Skravletråd Lag Blåbær

Kan ha sjokolade i huset så lenge det ikke er åpna :)

Men har jeg åpna forsvinner alt.
Da har du sterkere vilje enn meg :) Må bare ha sunne alternativer, for jeg kikker ofte i skapet etter snacks om kvelden.
 
Da har du sterkere vilje enn meg :) Må bare ha sunne alternativer, for jeg kikker ofte i skapet etter snacks om kvelden.
Joda slåss med meg selv til tider. Men må ha litt kontroll :p
 
Jeg er snart 28 år, er med på slankekrigen her for første gang. Jeg bor i nord-norge sammen med samboeren min, min seks år gamle sønn og en hund. Jeg har 20 kg for mye etter svangerskap og røykeslutt, som jeg gjerne vil bli kvitt. Spørs om jeg blir kvitt alt i denne runden fordi vi har akkurat begynt å prøve på nr 2. Men hvert kilo mindre er jo bedre for helsa så, jeg skal stå på!
Mitt største problem er sjokolade! Helt sykt hekta, det ble mye verre når jeg slutta å røyke.

Gleder meg til å komme igang, men kan tenkes at jeg blir å trenge hjelp med å regne ut vektnedgang i kilo og prosent, for jeg er utrolig dårlig i matte :p
Jeg hadde 24kg "for mye" for et år siden da vi prøvde på nr2. Gikk ned 5kg og ble gravid med det samme :) -var sikkert flere faktorer som spilte inn, men :) 20kg høres så mye ut, delmål er litt mer overkommelige :)
 
Idag har jeg spist sjokolade, boller og lakris. Den påsken har vært lang i år... :eek: men må putte vekk det nå, er klar for laaang trilletur i morgen og lifesum-appen er oppdatert og klar for å være min gode hjelper de neste ukene :)
 
Jeg hadde 24kg "for mye" for et år siden da vi prøvde på nr2. Gikk ned 5kg og ble gravid med det samme :) -var sikkert flere faktorer som spilte inn, men :) 20kg høres så mye ut, delmål er litt mer overkommelige :)
Ja det er sant, da får man litt mer bakkekontakt underveis :)
Hehe håper jo egentlig at jeg blir gravid fort, men det er jo ikke et hinder for å være med her, trene og spise sunt :)
 
over 13 000 skritt i dag, NOE rett gjør jeg da. Men snoker for mye i skapene i tilegg
 
Da har du sterkere vilje enn meg :) Må bare ha sunne alternativer, for jeg kikker ofte i skapet etter snacks om kvelden.

Her har jeg fjernet/flyttet alt som er digg fra det faste skapet og flyttet inn en eske med sukkerfri tyggis, en pose usaltet og uristet cashew, en pose usaltet og uristet pistasj, og en pose IFA sukkerfrie frukt pastiller til de dagene suget er som værst..
Det hjelper helt sykt mye, for veldig ofte finner jeg meg selv inni skapet uten å ha åpnet det med vilje..

Ellers er målet å drikke fire camelbak'er (vannflasker) om dagen, så etter jeg har vært i skapet passer jeg alltid på å gå rett til springen.. Vannet slukker suget, dessuten føles det godt å ha en rutine og en plan når kroppen roper etter sukker og karbo..
 
Når jeg tenker over det tror jeg faktisk det er kjempe viktig (for min del i hvert fall) å ha en plan når jeg ubevisst går for å lete etter noe å spise.. For om jeg ikke har en fast plan ender jeg ofte med å raide ett og ett skap, og plutselig har jeg spist opp kakestrøssel som gikk ut i fjor.. Ikke smakte det veldig godt heller..

Når jeg finner meg selv i skapet, og jeg ikke finner noe digg der, er jeg egentlig klar for å snu meg til kjøleskapet, men så stopper jeg opp å husker at planen er å drikke vann.. Fem minutter etterpå sitter jeg i sofaen å har glemt alt om skapet og alt jeg fyser på!!
 
Hvem her er allerede i gang, og hvem begynner opplegget i morgen?

Selv er jeg alt godt i gang, dessverre har vekten sluttet å gå noe særlig nedover på tross av kaloritelling.. Får prøve å være enda strengere fremover..
 
Jeg kan ikke ha godis i hus. Ikke sjokoladepålegg en gang. Da forsvinner det!

Jeg er allerede i gang med slanking. Noen flere? Gått ned 7 kg siden jul :D Det jeg unner meg ofte er sukkerfri brus. Men det kan også gå noen bananlapper hvis jeg lager det til mini ;)

Jeg går lange trilleturer. Og litt hjemmetrening innimellom. Blir verre aktivitetsnivå når jeg begynner å jobbe igjen. Kontorjobb...
Begynte slankinga med vektklubb I begynnelsen av februar :) så er godt I gang!:)
 
Klare, damer?:)
 
Nå må alle huske å veie seg!
 
Hvem her er allerede i gang, og hvem begynner opplegget i morgen?

Selv er jeg alt godt i gang, dessverre har vekten sluttet å gå noe særlig nedover på tross av kaloritelling.. Får prøve å være enda strengere fremover..
Jeg begynner nå!:)
 
Da var vekta registrert! Er så spent på hva jeg har begitt meg ut på :p
 
Klar her! 1 kg ned siden påmeldingen :) I dag skal vi trille på kjøpesenter, og på kafé (farlig). Planen er å kun bestille svart kaffe. Heia blåbær! :)
 
Og jeg....må kle av meg og veie meg.

Har ikke spist da, men i hurlomheien med tre unger på badet var jeg kommet opp før jeg kom på det.

Ammer nå (blir vel minus litt vekt det, sånnsett) så må huske det etterpå da!!!
 
Back
Topp