skravletråd Fredag 30. Juni

suprAnirac

Forumet er livet
Lager en skravle tråd jeg.. så hvis vi vil kan vi snakke litt om alt mellom himmel og jord innimellom dupping, amming, basjebleier, gulping... etc.

Tenk siste dagen i termin mnd vår...
(håper det tikker inn en sms fra Maiki som har termin i dag)

Hei i grisotta, jenter! Er oppe og pumper mine såre bryst - og jammen var det ikke startet skravletråd her allerede... Har ikke så mye å skravle om da, så tror jeg kryper til køys igjen så fort jeg er ferdig og vil sove lenge, lenge i dag... Hjesp, Zzzzzzzz...

ORIGINAL: carina82

http://www.babyverden.no/forum/tm.aspx?m=847119

Er ikke dette Missfantasy / Husmusa? Eller har jeg rota meg bort i ammetåka...?

Hm, jo mulig det. Falt litt av lasset sist. Hun brukte jo millioner av ulike nikk, så sannsynligheten for at hun er her i blant oss under ett av dem er vel nokså stor... Om det som står er sant er det uansett en stor tragedie for familien, men vil ikke bruke mer tid/energi på saken ettersom vi ble så rundlurt forrige gang bare fordi hun hadde behov for litt ekstra oppmerksomhet. Får bare håpe at det ordner seg og går bra med gutten! 

Ingen som er i skravlehumør her i dag, ser jeg... Selv er jeg helt i ørska. Får liksom aldri ro på meg til å sove ut skikkelig. Slitsomt!

Men det nye her er at jeg nå har ringt ammepoliklinikken på Rikshospitalet. De anbefalte meg å komme til en time så fort som mulig, slik at de kan hjelpe med tilheling av brystknoppene og veilede litt i forhold til ammingen generelt. Så får nå hoppe i dusjen og gjøre meg klar...

Oi! Så flott med ammepoliklinikk da. Er det her å.. Kjempe bra tilbud. Spent på åssen hjelp du får jeg. I allefall, lykke til!

er ikke det søsteren da?men jeg trodde hun kalde seg for noe annet[8|]jaja synd å si det men det har vert så mye tull der at jeg orker ikke engasjere meg når det kommer til dem.

hehe brukte sikkert en time på det innlegget...imellom linjene ble det mating ,stell, kos ,flaske koking og sette på tørketrommelen[:D]

ORIGINAL: BabyMama

Hm, jo mulig det. Falt litt av lasset sist. Hun brukte jo millioner av ulike nikk, så sannsynligheten for at hun er her i blant oss under ett av dem er vel nokså stor... Om det som står er sant er det uansett en stor tragedie for familien, men vil ikke bruke mer tid/energi på saken ettersom vi ble så rundlurt forrige gang bare fordi hun hadde behov for litt ekstra oppmerksomhet. Får bare håpe at det ordner seg og går bra med gutten! 

Enig... blir kvalm av tanken på ny runde med masse tull. Så jeg sier *ingen kommentar*!

Ellers... HALLA jenter!!!

Hvordan går det så med deres små? Vokser, trives og har det bare bra håper jeg.
Her går ihvertfall tiden fort, men er ikke så flink til å ta igjen en del tapt søvn. Døgnet er liksom ikke lenge nok.

Hei!! Jeg koser meg med Sondre Elias. Det er så deilig å være nybakt mamma, og jeg nyter late sommerdager sammen med prinsen min!! Amminga går veldig greit nå, og lillegutt legger greit på seg. Håper det går bra med babyene deres!![:)]

Uff, Tuva vil ikke sove verken dag eller natt nå.... Skjønner ikke om hun er sulten om hun bare vil ha kos eller om hun har vondt noe sted... Er så slitsomt, for jeg får ikke hentet meg inn igjen med litt søvn på dagen heller, når hun holder det gående da også.....[:(]

Hun kan bli lett overtrøtt og da holder hun det gående. Viktig å få henne til å sove godt i utgangspunktet vil jeg tro... Gir du henne ofte mat da?

ORIGINAL: Irene30

Hun kan bli lett overtrøtt og da holder hun det gående. Viktig å få henne til å sove godt i utgangspunktet vil jeg tro... Gir du henne ofte mat da?

Hun får mat ca hver 3.time. Men noen ganger vil hun ha etter bare 2 timer. Prøver da å holde igjen til det har gått 3 timer... Hun blir nok litt overtrøtt på kveldene virker det som. Håper det snur seg snart..

Hvordan går det med mating og søvn hos deg nå da, Irene?

Ja, vanskelig det der med å vite hva som er galt når de gråter. Her i stad matet jeg Marylin og tok et bleieskift før jeg gjorde henne klar for en liten trilletur. Skulle liksom være sikker på at hun var glad og fornøyd før vi gikk ut. Men neida, vel avgårde hjemmefra begynner ungen min å indskrike - helt akutt og ute av det blå. Ender med at jeg må bære henne hjem hengende over skuldra mi med vogna skyvende foran meg... Vel hjemme sovner hun på sofaen rolig som et lam [&:] 

ORIGINAL: BabyMama

Ja, vanskelig det der med å vite hva som er galt når de gråter. Her i stad matet jeg Marylin og tok et bleieskift før jeg gjorde henne klar for en liten trilletur. Skulle liksom være sikker på at hun var glad og fornøyd før vi gikk ut. Men neida, vel avgårde hjemmefra begynner ungen min å indskrike - helt akutt og ute av det blå. Ender med at jeg må bære henne hjem hengende over skuldra mi med vogna skyvende foran meg... Vel hjemme sovner hun på sofaen rolig som et lam [&:] 

*kniis* jeg kaller tulla mi for drama queen av og til, og det med rette! når hun feks ligger på stellebordet og skriker som om det var dommedag - eller ligger i vogna.. med én gang hun blir løfta opp blir det tyst. Kommer bare non små koseklynk. Ulv ulv!

Oi! Så flott med ammepoliklinikk da. Er det her å.. Kjempe bra tilbud. Spent på åssen hjelp du får jeg. I allefall, lykke til!

Så kom vi oss avgårde til ammepoliklinikken i dag og fikk konstantert at det er soppinfeksjon (candida albicans) som gjør brystknoppene så såre. Så nå har vi fått medisin begge to - både jeg og Marylin. Ï tillegg ringte jeg ammehjelpen ang. mengder og hyppighet på amming osv. og fikk beskjed om at selvregulering er det beste. Man skal ikke henge seg opp i mengder, men heller se etter om babyen trives og har mange nok våte bleier i løpet av en dag. Vet ikke om jeg er så veldig mye klokere, men får vente og se på 6-ukers kontrollen om hun vokser som hun skal...   

Back
Topp