Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Hei. Vet dere kriteriene for fryseinnsett ved søskenforsøk. Jeg har fem egg på frys og ble gravid i pausen før fryseinnsett med datteren min. Vi har prøvd i noen år nå på et søsken og gjennomgår tredje tapet nå. Tenker kanskje at eggene på frys er bedre kvalitet enn de jeg har som 40åring
Hei! Åh beklager, det må være utrolig tungt. Jeg har dessverre ikke noe erfaring med det. Har du fått noe svar eller hørt med de?

Hei. Vet dere kriteriene for fryseinnsett ved søskenforsøk. Jeg har fem egg på frys og ble gravid i pausen før fryseinnsett med datteren min. Vi har prøvd i noen år nå på et søsken og gjennomgår tredje tapet nå. Tenker kanskje at eggene på frys er bedre kvalitet enn de jeg har som 40åring
Jeg vet om en som har fått innsett av fryste egg som 43 år på offentlig klinikk :Heartred Slik jeg har forstått det på Haukeland Sykehus (hvor jeg går) så er det egguttak inntil kvinnen er 40 år, innsett kan gjøres etter 40 år men vet ikke hva øvre grense er.

Så trist at du har opplevd flere tap! :Heartred Vet ikke kriteriene, men ble henvist til fryseinnsett søskenforsøk i høst (er 41 nå), og er innkalt til forsamtale i januar. Embryoer man har på frys skal man kunne bruke til man er 46. Om det gjøres i praksis ved OUS vet jeg ikke, men har skjønt at de gjør mer individuelle vurderinger enn før. Vi har bare 1 på frys der, men har og 6 på frys ved en privat klinikk. Alle er rundt 2 år yngre enn jeg er nå. Tok oss 3 egguttak og 5 innsett før vi endelig fikk datteren vår. Ble plutselig spontant gravide nå for noen mndr siden, men det endte i MA. Så jeg tenker akkurat samme som deg, at embryoene vi har på frys nok har en del bedre kvalitet enn de jeg har selv nå.

Back
Topp