Skravletråd gult lag

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Da er det bare å skravle i vei damer - skravletråden er erklært åpnet.


Oppfordrer til en liten presentasjonsrunde i begynnelsen, for å bli litt bedre kjent.


Deltakere på gult lag --> Flyttet over på andre lag
  1. camilla82 --> blått lag
  2. Avokado --> grønt lag
  3. stinefine --> grønt lag

Ute av konkurransen:
  1. MaJa<3
  2. FrøkenElfie
  3. Nawsaa
 
Last edited:
Hei,

Har en knøtt på fire måneder. Har nylig kommet i gang med litt trening, minst en gang i uken. Målet er å gå ned noen kilo for så å begynne med styrketrening igjen.
Intensjonen med dette er å bli sunn igjen. Lite tid og ekstremt søtsug gjør at jeg stadig velger enkle og usunne løsninger (lenge leve drive thru ...).

Vekten registreres i morgen:)
 
Hei dere :)

Newbie i slankekrigen her.
Har gått ned ca 15 kg allerede i løpet av de siste 18 mnd, men det har stagnert litt, så det er på tide å gjøre noe mer :rolleyes:
Har ikke så mye å gå på i forhold til vanlig hverdagsmat, da jeg spiser mye frukt, grønt og grovt, men har store laster på godis i helgne :p
På trim-feltet kan jeg virkelig også gjøre det bedre, så flere mål for meg i denne krigen.

Forøvrig er jeg langtidsprøvende på å bli gravid og er inne i prøverørskarusellen.
Har ingen barn...
 
Heia! Er trofast følger her i slankekrigen. Har 3 barn på hhv 7,2 og 1. Tidl prøverørsdronning og nå fulltidsstudent. Bor i Akershus og er rimelig aktiv på dagene. Pleier gi 100% i utfordringene, da jeg går ned litt og litt kilomessig :)

Jeg vil helst slippe å være lagleder, har såpass mye på tapetet og lider av kronisk teflonhjerne [emoji14]
 
Hei :)

Jeg er mamma til to gutter på 8 og 11 år, bor i Akershus. Har vel vært slanker i 10 år :( Siste runde var for 1 år siden, gikk ned 11 kg, men disse er nå på igjen.

Er sukkerjunkie, har kuttet ned drastisk på cola zero og merket raskt endring på appetitt behovet, så det er bra :)

Min største utfordring er å kutte ned på sukker, slutte å spise når jeg kjeder meg.

Har vært med på en del slankekriger her inne og gleder meg til ny runde :)
 
Noen som vil være lagleder?
 
Hei :)

Jeg er mamma til to gutter på 1 og 3 år, kommer fra Oppland.

Har vært slanker i en evighet, men har nok ikke helt motivasjonen. Gikk en del ned forrige graviditet, men nå har de kiloene kommet på igjen.

Må nok fokusere på kostholdet i første omgang. Jobber mye om dagen, så blir lite tid til trening. Problemet er at jeg kjedespiser på jobb, og at det er alt for mange fristelser her.

Min store svakhet er brus, så må absolutt prøve å kutte den :)


Har vært med på en del slankekriger her inne og gleder meg til ny runde :)
 
Hvordan går det med dere denne uken? Her har forkjølelsen slått til for fullt, så blir ikke så mye trening denne uken. Kostholdet har også blitt så som så.... Skjerpings frem til fredag nå!
 
Hvordan går det med dere denne uken? Her har forkjølelsen slått til for fullt, så blir ikke så mye trening denne uken. Kostholdet har også blitt så som så.... Skjerpings frem til fredag nå!

Med kostholdet går det fint faktisk, ikke noe snop inntatt i utfordringen til nå og det er bra for å være meg ;) Men kunne kanskje kuttet litt ned på hvor sent på kvelden jeg spiser.. Hjelper ikke så mye om det er sunt, hvis det inntas klokka 10 liksom...
Trening........:rolleyes: Merker jo at jeg er godværsmosjonist, og når det bøtter ned ute slik som nå, så blir jeg dessverre passiv... I dag skal jeg stikke i svømmehallen, så håper å få svømt en times tid :) Vil dere si svømming er trening eller mosjon?

God bedring til deg! :)
 
Med kostholdet går det fint faktisk, ikke noe snop inntatt i utfordringen til nå og det er bra for å være meg ;) Men kunne kanskje kuttet litt ned på hvor sent på kvelden jeg spiser.. Hjelper ikke så mye om det er sunt, hvis det inntas klokka 10 liksom...
Trening........:rolleyes: Merker jo at jeg er godværsmosjonist, og når det bøtter ned ute slik som nå, så blir jeg dessverre passiv... I dag skal jeg stikke i svømmehallen, så håper å få svømt en times tid :) Vil dere si svømming er trening eller mosjon?

God bedring til deg! :)
Kommer litt an på. Om du svømmer frem og tilbake og har puls så og si hele tiden er det trening. Om du bare kosesvømmer med noen topper hvor du har puls ville jg sagt mosjon. Litt som å gå tur.
 
Kommer litt an på. Om du svømmer frem og tilbake og har puls så og si hele tiden er det trening. Om du bare kosesvømmer med noen topper hvor du har puls ville jg sagt mosjon. Litt som å gå tur.

Det er der det blir vanskelig for jeg svømmer gjerne intervall :p (i hvert fall etter oppvarmingen)
Et drag med full spiker og rolig tilbake, hadde nok svetta en del om det ikke var i vann ;)
Spørs om jeg ikke fører det på trening
 
Det er der det blir vanskelig for jeg svømmer gjerne intervall :p (i hvert fall etter oppvarmingen)
Et drag med full spiker og rolig tilbake, hadde nok svetta en del om det ikke var i vann ;)
Spørs om jeg ikke fører det på trening

Intervaller er jo trening, burde jo være det samme om du løper eller svømmer. Men det tror jeg du må vurdere selv, det meste kan jo være enten mosjon eller trening - kommer helt an på intensiteten.
 
Kan sikkert være, men har en liten bønn om at alle legger inn vekt om morgenen. Ettermiddagen/ kvelden er temmelig travel og det kan fort skje at jeg glemmer det. På dagen sitter jeg på PC'n så da er det fort gjort å gå inn og legge sammen.
 
Kan sikkert være, men har en liten bønn om at alle legger inn vekt om morgenen. Ettermiddagen/ kvelden er temmelig travel og det kan fort skje at jeg glemmer det. På dagen sitter jeg på PC'n så da er det fort gjort å gå inn og legge sammen.

Det kan i hvert fall jeg få til :)
Tommel opp for deg!
 
Da skal jeg passe på å legge inn vekt på morgenen :)
I dsg har jeg vært å operert ut en visdomstann :(

Så nå har jeg dyttet inn noen smertestillende og slapper av.

Jeg har vært flink med maten, trening er det værre med;)
 
Da skal jeg passe på å legge inn vekt på morgenen :)
I dsg har jeg vært å operert ut en visdomstann :(

Så nå har jeg dyttet inn noen smertestillende og slapper av.

Jeg har vært flink med maten, trening er det værre med;)

Auch! God bedring!

Nå som utfordringen snart er over, hvordan har det gått med dere? Noen andre enn meg som skal unne seg en liten syndig søtsak i morgen kveld? :rolleyes:
 
Det har gått greit - er først når man skal legge inn poeng for aktiviteter man skjønner hvor lite man trener :p

Tok en bit av en pepperkake i går - etter to tygg kom jeg plutselig på "krigen" så den ble spyttet ut. I morgen er det sjokolademuffins som står på menyen :)
 
Ingen endring... Har jo blitt lite trening pga. sykdom også kom mensen, så da håper jeg at noe av det skyldes vann i kroppen.
 
Back
Topp