Skravletråd fredag 30. juni

lenemor

Forumet er livet
God morgen solstråler!!

Håper dere har fått en god natts søvn. Selv var jeg ikke i seng før midnatt, og så har det blitt litt tisseturer og litt våking før jeg måtte opp tidlig, tidlig i dag... Gjestene våre må reise om ca tre kvarter, for de skal nå en ferge innover til Geiranger i dag på veien hjem....

Har vært hyggelig med besøk, men litt slitsomt også, så jeg må innrømme at det skal bli greit med en hel dag alene igjen...... Må vel lade opp litt energi til slektstreffet i morgen.. og så skal jeg bake til treffet også..

god morgen [:D] selv om jeg sterkt vurderer å legge meg igjen [:D]

det ville jeg gjort om jeg var deg.... Jeg har satt på kaffe, og venter på at gjestene skal stå opp - regner med at jeg kanskje må passe på småttisen (han er 4 måneder gammel) mens mamman smører seg litt nistemat og sånt... og når jeg har våkna så har jeg våkna. Jeg får heller satse på en høneblund på sofaen i ettermiddag...

Nå står kaka mi i ovnen, og jeg har vasket opp etter bakingen, så nå er det slaraffenliv et par timer tenkte jeg... Jeg sitter forresten og smaker på samme slags kake som jeg driver og baker - sist jeg bakte den skar jeg av et stykke og puttet i fryseren for å se om den kunne fryses... jeg har nå fastslått at det kan den gjerne! [:D]

det er fint når kaker kan fryses.....men av og til litt for fristende........Jeg klarer ikke slutte med jordbær med fløte, pussig, har aldri vært noe fløtemenneske, men nå.........Men jeg har vært og svømt idag da!!!![:D][:D][:D][:D]

ORIGINAL: anjuk

det er fint når kaker kan fryses.....men av og til litt for fristende........Jeg klarer ikke slutte med jordbær med fløte, pussig, har aldri vært noe fløtemenneske, men nå.........Men jeg har vært og svømt idag da!!!![:D][:D][:D][:D]

høres deilig ut med en svømmetur på morgenen ja!

Kaker som kan fryses er helt genialt nå i høst vet du, for da blir det sikkert en del besøk, og litt liten tid itl å bake... denne kaka frøys jeg ferdig pyntet, og den smaker like godt!

Jordbær med fløte er kjempegodt - spiste det i går... (men som det iskremmennesket jeg er så holder jeg en knapp på jordbær og vaniljeis!)

Ja da var jeg nettopp oppe! [:D] La meg ikke før kl var 3 i natt for jeg bare MÅTTE lese ferdig Engler og Demoner av Dan Brown!!! SPENNENDE!! Fantastisk bra bok altså!!

I dag skal jeg ut å spasere meg en tur tenkte jeg.. Rydde litt.. Begynne å ordne til gjesterommet til min søster kommer på besøk om ei uke.. [:D][:D] Blir fint å få besøk ja..

Fikk ikke lyst på jordbær og fløte jeg når jeg leste denne tråden.. [8|]

jeg har lyst å sette meg i hagen og sole meg jeg... og så gidder jeg ikke å reise meg opp. Er det toppen av latskap eller? Sitter her og svitsjer mellom bv, mail, msn og Finn.no... og ingenting skjer noen steder...

hei alle sammen[:)]
idag er sol å fint å varmt her[:D]deilig...alt er så mye lettere da!
skal reise til besteforeldrene mine idag så her går d i pakking og rydding,selv om eg kunne tenkt mg å ligget ute å slikket sol istede..hehe

jordbær og fløte,nam nam har fått dilla på d ja[8D] men tenker hver gang at nå må eg roe mg..tenk om eg får en kjempebebis hehehe nei gjør sikkert ikke d...har vel ikke så stor påvirkning???

så siden eg ska reisa så må alle ha en fin helg og uke[:)]

Og en strålende dag alle sammen[;)]

ORIGINAL: mdguttimagen
jordbær og fløte,nam nam har fått dilla på d ja[8D] men tenker hver gang at nå må eg roe mg..tenk om eg får en kjempebebis hehehe nei gjør sikkert ikke d...har vel ikke så stor påvirkning???

så siden eg ska reisa så må alle ha en fin helg og uke[:)]

Og en strålende dag alle sammen[;)]

Jeg tenker faktisk ikke på at Mozart skal bli en kjempebaby, men jeg er redd h*n vil få en kjempemamma! [&:]

Ha en fin tur, kos deg masse! [:D]

ORIGINAL: Ametystia

I dag har jeg sovet leeeenge....[:D]  Var en skikkelig stressende dag i går, så det er godt å kunne slappe av litt igjen. Skal snart begynne å vaske i leiligheten, tenkte jeg. Får hjelp av sambo som har fri i dag heldigvis, så det går nok fort og greit. De ringte fra legekontoret i dag også, og sa at de hadde funnet sukker i urinen som jeg leverte i går. [&:] Så på mandag må jeg ta glukosebelastningstesten. [:'(]  

Uff da! Sannsynligvis er det ingenting, men selve testen høres så ekkel ut... rart at jeg skal kunne spise uante mengder søtsaker, mens tanken på å drikke sukkervann skal være så frastøtende!

Får ha lykke til på mandag da! (Jeg skal på kontroll hos legen på mandag jeg... håper alt er bra med oss også!)

Sommeren har ENDELIG kommet hit, så i dag har jeg vært på tur med hunden (spiste lunch ute i marka) en snartur innom BV for å få med meg nyheter[;)] så skal jeg ut på altanen og spise vannmelon! Har skjært opp så det er bare å hente en gaffel og spise[:D]

ORIGINAL: Pelota

Sommeren har ENDELIG kommet hit, så i dag har jeg vært på tur med hunden (spiste lunch ute i marka) en snartur innom BV for å få med meg nyheter[;)] så skal jeg ut på altanen og spise vannmelon! Har skjært opp så det er bare å hente en gaffel og spise[:D]

gaffel? Jeg antar at du spiser vannmelon litt penere enn jeg gjør... Jeg skjærer den i små "pyramider" jeg, og så holder jeg i skallet og gnafser i meg... deilig med vannmelon (nå fikk jeg lyst på det også! [8|])

Sommeren er forresten tilbake i Volda en tur - jeg tror jeg svetter i hjel!!!

vannmelon ja, det har jeg også spist akkurat nå, ikke så mye da, bare ca 1,5 kg......[:D][:D][:D][:D][:D]men det er syyyyykt godt........magen strutter alltid ut etter det, men etter x antall dobesøk, kommer den på sin plass igjen[:D][:D]

jeg klarer også å få i meg ganske mye melon, men det må da være lov - det er jo nesten bare vann! Tror jeg må en tur i butikken i kveld og kjøpe inn litt mer ja, for det er helt tomt her... Orker ikke å gå noe sted i denne varmen.. har bare lyst å krype inn i kjøleskapet og sove!

da var melonen kjøpt... men den skal få ligge i kjøleskapet og kose seg til etter middag - i dag skal vi grille flintsteik og bake poteter, og så driver jeg og lager kryddersmør... Litt salat så blir det vel et komplett måltid.

Må innrømme at det var deilig med litt vind her nå... tidligere i dag var jeg så svett at man kunne vri opp trusa og bh'n min...

Åååhhh.. Savner fastlandet LITT når jeg hører dere griller og spiser jordbær og sånt.. Vi kan jo gjøre det her og, men det er ikke heeeelt det samme.. [:D] Jordbær har jeg ikke sett siden 17.mai.. [8|]

Hehe, spiser vanligvis vannmelon slik som deg lenemor, men er mindre søl hvis jeg skjærer den i "små" biter først, dessuten er jeg flinkere til å faktisk spise den om den er serveringsklar hele tiden.. Da småspiser jeg melon istedet for is feks[;)]

Har vært skikkelig nydelig vær her i dag, litt varmt, men skal IKKE klage!! Håper bare det holder seg noen dager til.

Har utrolig lyst på jordbær da... men må vel vente litt til før butikkene flommer over av dem. Får ta litt vannmelon til dessert nå jeg, har akkurat spist kyllinggryte til middag/kveldsmat.
I morgen skal vi i bryllup, så har vært å hjulpet til med pyntinga i dag.

Forresten, skal i kirka kl 12 og mottakelsen er ikke før kl 14, tenkte at hvis det er fint vær så tar jeg bare på meg et sommerskjørt og en søt topp i kirka, og skifter til finkjolen før mottakelsen.. Blir sikkert varmt nok å gå i den kjolen resten av dagen.. Eller vil det være rart å skifte i mellom??

ORIGINAL: Pelota

Forresten, skal i kirka kl 12 og mottakelsen er ikke før kl 14, tenkte at hvis det er fint vær så tar jeg bare på meg et sommerskjørt og en søt topp i kirka, og skifter til finkjolen før mottakelsen.. Blir sikkert varmt nok å gå i den kjolen resten av dagen.. Eller vil det være rart å skifte i mellom??

Synes det høres smart ut jeg Pelota - vi gravide svetter gjerne litt ekstra også vi, så det er sikkert deilig å skifte en gang underveis.

Jeg skal i slektstreff med G jeg, slekta til moren hans som skal samles... skal være der klokka 14 i morgen, men det er rett inni bygda her. Skal ta en tur på badet i kveld og dra over leggene ser jeg... det må visst til.

Hadde gledet meg sånn til melon jeg, men så ble jeg så mett etter middag at jeg orker ikke. Spiste et par jordbær hos svigers tidligere i dag... har kjempegode i en bod i byen her til 35 kroner, og så koster en kurv med rynkete brune bær 49 på spar... forstå det den som kan! (føler med deg som ikke får friske jordbær og sommervarme Almyrida24... )

Back
Topp