Skravletråd Gult lag våren 2020

Ok. Jeg har allerede spist, så jeg må isåfall veie meg med mat innabords. Da er jeg heller enig i at 1.5 blir uke 0 slik at vi regner vektnedgang fra uken etter da.

Trøtt her og. Vil bare legge meg igjen, men nå er jeg våken så jeg må bare nyte den første dagen alene siden før lockdown.
Stå opp, gå på do, gå på vekta. Myyyyyyse fordi jeg er trøtt , evt vente til den har låst tallet så jeg kan gå av og nøye meg ned, om jeg ikke har tatt på briller. Nærsynt, ser ikke velkta fra stående uten briller. Registrere i appen på mobil. Sånn. Da er jeg nesten våken.

Sånn starter dagen.

Nå har jeg spist knekkebrød med hvitost til frokost
 
Jeg må også jobbe med tankene. Hodet mitt sier at jeg har lyst på sjokolade før frokost. Noe godt når jeg har spist. Noe annet enn vann å drikke. Og litt mer sjokolade. Og pledd og sofa og potetgull.

Nei. Jeg skal drikke vann. Jobbe. Gå tur eller noe.

Det er så kjipt når man må krangle med eget hode :(
 
Stå opp, gå på do, gå på vekta. Myyyyyyse fordi jeg er trøtt , evt vente til den har låst tallet så jeg kan gå av og nøye meg ned, om jeg ikke har tatt på briller. Nærsynt, ser ikke velkta fra stående uten briller. Registrere i appen på mobil. Sånn. Da er jeg nesten våken.

Sånn starter dagen.

Nå har jeg spist knekkebrød med hvitost til frokost

Hehe, du er ikke en morgenfugl altså ^^
 
Hehe, du er ikke en morgenfugl altså ^^
Slett ikke.

Men altså, det var kl 6.30 jeg var på vekta i dag. Så har jeg fått jentrne klare, fått i alle tre ungene frokost, sendt eldste datter på sykkel mot skolen og levert yngste datter i barnehagen. Jobbet litt. Satt eldstemann i gang med hjemmeskole. Han er 6. Klasse og derfor ikke skole enda, søstra går i 3.

Jobbet litt mer. Kommet på at jeg skulle spise, laget mat. Jobbet mer, spist og jobbet mer.

Men jeg er fortsatt trøtt. Og ikke motivert for jobb.

Særlig lite motiverende at min mann var ferdig for dagen for en halvtime siden og nå tar med guttungen ut på sykkel i fysisk-aktivitet-timen hans. Mannen er 50 % permittert og pga tidlige møter begynte han å jobbe klokka seks for å forberede seg.

Jeg derimot. Skal nok jobbe til jeg slår på pressekonferansen klokka 16 i dag. Forhåpentligvis avbrutt av en tur ut, det håper jeg.
 
Det er så kjipt når man må krangle med eget hode :(
Jeg prøver å fortelle hodet mitt at det er det som er skyld i at fireåringen synes det ser ut som jeg har baby i magen, og puppene mine faller nesten ut av bh'en. At det kostholdet jeg har nå og den labre aktiviteten kommer til å gi meg diabetes, og jeg har ikke den viljestyrken og selvdisiplin min mor har (hun fikk diabetes da jeg gikk med eldstemann. Av alle som begynte hos samme indremedisner det året med diabetes 2 var alle igang med insulin innen et par år. Utenom mamma. Som kostholdsregulerer det enda. Nå i mai er det 12 år siden hun fikk den diagnosen.
 
Jeg prøver å fortelle hodet mitt at det er det som er skyld i at fireåringen synes det ser ut som jeg har baby i magen, og puppene mine faller nesten ut av bh'en. At det kostholdet jeg har nå og den labre aktiviteten kommer til å gi meg diabetes, og jeg har ikke den viljestyrken og selvdisiplin min mor har (hun fikk diabetes da jeg gikk med eldstemann. Av alle som begynte hos samme indremedisner det året med diabetes 2 var alle igang med insulin innen et par år. Utenom mamma. Som kostholdsregulerer det enda. Nå i mai er det 12 år siden hun fikk den diagnosen.

Selvdisiplin kan trenes opp, men det krever jo at man kjenner seg motivert til å gjøre den jobben det er helt i starten.Jeg sliter med min nå. Hodet mitt tenker at et liv (eller en dag) uten godis ikke er en god dag :(
 
Jeg pleier å spise frokost/lunsj og deretter ingenting før middag. Det går helt fint. Men i dag er jeg nærmest desperat etter mat o_O
Vanligvis drikker jeg o'boy til frokosten, men i dag har det ikke blitt noe søtt så nå sliter jeg. Men jeg har en bok om kognitiv terapi for bruk under slanking, så den må fram etter mat nå.
 
Selvdisiplin kan trenes opp, men det krever jo at man kjenner seg motivert til å gjøre den jobben det er helt i starten.Jeg sliter med min nå. Hodet mitt tenker at et liv (eller en dag) uten godis ikke er en god dag :(
Jeg har nok ikke funnet motivasjonen enda. Uansett hvor sterke grunner det er til det. Både på mat og på husarbeid. Og jobb. Og hobby. Alt egentlig
 
Kom meg ut på sykkeltur en liten tur i dag. Jeg brukte endomobdo fra jeg snudde til jeg var hjemme. Litt lite batteri og ville ikke gå tom.

Vel 4,25 km hjem. Så 8,5 km hele veien da. Ca 18 min hjemmefra til jeg snudde og 19 hjem, men da stoppet jeg klokka når jeg var på butikken, så siste km hadde jeg sekk på ryggen som rommet litt mer enn den hadde plass til, og da ca 6+ kg varer. Ikke veldig tungt og ikke veldig merkbar forskjell.

Men for meg som ikke har syklet på snart 15+ år inntil mannen kjøpte sykkel på lørdag, og har elendig kondis, så var det i alle fall en start. Jeg ble bra andpusten og mo i knærne, for å si det sånn.
 
Kom meg ut på sykkeltur en liten tur i dag. Jeg brukte endomobdo fra jeg snudde til jeg var hjemme. Litt lite batteri og ville ikke gå tom.

Vel 4,25 km hjem. Så 8,5 km hele veien da. Ca 18 min hjemmefra til jeg snudde og 19 hjem, men da stoppet jeg klokka når jeg var på butikken, så siste km hadde jeg sekk på ryggen som rommet litt mer enn den hadde plass til, og da ca 6+ kg varer. Ikke veldig tungt og ikke veldig merkbar forskjell.

Men for meg som ikke har syklet på snart 15+ år inntil mannen kjøpte sykkel på lørdag, og har elendig kondis, så var det i alle fall en start. Jeg ble bra andpusten og mo i knærne, for å si det sånn.

Så flink du er!! :)
Sykling er god trening. Syklet ungene til skole og bhg en periode før, men nå måtte jeg nok hatt en lastesykkel til det :p Tror ikke sykkelvogna hadde taklet det lenger
 
Så flink du er!! :)
Sykling er god trening. Syklet ungene til skole og bhg en periode før, men nå måtte jeg nok hatt en lastesykkel til det :p Tror ikke sykkelvogna hadde taklet det lenger
Minstemor sier hun ønsker det barnesete til pappa sin sykkel. Altså at den har tre hjul og to seter så hun kan sitte bak og trø ;)
Nåja. Hun fikk se bilde av barnesete og ønsker det også hun, har jo slikt til bamsen/dukka si.

I morgen skal hun trolig sykle til barnehagen. Mens jeg eller mannen går. Hun har da en liten sykkel med støttehjul for hun kan ikke sykle enda. Men veien ned fra oss til hovedveien blir stengt på morgenen, så for å levere 8.30 som er hennes tid i bhg så funker ikke stengt vei 8-11. Mellomste debuterte med å sykle til skolen sammen med to i klassen i dag.
. Jeg fraktet altså ikke unger på sykkel. Men jeg fikk bevegd meg litt og luft og dagslys
 
Her er vel usunn mat og snop hovedsynderen :( Er egentlig godt over middels trent, jogger ofte og går aktivt på ski/svømmer og en del (Men der er stengt nå)
Er det der suget etter snop/sukker som gir meg BMI på 27,5.
Skulle gjerne kommet ned på ihvertfall under 25 :)
 
Minstemor sier hun ønsker det barnesete til pappa sin sykkel. Altså at den har tre hjul og to seter så hun kan sitte bak og trø ;)
Nåja. Hun fikk se bilde av barnesete og ønsker det også hun, har jo slikt til bamsen/dukka si.

I morgen skal hun trolig sykle til barnehagen. Mens jeg eller mannen går. Hun har da en liten sykkel med støttehjul for hun kan ikke sykle enda. Men veien ned fra oss til hovedveien blir stengt på morgenen, så for å levere 8.30 som er hennes tid i bhg så funker ikke stengt vei 8-11. Mellomste debuterte med å sykle til skolen sammen med to i klassen i dag.
. Jeg fraktet altså ikke unger på sykkel. Men jeg fikk bevegd meg litt og luft og dagslys
Haha! Det finnes vel slike familiesykler med flere seter der flere kan trø? :p men kan ikke se for meg hvor praktisk det er.
Eldste syklet også til skolen idag. Det gjør hun ofte, men tidligere gikk hun med klassekamerater. Men nå tror jeg de fleste går alene/sykler pga tidene vi er i.
Du er flink uansett! :) tungt nok å sykle uten last.
Han på fire er vel nesten for stor også snart til å sykles på. Han har egen sykkel men får det ikke helt til enda
 
På ukesutfordringen. Går cider under snop? Vi har brygget cider og har lyst å smake på den :hilarious:
Og er fjell/skogstur mosjon eller trening? Jeg får økt puls og blir andpusten, men kan jo like greit være jeg som er i dårlig form det :p
 
Jeg gleder meg så sinnsykt til sats åpner igjen!!! <3
 
Her er vel usunn mat og snop hovedsynderen :( Er egentlig godt over middels trent, jogger ofte og går aktivt på ski/svømmer og en del (Men der er stengt nå)
Er det der suget etter snop/sukker som gir meg BMI på 27,5.
Skulle gjerne kommet ned på ihvertfall under 25 :)

Huff ja, det sitter godt i det der søtsuget :(
 
På ukesutfordringen. Går cider under snop? Vi har brygget cider og har lyst å smake på den :hilarious:
Og er fjell/skogstur mosjon eller trening? Jeg får økt puls og blir andpusten, men kan jo like greit være jeg som er i dårlig form det :p

Joda, men du kan ikke sammenligne din form med andres, ellers er det ikke mange her som får poeng på trening. Tenk bare på hva en topputøver kan få til ^^
 
På ukesutfordringen. Går cider under snop? Vi har brygget cider og har lyst å smake på den :hilarious:
Og er fjell/skogstur mosjon eller trening? Jeg får økt puls og blir andpusten, men kan jo like greit være jeg som er i dårlig form det :p

Godt spørsmål, jeg ble jo anpusten og fikk opp pulsen på deler av den sykkelturen. Jeg vet jeg har elendig kondis, og sprekere folk hadde klart det bedre, men for MEG var det jo slitsom aktivitet uasnet!
 
Kjedelig å trene alene hjemme?
Jeg har ikke vært på treningssenter på noen år nå, men jeg husker hvor morsomt det var med gruppetimer.

Jeg får ikke samme effekten ved hjemmetrening :shy::shy: Noe av det beste jeg vet er styrketrening. :wacky: Pluss at der får jeg trene i fred uten å få kommentarer fra sambo :hilarious::hilarious:
 
Back
Topp