bekkenet når jeg kom dit over jul med vond korsrygg.
I følge kiropraktor er det meget alvorlig med tanke på at det er lite og gjøre med bekkenløsing og det er sjeldent det går over og krykker blir som regel dens følgevenn :-/  Så jeg er jo veldig glad for at jeg bestilte meg time, og det er en "filleting" jeg sliter med.  

Jeg begynte også å vaske vinduer her i formiddag, så skal ta siste rest nå og bare sette meg ned etterpå, før samboer og storebror kommer hjem :-D
(Tror jeg skal servere is på verandaen i ettermiddag også foresten B-)
 
I dag er en litt trist dag for meg.. I løpet av et par dager har jeg lest på FB at to gamle skolekamerater av meg har mistet barnet sitt, en inni magen til moren og en bare timer etter hun født. Jeg kjenner at jeg ikke helt har taklet å lese dette, jeg er blitt besatt på å kjenne liv hele tiden og er fryktelig lei meg og redd..

I dag gråt jeg litt på jobb (har heldigvis et eget kontor), det eneste jeg tenker på er at jeg håper det går bra med babisen min.. :)
 
Huff så forferdelig å oppleve noe sånt! Huff... Jeg prøver å styre unna alt jeg ser på tv og aviser om triste ting for tida... Klarer liksom ikke å høre om hvor fæl verden kan være. Men vi må jo bare prøve å være realistiske og satse på alt går bra med våre små nurk. Selv om det er lettere sagt enn gjort. Jeg er imponert over alle dere som vasker og baker. Jeg hadde blitt helt kake om jeg skulle begynt på vindusvask. Har sittet plantet i hele dag, og jobbet med budsjett.... Nå skal jeg snart hente gullet i barnehagen.... :)
 
Ja, jeg prøver å styre unna så mye jeg kan også, klarer f eks ikke se på beretninger om begynnelsen, men her var det liksom rett foran meg når jeg logget inn på FB. Og da måtte jeg nesten lese det som sto skrevet.
 
uff, skjønner at det går inn på deg :(

Her har vi prøvd å nyte det fine været i dag. Var nede med jentene på en butikk her go kjøpte oss is, som vi satte oss på en benk for å spise. Kjempekoselig, helt til minstemor tissa på seg ;(

nå skal vi spise middag: grillet laks. NAM
 
Middag jaa.. Huff det evige spørsmålet.. Hva skal vi ha til middag i dag? HJELP :P Kan noen hjelpe meg her? Fantasien har vist gått sin vei..

Blir også litt misunnelig når jeg ser dere begynner å klargjøre ute plassen til vår og sommer. Bor nå i en 45kvm leil. meen venter på at vi skal overta et hus om en UKE :D gleder meg som et lite barn :P og der er plattingen like stor som leil. så det blir en stor forandring :) 
 
Back
Topp