Skravletråd lag STJERNESKUDD

Oioioi. 4 ganger? Trente du før? Hva trener du? :)
Ja har trent litt, men ikke så mye da. Kanskje 1-2ganger i uka. Går helst å trener på gruppetimer med aerobic, step litt spinning. Er dessverre ikke god å trene på egen hånd. Må ha noen som 'pusher' meg litt :)
 
Heihei! Vårt lag består av :
KineLee (Lagleder)
*Demilo*
Bkno4304942
Mari=)
Tussi_lussi
Mocca
Marte83
småbrukerfrue
Håpefull85
Major Dot
fitandstrong2015
Sara
Julibaby14
Hadde glemt en deltaker, så dere får en ekstra på laget: katrineee
 
Jeg er 35, mor til to og prøver sammen med min mann på vår tredje. Det har tatt lang tid, så i mellomtiden prøver jeg å få tilbake vekta sånn mot det den var for et par år siden, samt leve sunnere. Blir jeg gravid før krigen er over ryker jeg nok ut, for da snakkes urett vel vekta etter noen uker.
 
Hei :) 31år her å har en samboer. Vi har dessverre ingen barn, men skal igang med ivf til sommeren. Ønsker derfor å ned i vekt å komme meg i form.
 
Hei:) 29 år, samboer, ingen barn. Prøvd i 10 mnd nå så håper den sitter snart, og skulle d skje ryker vel jeg også ut fra konkurransen:p Størst er selvsagt ønsket om å bli gravid, men i mellomtiden skal jeg prøve å gå litt ned i vekt hvertfall:)
 
Hei :) 25 år, samboer og mamma til en liten jente på 6 mnd :) her skal babyvekten av :D
 
Har dere noe kg mål eller? :)

Jeg har et kilomål, men det er innen... sommeren om jeg ikke er blitt gravid innen da. Altså lenger enn krigen. Målet er 55 eller 56 kilo. Det er ikke så mye, men det "skumle" er at opprinnelig var mplet 52-53, så skrudde jeg det oppover... Jeg var 51-52 før jeg ble gravid første gang, jeg var 52 igjen da jeg ble gravid andre gang, og har siden ikke vært under 55, og er nå altså 60. Det er ikke at det er så mye, men det er, for meg, mer enn jeg trives med, og særlig det at så mye av det ligger rundt magen, noe som ikke er ideelt for meg med diabetesrisiko.

Det kan jo være greit å snakke om, vi som lag skal dele vekt og tanker, og jeg er altså ikke av de som er overvektig eller på grensen til det på noe vis. Jeg har ingen spiseforstyrrelse, og ønsker meg ikke ned i undervekt hvor jeg lenge var, og her et mål om altså ca 5 kg ned. Noe som er "fintuning" i forhold til dem som slanker seg litt mer "med grunn" enn jeg føler mange synes jeg har. Men jeg liker ikke den magen, jeg liker ikke faren for diabetes, jeg vil derfor ned. Ned i vekt, ned i cm rundt magen, og ned i usunne sukkervaner (kakao)
 
Jeg har et kilomål, men det er innen... sommeren om jeg ikke er blitt gravid innen da. Altså lenger enn krigen. Målet er 55 eller 56 kilo. Det er ikke så mye, men det "skumle" er at opprinnelig var mplet 52-53, så skrudde jeg det oppover... Jeg var 51-52 før jeg ble gravid første gang, jeg var 52 igjen da jeg ble gravid andre gang, og har siden ikke vært under 55, og er nå altså 60. Det er ikke at det er så mye, men det er, for meg, mer enn jeg trives med, og særlig det at så mye av det ligger rundt magen, noe som ikke er ideelt for meg med diabetesrisiko.

Det kan jo være greit å snakke om, vi som lag skal dele vekt og tanker, og jeg er altså ikke av de som er overvektig eller på grensen til det på noe vis. Jeg har ingen spiseforstyrrelse, og ønsker meg ikke ned i undervekt hvor jeg lenge var, og her et mål om altså ca 5 kg ned. Noe som er "fintuning" i forhold til dem som slanker seg litt mer "med grunn" enn jeg føler mange synes jeg har. Men jeg liker ikke den magen, jeg liker ikke faren for diabetes, jeg vil derfor ned. Ned i vekt, ned i cm rundt magen, og ned i usunne sukkervaner (kakao)
Synes du høres fornuftig ut jeg! :) Greit at du har skrudd opp også. Kroppen blir jo ikke helt lik som før svangerskapet. Hvor høy er du? Jeg er 166 og vil i første omgang ned til 64. Så får jeg se derfra. Før graviditeten lå jeg på 58-62. Svingte endel pga bulimi. Noe som jeg ikke skal tilbake til :)
 
Jeg er ca like høy som deg, pleier å regne med 167, jeg har bare vært ganske tynn hele mitt liv. Jeg husker at jeg som barn sa at "når jeg blir 18 skal jeg bli blodgiver" (min far var det) 18 år gammel var jeg ikke 50 kg, som er minstekravet for blodgivere.

Noen år senere, jeg hadde truffet manne, så jeg var vel 22-23 tenker jeg, ble jeg blodgiver, altså 51 kg tung omtrent. Jeg ser jo på vekta at jeg ikke egentlig er tung i det hele tatt. Det er derfor ikke egentlig kiloene som er fokuset mitt, men det er nå engang lettere å måle det da. 51 vil jeg ikke ned igjen til, og målet mitt etter svangerskapene var å ligge mer rundt 53, det var greit med 55 også. Jeg var 55 etter at eldste var født, sånn når det var gått noen mnd, og jeg tenkte at jeg skulle få beholde de kiloene, det var greit det. Han var en som ikke sov lett, jeg gikk to timers trilletur hver dag. For å si det sånn, jeg kom ned på 52 igjen ja.

Lillesøster, hun sov 20 minutter, enten jeg trilla eller satte fra meg vogna. Vi skulle flytte, så jeg trengte tida til å pakke, derved gikk jeg ikke 2 timers trilleturer med henne, jeg gikk 20-30 minutter, nok til at hun sov, og bikkja fikk lufta seg, også var det hjem og pakke videre. Jeg gikk ikke ned like mye der nei. Og så lå jeg på 58 og tenkte at et par tre kilo ned hadde jo vært greit. Vi begynte å prøve på en ny baby, og ikke vet jeg hva som skjedde, men jeg gik OPP et par tre kilo i stedet. Så derfor vil jeg ned 5-6 kg.

Dvs, jeg kan beholde noen av dem dersom jeg får gjort noe om til muskler. Muskler kan jeg trenge, heller enn fett rundt magen. Fett rundt magen er ikke sunt.
 
Back
Topp